SERAM! BERIBU JIN BERSARANG PADA KERIS & PEDANG LAMA PUNCA KELUARGA PORAK PERANDA

10.3.11 Suria Lekatlekit 8 Comments

Kita tidak dapat menolak kewujudan makhluk halus ni.. Sebab dalam Al-Quran pun ada sebut tentang kewujudan mereka. Gangguan - gangguan makhluk ni tak dapat juga kita nafikan boleh mendatangkan kemudaratan. Ni lagi kisah pasal gangguan Jin pada sebuah keluarga.. Alkisahnya..

Kumpulan jin yang bersarang pada pedang dan keris itu menyebabkan keluarga pesara kerajaan itu porak peranda dan sering diganggu pelbagai kejadian misteri. Anak perempuan pe­sara itu berkata, beliau percaya pelbagai gangguan mis­teri yang mereka alami selama ini ada­lah ber­punca dari keris dan pedang lama milik bapanya itu. Beliau percaya disebabkan senjata itu sekian lama terbiar menyebabkan jin yang me­ngawal keris dan pedang itu me­ngamuk.Kejadian pelik itu menguatkan lagi dakwaan beliau bahawa pedang dan keris itu ada penunggunya, jika tidak masakan ia mengeluarkan bau yang sungguh meloyakan. Daripada gangguan itu menyebabkan mereka adik beradik tidak bertegur sapa dan membawa haluan masing - masing.termasuk gangguan misteri yang berlaku dalam rumah mereka. Macam-macam kelibat dilihat, termasuk wanita berpakaian serba putih berlegar di dalam rumah sama ada waktu siang mahupun malam. Team perubatan Islam Kasturi Syifa diketuai Ustaz Mohamad Hafiz Ahmad dipanggil bagi memusnahkan ribuan jin yang bersarang pada keris dan pedang itu.Selepas direndam dalam air garam dan lada hitam barulah terbongkar rahsia sebenar pedang dan keris itu dikawal oleh jin.

Kita tak tahu punca sebenar kenapa Jin boleh bersarang pada pedang & keris lama tu.. Maybe dari amalan orang yang memilikinya sebelum ni. Kita sedia maklum orang dulu - dulu kan suka sangat berdamping dengan benda - benda macam ni. Maybe dulu kurang pendedahan pasal Agama membuatkan mereka agak cetek ilmu. Apapun amalan berdamping dengan Jin ni memang salah dari sisi Agama.. Namun pada zaman ni masih ramai yang mengamalkannya walau tahu salah & memudaratkan di kemudian hari. Sama - sama la kita ambil pengajaran supaya tidak terjebak dalam perkara - perkara seperti ni.

Rujukan (sinar harian) : Wanita serba putih muncul dalam rumah


Untuk bershopping cenderahati cantik & murah & menjana pendapatan di blog sila clik banner di atas

8 comments:

  1. hurmm..ada betulnya kot..ingt x yang kat trg tuh..yg dia bunuh ayah dia..dia dalam keadaan xsedar sbb de dengar suara pompuan suh buat camtu..upenye lepas diselidik parang kat dinding yang pusaka tu berhantu..seram weyyy!!


    Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

    atau berminat nak join GA saya..--> 2ND GIVEAWAY

    ReplyDelete
  2. itulah.takut bebenor kami dengor cerita ghuper gini..mintak jauh la..

    ReplyDelete
  3. biase la orang dulu2 mmg mcm2 hal. ish2. takot!

    ReplyDelete
  4. mcm kes saka lak..seram je..hehh~ cpt cpt la berubt dgn ustaz yg pakar kn..buang jauh² jin jin tu.. =_=

    ReplyDelete
  5. jgn ada yang amal kn lg benda mcm nie dah lar...

    ReplyDelete
  6. abah anum bole berubat menda2 cmni.andd mmg ada kes yang mai berubat sbb kena ggu nan penunggu pedang/keris warisan keluarga.cerinn bulu roma tgok abah mengubat depa

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!