TIPS MENINGKAT PV/TRAFFIC & MENGERATKAN HUBUNGAN ANTARA BLOGGER DENGAN WIDGET YANG KITA PACAK

12/25/2010 02:31:00 PM suria lekatlekit 1 Comments

Okeis  pagi ni lekit nak share tips yang lekit sedang gunakan sekarang. Contest segmen atau apa saja yang yang berkaitan dengan 'Tag" mesti korang akan cari kawan - kawan untuk di "Tag" kan?? Korang tau salah satu cara bagaimana korang nak tingkatkan PV/Traffic di blog korang sekaligus meramai & merapatkan hubungan antara blogger. Kita akan rasa di hargai bila di tag. Bermakna orang tu bagi perhatian & peluang untuk kita join segmen/contest yang di sertai. 

Jangan hanya Tag orang yang biasa kita tag jer.. Orang yang singgah kat blog kita even menjerit kat shoutbox jer pun atau just tinggalkan jejak kat widget exchange link jangan pandang hujung mata. Sebab masa ni la kita harus gunakan apa yang ada di blog kita. Jangan setakat kalau orang tu just exchange link kat blog kita.. kita pun exchange link je kat blog dia.. kalau orang just singgah jerit kat shoutbox.. kita pun serang balas benda yang sama. Hanya berkomen pada blogger yang komen entri kita atau yang follow. Bila time tag menge'tag' ni kita bagi kelebihan pada mereka2 yang aktif berkomen atau rakan2 blogger yang rapat. Cara tu tak meluaskan perkenalan kita dengan blogger2 lain.

Cuba korang bila join sesuatu segmen/contest/GA bagai ni usya kengkawan yang exchange link kat widget korang pacak, yang jenjalan kat shoutbox then tag dorang. 90% akan clik link yang korang alert dorang tentang dorang di tag. Kelebihannya dari segi PV/Traffic juga. Kelebihan lain dorang akan berbalas - balas komen atau tag dengan blog korang. Tak caya korang try. Setiap contest/segmen/GA cuba tag orang yang berbeza. Cara ni juga membantu kita untuk saling kunjung mengunjung & berkomen di blog.


 Salah satu rujukan yang boleh kita gunakan untuk tag rakan. Tak guna pacak jer bagi nampak meriah walhal kita tak manafaatkan kehadirannya di blog kita. Jangan tipu la korang BW refer benda alah ni 100%. Betul tak??

 Ni paling popular rakan baru yang lawat blog kita. Dorang akan jerit2 kat sini. Bagi merapatkan hubungan antara blogger korang boleh guna kawan - kawan baru untuk tag dorang. Mesti dorang rasa di hargai.. then seterusnya akan menghasilkan perhubungan yang menguntungkan kedua - dua belah pihak.

Tak guna blog semak dengan widget kalau hanya untuk menjadi perhiasan. Gunakan sebaik mungkin apa yang kita pacak kat blog. Selamat mencuba yer... Sharing Is Caring. I'm So caring... kekekekeke

1 comment:

  1. salam..

    betul dua widget tu sangat peting pada saya yg BW lebih 600 blog sehari..

    :)

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com