ARWAH PULANG SELEPAS 3 HARI DI KEBUMIKAN

27.5.11 Suria Lekatlekit 22 Comments

Seorang pengamal ilmu hitam yang telah di kebumikan pulang kerumah selepas di hantar lelaki yang menemuinya di kawasan perkuburan selepas tiga hari di kebumikan. Kepulangan warga emas yang berusia 75 tahun tersebut mengejutkan keluarga, jiran tetangga & orang kampung yang ketika itu sibuk untuk mengadakan kenduri untuk arwah. Ada jiran yang bertempiaran lari ketakutkan sebaik melihat jasad warga emas yang berpakaian serba putih & jasadnya masih berkeadaan baik pulang ke rumah pada waktu maghrib. Sebaik pulang kerumah warga emas tersebut di katakan meminta makanan. Selepas di beri makan warga emas tersebut meminta untuk pulang. Selepas di hantar kekuburnya, arwah hanya berdiri di hadapan kubur beberapa ketika & hilang. Yang peliknya kubur arwah dalam keadaan baik & tiada sebarang tanda2 ia di gali untuk keluar.

Faizal Diman, 75 di katakan pulang kerumah selepas 3 hari di kebumikan.

Mereka percaya jelmaan makhluk yang seakan warga emas itu adalah angkara jin kerana arwah pernah membela jin sebagai khadam semasa hayatnya.

Kubur arwah masih dalam keadaan tidak terusik

Dari cerita ni haruslah kita ambil iktibar. Manusia yang telah mati takkan kembali ke dunia dalam apa juga bentuk sekalipun kalaupun ada hanya jin & syaitan yang ingin menyesatkan. Ingatlah jangan menggunakan jin sebagai perantaraan, kawan atau khadam. Amalan syirik & khurafat ini bukan sahaja di tegah oleh agama malah ia mengundang kesan buruk kepada pengamalnya. Meminta la kepada Allah sesungguh segala isi dunia ini milikNya.

Untuk membaca artikel sepenuhnya sila clik : Mingguan Warta Perdana

22 comments:

  1. mmg jin peliharaan arwah la tuh gaknyew,. klu aini dah cabut lari dah nampak,.heee~

    ReplyDelete
  2. subahanallah... terkejut juga fara bace... betul... nak apew2... mintaklah pada Allah bukan pada perantaraan...

    papew pun alfatihah untuk pakcik tu..

    ReplyDelete
  3. mau x terkujat.. tp mybe ada yg happy sbb org yg tersayang hidup kembali...

    ReplyDelete
  4. Elakkanlah diri kita daripada perkara perkara syirik...


    Jus Katak

    ReplyDelete
  5. errrr..hantu raya kot...huhuhuh....

    ReplyDelete
  6. ...kalo mOon pOng moOn cabOt larikkk

    ReplyDelete
  7. nauzubillah.mintak2 dijauhkan la..adoi...kesian tgk muka pakcik tu cmne lah dia kena azab :-(

    ReplyDelete
  8. huhu...kalo jumpe mesti seram

    ReplyDelete
  9. tu namanya jin pulang petang....hahahaha

    ReplyDelete
  10. jin pulang petang ok la Nyah.. kalau pocong pulang petang?? Entri sekadar nak cool la blog mak.. kang hot2 sgt jenuh mak nak sambut mak enon, en meon & adik2 anon kat sini.. kekekekeke

    ReplyDelete
  11. aiyok..kalau sy ada kat situ pon alri linang pukang..haruslah tu jin peliharaannya..moga roh beliau tenang di sana..aminnn

    ReplyDelete
  12. kisah betul ke ni..adoiii takut plak..huhu

    ReplyDelete
  13. as salam..
    yep.menjauhi unsur khurafat.
    moga kita dilindungi-Nya..
    ameen..


    ▂ ▃ ▅ ▆ 100%
    ─▀██▀───▀██▀─▀██──██─▀██▀▀ ▀─
    ──██─────██───██▄█▀───██▄█───
    ──██─────██───██▀█▄───██▀█───
    ─▄██▄▄█─▄██▄─▄██──██─▄██▄▄ ▄

    cuma nak tanya..

    apa mood suria sekarang ni? sebab? meowww~

    terima kasih. update2 selalu ;)

    ReplyDelete
  14. ptutnye dorg bergmbar la jp nk tgk cmne rupenye klu dlm camera

    ReplyDelete
  15. thanx lekit sudi kongsikan kisah dan teladan ni.. semoga kisah ini menjadi iktibar buat kita semua...

    ReplyDelete
  16. ingtkan zaman dulu2 je ada citer cam ni..skrng pun ada lagi ek...ish tul ke tu gamba kubur dia...penuh berbunga..perluke tabur bunga sampai cam tu...bg saya la baik sedekahkan bacaan ayat suci banyak2..

    ReplyDelete
  17. uisss .. seramnya. Nasib baik minta makanan kalau dimintanya yang bukan-bukan ..

    ReplyDelete
  18. takut gile!!mau pengsan dibuatnya..
    dah follow awak..
    nak header blog free?
    mai lah singgah blog saya:)
    http://matalebam.blogspot.com

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!