200 hingga 300 Mayat Mangsa Tsunami Di temui. Rakyat Malaysia Yang Mempunyai Ahli Keluarga Di Jepun Diminta Hubungi wisma Putra

11.3.11 Suria Lekatlekit 7 Comments

Polis Jepun memberitahu sejumlah 200 hingga 300 mayat telah ditemui di pantai timur laut negara itu yang dilanda gempa bumi dan tsunami.

Haruskah Kita membuat jenaka.. Dimana Ultraman, Doremon lagi jika bencana tsunami ni bukan saja memusnahkan harta benda tapi meragut banyak nyawa?? Tak kira la Sang Pelakon tu or orang awam pun. Hope Isu ni tak di jadikan status komedi kat mana2 rangkaian sosial korang yer. Sebaliknya berdoa.. Bukan hanya rakyat jepun je yang ada kat jepun tu tapi ada juga di antara kita yang mempunyai kaum keluarga disana. Berdoa la untuk keselamatan semua.


Wisma Putra meminta rakyat Malaysia mempunyai ahli keluarga di Jepun supaya menghubungi pihaknya bagi memeberikan maklumat mengenai kedudukan mereka di negara matahari terbit yang baru dilanda gempa bumi dan tsunami itu bagi memudahkan sebarang bantuan diberikan.orang ramai boleh menghubungi talian 03-8887 4570, 03-8887 2746, 03-8889 2830, 03-8887 4770, 03-8889 2380, 019278 4566 atau melayari www.kln.gov.my.

Rujukan (harian metro) : Lebih banyak mayat ditemui di Jepun 
                                        Keluarga mangsa gempa bumi Jepun diminta hubungi Wisma Putra


Untuk bershopping cenderahati cantik & murah & menjana pendapatan di blog sila clik banner di atas

7 comments:

  1. yalah..kawan cik betty pun baru je berlepas ke jepun 2-3 hari lepas nak jenguk kakaknya..hope dia selamat

    ReplyDelete
  2. baru je tpikir nak wat lawak cket..niat da terhapus..

    huhu

    ReplyDelete
  3. tak patut wat lawak camtu...
    simpati la orang jepun...

    ReplyDelete
  4. semoge rakyat malaysia kat jepun tu dlindungi.. amin..

    ReplyDelete
  5. lawak x kena tempat...
    hope semuanya akan beransur pulih..

    ReplyDelete
  6. cuba fikir.... kejadian2 bencana sekarang majoriti jumaat?

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!