WANG & POPULARITI MENGHUMBAN BLOGGER KE LEMBAH PELACURAN

2/28/2011 08:26:00 PM suria lekatlekit 18 Comments

Wah tajuk!! Hot & spicy gitu. Ramai dah dok kecoh - kecoh pasal blogger pelacur.. Ingatkan ada pelacur buat blog then mempromosikan aktiviti pelacuran rupanya tak?? Abis tu Lekit mendanya.

Okies.. sekali lagi mencetuskan kontroversi di dalam dunia blog, Lensarosak membuat kupasan pasal pelacur blogger. Panas! Pedas! Perit! Lekit nak ambil sikit statement dari entri panas lensarosak ni yer sebelum mengopek dengan pandangan peribadi melekit pula

Mengubah justifikasi blog akan menyebabkan dunia blog menjadi tunggang-langgang dan carca marba. Pada masa hadapan nanti, jika ia tidak di bendung. Dunia blog akan menjadi jijik dalam mata manusia kerana rakusnya para blogger mengejar dua hasil kapitalisma dunia iaitu ; wang dan populariti.

Apakah itu pelacur blogger?

Pelacur bloger boleh di definasikan sebagai seorang blogger yang mempunyai sikap untuk melacurkan pemikiran dan tindakannya dalam dunia blog di mana ia bertentangan dengan terma justifikasi blog demi mengejar wang dan populariti tanpa menghiraukan keadaaan sekeliling.


Ok cukup.. Nak baca lebih - lebih korang terjah sendiri yer blog Lensarosak tu. Panjang lebar kupasan dia pasal benda ni.

Seperti biasa ada betul & salahnya Lensarosak. Kadang - kadang Sang Lekit bersetuju dengan pendapat beliau tapi tak setuju pula dengan cara penyampaian beliau tu. Setiap orang ada hak memberi pandangan & pendapat masing - masing tapi berpada - pada dalam berkata - kata. Istilah, bahasa & perumpamaan yang di gunakan tu akan memberi kesan pada pembaca tak kira dari sudut positif atau negatif. Lekit pun kadang - kadang terkeluar jugak landasan.. Tapi sedaya upaya cuba berhati - hati agar tak banyak hati terluka.

Pasal wang & populariti di blog yang di istilahkan Lensarosak sebagai Pelacur blogger tu.. Bunyinya agak hina.. Tapi dinasihatkan membaca dulu isi kandungannya. Pelacur yang di maksudkan bukan la memperdagangkan tubuh untuk perkhidmatan seks. Memang ada orang yang berblog semata - mata nak duit & popular. Makin popular makin masyuk... Bagi Lekit pula permulaan blog ni langsung tak tahu pasal traffic, nuffnang or atau apa2 yg seangkatan dengannya boleh menjana pendapatan.. Just suka menulis. Tak tau pula sapa baca.. or ada tak orang yang baca. Tapi bila semakin jauh menyelam ke dasar blog banyak pula benda Lekit berkenalan. Bak kata pepatah alang kepalang menyelam.. minum air sekali.

Apakah Lekit juga tergolong dalam golongan Pelacur Blogger?? Ikhlas dari hati.. Bila menulis sesuatu memang memberi kepuasan pada Lekit. Bila penulisan kita mula berkaitan dengan banyak benda.. Semakin semangat berblog tu datang lebih - lebih lagi sesuatu yang mampu menjadi side income. Sapa tak nak?? Kalau orang tu taknak duit confirm dia takkan pacak apa2 iklan yang menjana pendapatan dari blog dia.

Mengambil sedikit lagi statement dari entri lensarosak...

Gelaran Pelacur Blogger memang layak-selayaknya di berikan kepada mereka yang mengejar trafik semata-mata.

Maka dengan ini Sang Lekit simpulkan AKU BUKAN BLOGGER PELACUR sebabnya aku tidak berblog semata - mata kerana wang, populariti mahupun traffic tapi untuk memketengahkan penulisan kita harus la kita memperkenalkan pada umum. secara tak sengaja kalau penulisan kita menjadi tatapan ramai popular & traffic tu akan datang seiringan.Tak guna menulis dalam blog sekiranya untuk tatapan peribadi. Baik save dalam h.disk or pendrive or private kan blog kalau menulis hanya untuk kepuasan sendiri & bacaan peribadi.Blog wujud bagi lekit untuk mendapat respond dari orang lain bila kita menulis sesuatu. Dari situ kita belajar memperbaiki kelemahan. Wujudnya blog ni sejak march 2009.. baru sekarang je di kenali sikit. Kalau betul niat aku dari awal wujudkan blog ni kerana semua tu.. Maka hari ni maybe aku bukan lagi di tahap ni. Dah berpuluh cheque nuffnang rasanya aku cash. ni satu pun belum lagi, camno tu?? kekekekekekekekee

Kesimpulannya... entri Lensarosak tu aku ambil Dari sudut positif lekit ambil agar Lekit tidak lari dari landasan penulisan blog kerana terlalu kejarkan populariti & wang walau kadang - kadang tu tergelincir sedikit. Biarpun kupasan dari artikel akhbar kadang - kadang jadi isu konon takde idea nak update entri guna artikel akhbar.. sebenarnya Lekit just share apa yang menarik dari pembacaan melekit jer.. Bukan semua pun tajuk utama Lekit kupas kupis. Kebanyakkan dari isu2 yang jauh di pendalaman akhbar Lekit korek.

18 comments:

  1. i like...xyah la nak link kan lensarosak kat entri cik lekit nie..dah kenyang dah die duk dapat traffik..

    ReplyDelete
  2. weh jgn terasa tau ngan aku ckp tu . bukan ckp ko . aku ckp psl yg amik dari berita utama sampai la ke berita sukan . ko amik berita yg pelik2 je . =="

    ReplyDelete
  3. Suka suka hati dia je nak buat andaian pelacur blogger. pelacur tu jual diri. sendiri xtahu apa maksud pelacur..nak gelarkan orang pula.

    http://nameeroslan.blogspot.com/2011/02/persepsi-manusia.html

    ReplyDelete
  4. LM blogger melecur..takmo femes2 la..takut kena hentam..huhu

    ReplyDelete
  5. pelacur blogger.......haha
    gigi ape eyh? hohoh

    ReplyDelete
  6. ish..istilah begitu sekali..jap lg nak tgok aaa..

    ReplyDelete
  7. betul tu.. rilek je nk tuduh org cmtu.. mne buleh..

    ReplyDelete
  8. aku menulis...bukan kerna nama...

    huhuuu...

    sy gigolo blog, huhuuu

    ReplyDelete
  9. lensa rosak ni pandai mencetuskan kontroversi...

    tapi mmg ada pendapatnya tu betul...

    ReplyDelete
  10. memang kontroversi betul la isu nie...

    ReplyDelete
  11. betol la tuh lekit..ada +ve and -ve..yang elok kita amek..yg x elok buang ke tepi..yer dakkk??!! :P

    ReplyDelete
  12. errmmm...dengar cerita panas isu ni... tapi bila hari ni gi siasat sikit2.baru la tau.. rasa nak muntah.. lawak tengok budak2 gaduh..ada merajuk, ada bekap, ade pedajal...

    secara Jujurnya... Maksud pelacur yg digunakan dalam penulisan tersebut adalah Metafora dan analogi je kot.. :)

    ReplyDelete
  13. sian manusia tuh kan. sanggup buat kerja terkutuk tu demi wang. langsung tak fikir halal haram.. jangan musnahkan dunia blogger kami!!! setuju?

    ReplyDelete
  14. start baca si lensa rosak ni 2-3 hari lepas..sedikit sebanyak apa dia ckp tu betul cuma cara dia nak menegur tu yg salah rasanya..lebih baik jgn sebut nama..

    ReplyDelete
  15. segala pandangan di ambil kira..
    ada yg betul, kita kongsi..
    yg salah pun boleh difikir2 bersama, usah d buang terus ke tepi..
    moralitinya, blog tak boleh bawa mati.. macam harta jg..
    hehe..

    ReplyDelete
  16. hai cik lekat-lekit.

    fahamkan penggunaan METAFORA.

    istilah Pelacur Blogger merupakan metafora. tahukah apa itu metafora?

    sewaktu di sekolah ada belajar kan? baiklah, jika faham apa itu metafora. mudahlah untuk memahami bahawa saya bukan nak mengaibkan orang.

    metafora merupakan nilai yang mahal dalam etika bahasa, ia abstrak dan memerlukan kefahaman yang tinggi.

    kebanyakkan pembaca yang menilai penulisan saya tidak memahami atau mendengar khabar angin dan fitnah yang di buat oleh blog orang lain.

    ada sesetengah blog yang tidak faham, menuding jari penggunaan nama yang hanya dua perkataan berbanding menilai ayat lain yang ada maksud tersendiri.

    lalu, ia membawa kepada pertikaian.

    sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  17. bila mahu tegur, elok lah guna bahasa yang halus. apa yang ditulis jadi tatapan umum kan?

    kalau kita tahu apa yang kita buat dengan blog kita sendiri, kita takkan tercuit sikit pun dari komen lensarosak tu.

    ReplyDelete
  18. emm. buat kita berfikir kenapa kita berblogging kan.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com