FOLLOWER TIDAK MEMPENGARUHI RANK ALEXA

1/22/2011 09:01:00 PM suria lekatlekit 10 Comments

Okies hope En/Cik Anon tak marah lagi yer... Ni just kajian di buat secara peribadi & BW Sang lekit sahaja. Bukan la berlagak pandai or Otai walhal blog still di pinggir longkang tersumbat lagi.

Ini tidak merangkumi semua blog.. Yang sangat - sangat terkecuali untuk entri ni adalag Blog Ben Ashaari. Blog beliau tidak terlibat dalam isu ni. Dia dah terang - terang di kenali.. Pasal Rank, Traffik PV & UV tak payah di pertikaikan lagi.. Macam tu juga blog - blog yang popular lain seperti Hanis Zalikha.. Cik epal.. Cik Pelam.. En Jambu bagai. Ni cuma blog - blog sedang meniti di anak2 tangga kejayaan jer.. Panjang pulak mukadimah Sang Lekit ni, kan?? Bukan apa tak nak Cik/En Anon salah paham lagi...

Hasil BW Sang Lekit setiap hari sambil mengusha Alexa Rank Kat status bar screen aku ni, Rank Alexa setiap blog memang la berbeza. Dulu Lekit Rasa Kalau Follower satu2 Blog cecah 1k Rank dia mesti tip top juga tapi bila BW ke blog yang cecah ribu riban follower amatlah terkejut kenapa Rank Alexa dorang tidak mengatasi pun blog melekit ni walhal Melekit punya follower tak sampai pun 500. Kira dorang punya follower 2 kali ganda tapi angka Rank dorang ada yang cecah 1 juta lagi. Kenapa camtu??

Dari pandangan melekit maybe sistem i follow U, then U follow me back tapi lepas follow memfollow takde feetback maka terjadi benda - benda camni. Follower ni kadang - kadang follow blog kita sebab kita follow dia jer.. Bila takde aktiviti BW & beramah komen di blog maybe lawatan balas takde, so traffic, PV & UV agak kurang walau gah dari follower.

Bukan la kata Sang Lekit ni bagus.. Memang di akui tahap kebagusan tu belum boleh di banggakan tapi entri juga memainkan peranan penting. Kalau Entri kita selalu cerita bosan jer.. 3 Ribu follower pun tak mendatangkan hasil. Follower tu datang sebab kita rajin memfollow. Strategi untuk memperkenal & memketengahkan blog tu penting. Pada yang kurang di Follow jangan sedih.. Ingatlah Follower bukan faktor utama tapi tetap menjadi keutamaan bagi satu2 blog. Kekekekekekeke. Takpe la follower kita kurang tapi visitor setiap hari di level yang selesa & selamat juga melayakkan diri untuk dapat BE dari nuffnang kira ok la tu. Jangan dengki mendengki.. Yang penting terima setiap teguran & pandangan dari sudut positif untuk meningkatkan mutu & keunggulan blog kita insyaallah.. KEJAYAAN ITU MILIK ANDA.

10 comments:

  1. lekit, cik siti ada tag lekit...
    http://eimah2328.blogspot.com/2011/01/if-i-have-rm100.html

    ReplyDelete
  2. ooo, gitu ke, yg penting blog puan abbyfunny tetap malatop ;-)

    ReplyDelete
  3. yer..sokong sgt2... watpe follower banyak tapi x ramah mesra lepas follow kan...

    ReplyDelete
  4. memang betul follower tidak mempengaruhi alexa sebab alexa dipengaruhi oleh pageviews atau traffik blog.. tak semua follower akan masuk semula blog yang dia follow.. kecuali aku, heheh..

    ReplyDelete
  5. ada apa pada follower..?

    tak kisah kurang follower asalkan komen tak pernah putus2 masuk utk setiap entry yg dipublishkan.. ;)

    ReplyDelete
  6. lekit...u pregnant ke??hhuhuhu..taniah!!!:)jaga kesihatan bek2:)

    ReplyDelete
  7. yup...setuju...mmg follower tak mempengaruhi alexa rank...apa yg lebih penting jumlah pengunjung ke blog kita...

    jadi, kita kena fokus pada isi dan pengisian ketika menulis...

    ReplyDelete
  8. ada benarnya..
    gue pun sependapat..
    follower jarang nampak tinggalkan jejak..

    ReplyDelete
  9. Ya betul tu, follower akak dah 689, tapi orang yang datang hari-hari nak sampai 200 pun susah...camner tu ya??? Sampai sekarang masih ramai yang kata, I dah follow u, u follow I balik ya!!. Tapi malas dah nak follow balik cam dulu masa mula-mula berblog. Saya cuma folow yang rajin datang jer.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com