JUAL TELUR YANG DI REBUS DALAM AIR KENCING

14.3.11 Suria Lekatlekit 14 Comments

BEIJING - Sebuah kedai di wilayah Zhejiang, timur China menjual telur yang direbus dengan air kencing budak sekolah dan ia merupakan resipi tradisonal berusia ribuan tahun. telur tersebut berasa sedap dan berkhasiat untuk menyembuhkan demam selain meningkatkan konsentrasi serta menghilang rasa mengantuk.

Persoalannya.. Kalau anda tahu ia telur yang di rebus dengan air kencing, sanggupkah anda makan biarpun ada kebaikkan dari segi perubatan?? Rasanya kalau setakat demam, takpe la Sang Lekit sanggup telan panadol jer.. Or kalau mengantuk kunyah jer gula - gula dari makan telur yang di rebus dalam air kencing.

So, kalau korang pergi Beijing hati - hati yer nak makan telur rebus, manalah tau kot - kot telur tu. Muntah hijau seminggu.

 

Untuk bershopping cenderahati cantik & murah & menjana pendapatan di blog sila clik banner di atas

14 comments:

  1. eeeiiii..baca pun dh rasa geli geleman tekak ni...

    mcm2 betoi la manusia ni...

    ReplyDelete
  2. Eiii...... *muntah*

    Tapi petua orang dulu2 tu apa eh? Kalau budak2 sakit apa ntah calitkan air kencing dia kat lidah, nanti boleh baik. *lupa pulak untuk sembuhkan apa*

    ReplyDelete
  3. teringat kawan i ade ckp, dia pernah makan telur tembelang rebus,, agak2 logik tak?

    ReplyDelete
  4. euww. bley rosak urat saraf otak mkn benda2 gini. =.='

    ReplyDelete
  5. bukan muntah ijau lagik dah..kalau termakan aku sanggup cuci lidah aku dengan sabun, air zam zam segala bagai..

    ReplyDelete
  6. yuckksssss! gile pengotor sape yg sanggup tu.

    ReplyDelete
  7. petua yang tak masuk akal...memang tak boleh pakai...

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!