WARNA WARNI DUNIA KU

20.4.10 Suria Lekatlekit 0 Comments

2.09 am.. Mata tak ngantuk. Aduhai.. Ni padah siang membuta tahap hamster.. (Hamster aku memang suka membuta siang2 hari sebab dia tau siang aku takde umah).

Ko ada hamster pandai main golf?? high maintanance ni..

Sedar tak sedar dah setahun usia blog aku yang kalerful ni (walau berbackgroundkan hitam). Sebenarnya ini blog ketiga aku & paling lama bertahan. Blog2 lama aku dulu terpaksa di deletekan semua post2 nakal. Masa tu baru nak belajar tulis blog, kan?? Ala2 skema butang sampai leher la.. kekekekeke

Saya budak baik walau skema!!

walaupun aku masih di tahap tadika (amatur) dalam dunia blogging ni tapi at least banyak benda dah aku tahu.. Dulu aku tau clik new post pastu taip something & post jer.. sekarang dah banyak skit aku tahu kan?? Dulu blog aku takde sapa sudi mengskodeng.. kalau ada pun dua tiga urat bulu roma sesat je singgah, sekarang alhamdulillah ada yang sudi menjenguk & add aku sebagai follower.

Thanks.. enter to my blog

Sebenarnya Blog aku nye 1st birthday march tu ari tapi lupa lak nak update entry sal usia blog aku ni. Apapun.. Aku harap si pengskodeng sudi la skodeng slalu blog aku yer.. Aku dah mula iklankan something, so korang sudi2 kan berkenalan dengan produk2 aku iklankan yer...

Happy belated birthday to my blog

Pada yang support blog aku ni, thanks so much. Nak kalung bunga kat tiap2 sorang tanda penghargaan memang la aku tak mampu. Hanya sekalung budi korang jer aku rantaikan kan sini.

Khas untuk semua.. Gajah! cepat kalungkan bunga kat pengikut semua

So, Uolls.. aku kena juga mengundur jari sebelum subuh.. hehehehe.. Almaklum la esok kan keja. Dah la siang tadi aku dah Off. Nite Uoll.. Tido leklok jangan jatuh katil yer..

Bagi yang mengamalkan tidur secara aktif katil begini amat sesuai untuk anda.. Selamat tido!

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!

Al-fatihah. Achik (bekas vokalis kumpulan Spin) meninggal dunia

17.4.10 Suria Lekatlekit 0 Comments

MPV terbabas, terbakar: Achik Spin maut nahas ngeri

SEREMBAN 17 April – Artis terkenal yang juga vokalis kumpulan Spin, Abdillah Murad Md. Shari atau lebih dikenali sebagai Achik Spin, 28, meninggal dunia dalam satu kemalangan ngeri di KM 14 Lebuh Raya Kajang Seremban Sdn. Bhd. (Lekas) dekat sini petang ini.
Allahyarham, yang berada di dalam kenderaan pelbagai guna (MPV) yang terbabas dan terbakar, meninggal dunia di tempat kejadian.
Pada masa ini, polis dan anggota bomba masih lagi berada di lokasi nahas dan difahamkan mayat Allahyarham akan dibawa ke Hospital Tuanku Jaafar di sini malam ini.
Pegawai Turus Trafik negeri, Asisten Supritendan Polis (ASP) Abd. Halil Abd. Hamzah mengesahkan kejadian tersebut. – Utusan MALAYSIA
 Gambar Arwah bersama Isteri & arwah anaknya

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!

DENDAM

13.4.10 Suria Lekatlekit 0 Comments

Hi Uolls.. Agak lama tak mencorat coret kat blog ni... Tak abis2 isu di Rafiqin tu.. Rasanya udah2 la tu kot! Watper la kita nak bagi publisiti kat budak tak semegah tu. Tapi di sebab kan itu juga blog comot den ni hari2 pelawat mencecah 100+++. Nampaknya memang isu si Rafiqin ni mendapat liputan luas dia alam maya ni. Apapun dik jangan lak ko bangga sambil tepuk dada, konon ko popular. Hope ko insaf & tak ulang lagi benda tu.

Berani ko mendada jalan depan2 semua orang???

Kita stop dulu pasal si budak tu.. Back to cerita ceriti... Uolls, semua orang pernah buat silap. Termasuk la aku. Bezanya ada orang sedar & mengaku kesilapannya. Ada orang mati hidup semula 80kali pun tetap takkan mengaku apa lagi nak minta maaf walau dia tau dia salah sekalipun. Tu bagi pihak yang bersalah.. Bagi pihak yang di katakan teraniaya oleh kesilapan orang lain lak camna?? Itulah cerita ceriti yang nak kita kupas kupis hari ni.

Are U ready pengupas kupis sekalian...!!!

Secara jujur, aku mengaku kesilapan yang pernah aku buat pada someone ni buat aku di hantui macam2 perkara buruk sebab dia pernah menyumpah agar hidup aku musnah. Itulah impian dia. Dah berkali aku cuba minta maaf tapi jawapannya tetap sama. Tiada kemaafan untuk aku. Aku tertanya - tanya mungkinkah aku akan hidup dalam dosa padanya sehingga akhir hayat??? Akibat aku kekurangan ilmu Agama ni aku refer la pada seorang kawan di FB yang suka melakukan dakwah di situ & tanya pendapat dia.

Kat disini adalah perbualan aku dengan kawan itu...

Me ;
Saya ada melakukan kesalahan pada seseorang membuatkn dia kecewa & mendoakn sy menerima balasan yg setimpalnya. sy cuba meminta maaf tp sehingga hari ini dia masih blm dpt dapat memaafkn sy. Sy spt rasa hidup dlm sumpahannya bila hidup sy selepas tu amat teruk & di timpa berbagai2 masalah. Apakah dosa sy pada dia takkan terampun skiranya dia x memaafkn sy hingga ke akhir hayat saya?
 him ;
mendoakan keburukan kepada sesama Muslim adalah satu perbuatan yang tidak baik. Allah lebih suka dengan orang yang merendah diri dan sentiasa mendoakan kebaikan sesama Muslim. Macam dalam artikel tu tulis;

Seseorang yang ingin kembali kepada Allah diterima oleh kerahmatan-Nya dengan syarat insan tersebut menyesali kesilapannya, benar-benar memohon keampunan dan berazam tidak mengulangi kesalahan lalu.

Jika kesalahan itu sesama insan lain, dia memohon maaf dari yang dizalimi. Jika tidak mampu, bimbang mudarat yang lebih besar jika permohonan maaf dibuat, serahkan sahaja urusannya itu kepada Allah dan Allah Maha Mengetahui kadar kemampuan hamba-hamba-Nya.

Firman Allah dalam surah Ali ‘Imran 135-136:

(maksudnya) Dan mereka yang apabila melakukan perbuatan keji, atau menganiaya diri sendiri, mereka ingat kepada Allah lalu memohon ampun dosa-dosa mereka - dan sememangnya tidak ada yang mengampunkan dosa-dosa melainkan Allah - dan mereka juga tidak meneruskan (perbuatan buruk) yang mereka telah lakukan itu, sedang mereka mengetahui (akan salahnya dan akibatnya). Orang- orang yang demikian sifatnya, balasannya adalah keampunan dari Tuhan mereka, dan syurga-syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya; dan yang demikian itulah sebaik-baik balasan (bagi) orang-orang yang beramal.

So, jangan risaulah. Insyaallah Allah akan ampunkan semua dosa-dosa awak.
 Me ;
thanks.. mungkin yg menghukum sy slma ni adalah perasaan bersalah & berdosa sy sehingga sy terasa selagi dia tak memaafkan sy.. taubat sy juga tidak di terima sbb dia sendiri pernah bgtau saya Dosa dengan Allah, mungkin Allah dapat ampunkn sekiranya kita benar2 bertaubat tapi sekiranya dosa sesama manusia, selagi orang itu tak ampunkn kita sampai bila2 dia berdosa pada dia. Dengan penerangan awak sy rasa satu hari Allah akan bantu sy untuk lembutkn hati dia memaafkan saya. Thanks
 Him ;
Allah bukanlah Tuhan yang bersifat kejam. Allah tidak akan membiarkan hambanya hidup dalam kesedihan dan kesusahan. Semua dosa terampun kecuali Syirik. Tetapi kalau di masa hidupnya dia bertaubat termasuklah dari melakukan Syirik. Sudah tentu Allah menerima. Saya paling suka hadis ni. memang touching

Allah berfirman: Wahai anak-anak Adam, selagi mana engkau memohon dan mengharapkan dari-Ku, Aku ampunkan engkau walau apapun dosamu, Aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, jika dosamu sampai ke puncak langit, lalu engkau pohon keampunan dari-Ku, Aku ampunkan engkau, aku tidak peduli. Wahai anak-anak Adam, engkau jika datang kepada-Ku dengan dosa yang hampir memenuhi bumi, namun engkau menemui-Ku tanpa mensyirikkan Daku dengan sesuatu, nescaya aku datang kepadamu dengan penuh keampunan. (Riwayat al-Tirmizi, dinilai hasan oleh al-Albani).

Apapun all the best. Jangan lekas putus harapan. Yakin dengan Allah, insyaallah tempat kembalinya Syurga.

Sejak dari hari itu aku mula fikir.. sebenarnya bila kita terlalu beralah & berharap satu kemaafan pada kesalahan yang aku rasa takde la teruk sehingga syirik or sebagainya, orang itu akan semakin mengada - ngada & semakin suka bermain main dengan kata2 sumpahannya sebab itulah senjatanya. Yelah, kita pernah buat salah & harap sangat dosa itu terampun dari kemaafan dia. Dia pulak buat isu tu macam isu besar seolah2 kita dah bunuh seluruh ahli keluarganya.

Beb.. Gua bunuh zombie je untuk keamanan dunia..

Apapun thanks pada seorang teman itu. Dengan pandangan & pendapat dan juga potongan hadis buat hidup aku makin tenang & aku tahu apa yang sepatutnya aku lakukan. Tak kisah la kalau kemaafan bagi dia terlalu mahal umpama syurga yang sukar di diami. Seperti kata teman itu Allah lebih mengetahui segalanya..


0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!

LUAHAN HATI ISTERI ARWAH DIN BERAMBOI

10.4.10 Suria Lekatlekit 0 Comments

08 April 2010

ISU RAFIQIN DARWISY : LUAHAN HATI ISTERI ARWAH

"SAYA TIDAK KECIL HATI ABANG DIN DIHINA"
Pusaranya masih lagi ‘merah’, namun ada sahaja perkara yang tidak diingini menimpa keluarga Allahyarham Din Beramboi. Belum reda kes rumah mereka di pecah masuk, timbul pula isu seorang remaja yang berusia 14 tahun menghina kematian arwah dengan kata-kata yang kesat menerusi akuan ‘facebook’ miliknya.

Tindakannya itu mungkin agak keterlaluan bagi ‘budak hingusan’ sepertinya kerana tidak mempedulikan sensitiviti masyarakat dan terutamanya keluarga Din Beramboi, yang masih lagi bersedih atas kehilangan arwah. Namun bagi isteri arwah, Suhaini Che Man perkara itu sedikit pun tidak merentap emosinya.

Jelas Suhaini, dia sudah pun menyedari hal itu daripada anaknya sendiri, namun tidak mahu membebankan fikirannya dengan perkara yang remeh-temeh itu. Walau apa pun yang dilemparkan pada arwah, sebagai isteri, dia lebih mengenali siapa arwah dan menyerahkan segalanya pada Tuhan.
“Dalam hal ini, Tuhan lebih sayangkan abang Din dan apa yang berlaku saya reda. Tentang budak itu, kita tak tahu apakah agendanya. Dia tak kenal arwah dan saya pun tak kenal dia. Apa pun yang dia buat, itu antara dia dan Tuhan. Saya tak ambil hati pun. Lagipun tak baik kita nak benci orang."

“Benda-benda dari Internet ni bukannya boleh percaya sangat dan kita pun tak tahu siapakah identitinya yang sebenar. Tapi siapa pun dia, saya ingin ucapkan terima kasih dan Alhamdulillah. Terpulanglah apa yang dia nak cakap. Mudah-mudahan Allah tahu siapa yang benar. Pada saya, hanya saya dan orang yang kenal abang Din saja tahu siapa dia yang sebenar,” katanya yang dihubungi semalam. -SINAR HARIAN


0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!

RAFIQIN DARWISY BOLEH TERKELUAR ISLAM ATAU MURTAD!!!

9.4.10 Suria Lekatlekit 0 Comments

09 April 2010

Pelaku Dituntut Mohon Maaf
Penceramah bebas, Wan Akashah Wan Abdul Hamid yang juga suami kepada pendakwah terkenal, Siti Nor Bahyah Mahamood menyelar tindakan tidak bermoral itu (menghina Allahyarham Mior Ahmad Fuad Mior Badri atau Din Beramboi).

Beliau menyifatkan individu yang menulis kata-kata kesat yang ditujukan kepada Allahyarham sebagai berdosa besar dan harus memohon maaf kepada keluarga serta waris terdekat.

"Walau apa cara sekalipun, sebagai umat Islam, kita tidak boleh menyentuh lagi mengenai keburukan si mati, sebaliknya perlulah selalu memperkatakan tentang kebaikan yang telah dilakukan olehnya," katanya.

Mengulas tentang sikap pelaku itu yang turut mempermainkan surah Al-Fatihah dalam menghina Allahyarham Din Beramboi, Wan Akashah berkata, dia turut menanggung dosa besar. "Itu adalah dosanya dengan Allah dan mengikut hukum Islam, dia boleh terkeluar daripada Islam atau murtad. Maka, dia harus bertaubat dan segera memohon keampunan dari Allah," tegasnya.

Beliau menambah, pemantauan juga harus dilakukan oleh ibubapa bagi memastikan anak-anak tidak melakukan perkara sedemikian tanpa pengetahuan mereka ekoran gejala ini berkait rapat dengan kepercayaan dan akidah seseorang. "Apatah lagi perkara itu turut mengaibkan si mati," katanya. - Sumber Sinar Harian 08.04.2010

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!

GARA GARA RAFIQIN DARWISY

7.4.10 Suria Lekatlekit 0 Comments

Wah.. Nampaknya ramai sedang bagi perhatian pada kes si budak celupar tahap berani mati ni. Sapa lagi kalau tak si Rafiqin Darwisy tu. Tak cukup dia di serang kat akaun myspace & facebook.. Pastu di create kan satu lagi Facebook RAFIQIN DARWISY patut minta maaf kepada keluarga Allahyarham Din Beramboi.. 


Tu dia.. profile pic Anti Rafiqin Darwisy..Dah macam icon email lak
 
Aku pun salah sorang yang join fanclub tu. Memang ramai yang memaki hamun budak hingusan ni. Aku takde la guna konsep memaki hamun bila berkomen kat situ.. Guna akal la beb bila berkata2. Betul ada yang berpendapat kalau kita gunakan kata2 kesat & maki hamun.. Takde beza nya dengan budak hingusan tu, kan??? Tapi aku faham statement berani mati korek lubang kubo sendiri dia tu mengundang marah pada ramai pihak. Sekarang dia di kecam hebat. Mungkin takut budak ni nak kuar umah dah! Yelah.. kalau betul la gambar2 yang di upload kat MS & FB dia tu.. huhuhu sangat bahaya. Takut ada yang hilang waras jumpa dia kat luar di belasah nya budak tu separuh mati camna???

Ada berani ke dik?? So, buat masa ni ko berkurung je dalam umah yer

Yang aku nak cerita adalah kesan Kes budak banggang tu dengan blog aku. Aku tak terkecuali menampal artikel2 berkenaan budak bengong tu kat blog aku ni. Bukan apa untuk di kongsikan pada orang lain walau kebanyakkannya aku copy paste dari blog orang jer. Selalunya blog aku ni tiap hari takde la ramai sangat orang nak skodeng.. Yelah, blog aku bukan cam blog azwan ali. Cerita ceriti aku tak semeriah Imah lenggok, Cik Sal & kak senduk. (hehehe... pasti ada yang tak tau sapa primadona2 itiew..) Tapi sebab si mamat bengong seko ni tu dia blog aku di serbu.... (Bila aku advertise link kat fans benci Rafiqin tu untuk berkongsi info pada sapa2 yang agak siput sedut & masih terpinga2 apa kes!).

Almaklum la blog aku tak semeriah ni so agak teruja la skit
 
Secara tak sengaja semuanya terjadi.. Aku takde sebab nak tumpang populariti si bedebah tu tapi memang kes dia menarik minat untuk aku sama2 melibatkan diri untuk mengomel sal mangkuk jamban tak sudah ni.

Ni la perangai ko yang aku mampu gambarkan Rafiqin
 
Apapun.. aku tau pasni blog aku akan kembali seperti biasa.. Yang meriah cuma online radio frenzy yang player nya terpacak kat blog aku & 24 jam dok nyanyi tanpa jemu. Tak kisah la Uolls.. Janji meriah bak kata kak senduk.

Meriah Uolls.. Tu la tema kak senduk

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!

ADAKAH TIADA SEBARANG TINDAKKAN SUSULAN KEATASNYA SELEPAS MENGAKU BUKAN ISLAM??

6.4.10 Suria Lekatlekit 0 Comments

RAFIQIN DARWISY DAKWA BUKAN ISLAM..!

Budak 14 tahun, Rafiqin Darwisy, kini menimbulkan kontroversi dan persoalan baru apabila mendakwa dia sebenarnya bukan beragama Islam.

"Aq (Rafiqin Darwisy) orang Sabah dan agama Khadazan, jadi sudah jelas Aq bukan Islam," demikian ujar budak tersebut dipetik sebagai berkata daripada Facebooknya.


Wajah Rafiqin seperti yang
tertera dalam Myspacenya...


Pengakuannya itu timbul lantaran tekanan hebat daripada orang ramai yang berang kerana keceluparannya menghina arwah Din Beramboi di dalam Facebook pelawak tersebut. Meskipun Rafiqin Darwisy telah meminta maaf dan menyedekahkan Al-Fathehah, namun tanda-tanya tetap timbul tentang keikhlasannya berbuat begitu.

Tambah-tambah sebelum ini dia mendakwa sebagai malaikat yang diutus tuhan untuk menghentam arwah Din Beramboi dan kini mendakwa bukan Islam pula. Dan jika bukan Islam... bagaimana dia boleh menyedekahkan Al-Fathehah untuk arwah?

"Dia ni budak Kuantan, Pahang dan bersekolah di Indera Mahkota. Maklumat ni saya dapat daripada Facebook dan Myspace dia sendiri. Tak tahulah jika tuan punya Facebook dan Myspace itu menyamar sahaja. Tapi yang pasti, dia sudah tukar gambar dan set 'private' bagi kedua-dua laman tu," dakwa peminat Din Beramboi yang enggan dikenali yang menjadi pelawat terawal Facebook dan Myspace Rafiqin Darwisy.

Link ke Facebook Rafiqin Darwisy adalah: http://www.facebook.com/profile.php?v=wall&ref=mf&id=100000267546789

"Kalau dia benar-benar ikhlas nak minta maaf, dia seharusnya menemui keluarga arwah dan meminta maaf pada mereka. Ni tidak, sebaliknya dia hanya ucap dalam Facebook dan banyak berdolak-dalih tentang status agamanya," tambahnya lagi.


copy artikel ini daripada : http://www.myartis.com/2010/04/rafiqin-darwiisy-dakwa-bukan-islam.html

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!

APABILA MANUSIA HILANG KEWARASANNYA

5.4.10 Suria Lekatlekit 0 Comments

Semua sudah maklum akan isu RAFIQIN DARWISY yang mencetuskan kemarahan ramai rakyat malaysia melalui lama FB dengan menghina selebriti (Pelawak,Pelakon, Pengacara & juruhebah) Arwah Din Beramboi. Satu malaysia di gempar dengan cerita budak kelatan 14 tahun itu. Tak terkecuali jugak aku yang memang mengikuti perkembangan semasa ni kan....


Memang agak berani mati komen2 yang di lempar budak hingusan ni. Ya, betul memang dia masih budak tapi dalam usia 14 tahun (Bukan 4 tahun yer..) rasanya dah tau nilai apa itu baik & buruk. Hai.. kalau dah pandai bercinta takkan tak pandai pk kot apa yang dia cakap. Ramai yang mengecam budak hingusan ni. Wah!! Mesti dia tak sangka dengan sekelip mata dia mendapat publisiti meluas mengalahkan artis gitiew. Pasti sekarang dia tak tenang. Tertanya tanya gak aku.. Mak Bapak dia tahu ke anak dia sekarang menjadi tumpuan ramai???


Jika dalam usia semuda itu dia sudah berani melakukan perkara2 macam tu.. dah besar esok ntah apa lak dia jadi kan??? Tak tau la nak salah kan sapa.. salahkan mak bapak dia pun kadang2 bukan salah mak bapak. Anak dah bebal camtu, mak bapak pun botak kepala pikir. Nak salahkan pergaulan.. maybe! Tapi aku gunakan konsep salahkan diri sendiri. Semua atas diri sendiri. Dorongan dari akal yang tak waras..

Apapun dia masih terlalu muda. Takkan nak sumbat dalam jail. Apa yang aku rasa terbaik bagi tak memesongkan lagi budak ni hantar jer kat pusat pemulihan akhlak. Bagi kaunseling kaw kaw punya. Takkan kita nak rejam lak budak ni sampai mati. Tuhan pun maha pengampun jika kita benar2 bertaubat. So, tak salah bagi peluang & bagi ruang untuk dia betulkan keadaan.

Apapun pada yang di luar sana.. dalam ghairah kita menikmati laman sosial ni, jangan ter over lak ekk. Mak bapak yang bagi kemudahan kat anak2 konon taknak anak2 ketinggalan sebab zaman sekarang dunia hujung jari katanya, pantau la aktiviti dorang tu. Jangan la bagi laptop sebijik, broadband... pastu lantak la ko nak buat apa. Bila dah jadi isu macam ni.. bukan dia jer yang effect seluruh keluarga dia menerima kesan. Mana mak bapak nak letak muka nanti, kan???

Pada sang adik itiew.. Moga ia jadi pengajaran yang paling berguna. Tapi yang pelik masih aktif lagi dia ber FB tu.. Kalau orang lain rasanya dah tak senang duduk. Maybe jadi Fobia dengan computer. Syabas la ko memang tabah! Okey la... rasanya cukup la aku mengomen sal budak hingusan tu. Jom kita sama2 pantau apa tindakkan dia selepas ini....

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!

DISAAT KITA MASIH MERATAPI PEMERGIAN BELIAU.. MASIH ADA MANUSIA YANG SANGGUP BERKURANG AJAR PADA ORANG YANG TELAH PERGI

4.4.10 Suria Lekatlekit 0 Comments

BUDAK KURANG AJAR : RAFIQIN DARWISY YANG MENULIS PERKATAAN BIADAB DI LAMAN FACEBOOK ALLAHYARHAM DIN BERAMBOI

Mengapa budak-budak sekarang kurang ajar? Mengapa masih ada yang bodoh kayu, menggunakan Facebook untuk menghamburkan kata-kata yang menyakitkan hati? Malah lebih biadab lagi apabila turut mengeluarkan kenyataan yang tidak manis kepada seseorang yang telah pergi meninggalkan kita?

Kita baru sahaja kehilangan seorang seniman yang tiada galang-gantinya. Namun ada juga rupanya insan yang tidak berakal memberikan komen biadab di laman FB arwah...





Alamat akaun myspace mamat ni :

http://www.myspace.com/www.rafiqin_dragon

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!

PERGINYA SEORANG BINTANG.. (AL FATIHAH)

2.4.10 Suria Lekatlekit 0 Comments

Takziah pada keluarga Din Beramboi.. Semoga Rohnya di tempatkan di tempat orang2 yang beriman.. Al Fatihah...

 DIN BERAMBOI MENINGGAL DUNIA

Pelawak dan penyampai radio popular Din Beramboi atau nama sebenar Mior Ahmad Fuad Mior Badri, 44, disahkan meninggal dunia sekitar pukul 12.35 malam tadi di Hospital Selayang.

Berita sedih tersebut disahkan oleh Pengurus Saluran Astro Prima, Nizam Sani yang dihubungi oleh wartawan.



Diminta mengulas lebih lanjut, Nizam dilaporkan masih belum bersedia memberikan sebarang komen kerana masih terkejut. Selain itu, pihak keluarga dan rakan terdekat Allahyarham juga gagal dihubungi.

Terdahulu, Din telah dimasukkan ke Wad Rawatan Rapi (ICU) kerana mengidap Denggi berdarah (Dengue Shock Syndrome ) dan keadaannya dilaporkan kritikal beberapa hari lalu. Allahyarham dimasukkan ke hospital pada petang Isnin lalu dan awalnya disyaki terminum air yang tercemar dengan kencing tikus.

Marilah kita sedekahkan Al-Fatihah untuk Allahyarham...

Photobucket
Allahyarham akan disemadikan di tanah perkuburan Taman Ehsan, Kepong..

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!