PERBEZAAN ANTARA TOMBOY, PENGKID, LESBIAN & GAY PENGKID

6.5.11 Suria Lekatlekit 34 Comments

Kalau zaman sekarang dah macam satu budaya & bukan sesuatu yang pelik lagi kalau kita dengar, nampak & terbaca kisah golongan ni. Kadang - kadang kita keliru perbezaan antara ketiga - tiga spesis ni yang kita anggap sama. berpewatakkan seperti lelaki & bernafsu pada golongan sejenis. Meh kita kenali dengan lebih dekat perbezaan antara 3 spesis yang semakin membiak di kalangan masyarakat kita ni.




TOMBOY - ialah perempuan berpakaian seperti lelaki, tetapi mereka masih mempunyai naluri seks terhadap lelaki. Ini bermaksud, golongan ini dari segi sifat kewanitaannya masih normal.



PENGKID - diertikan sebagai perempuan yang cuba sedaya upaya berkelakuan, bercakap dan berpakaian seperti lelaki. Dari segi naluri kejantinaan, mereka menyukai kaum sejenis, iaitu perempuan.





LESBIAN -  perempuan yang pada fizikalnya kelihatan jelas normal, tetapi pada naluri kejantinaan, mereka meminati kaum sejenisnya.


 GAY PENGKID -  Dalam komuniti pengkid ini, terdapat satu golongan yang dipanggil gay pengkid. Mereka ini adalah perempuan yang memakai pakaian seperti lelaki dan pasangan mereka juga bergaya seperti lelaki. (Yang ni baru kali pertama Sang Lekit dengar. Serius! Tak sangka ada spesis baru dalam komuniti pengkid iatu Gay pengkid. Aduhai.. macam - macam)



* Semua gambar - gambar contoh tersebut adalah hasil carian google untuk sekadar hiasan.


Dalam Islam pun melarang perbuatan tersebut sama seperti lelaki yang menyerupai wanita. Kesimpulannya, lelaki mahupun wanita Islam ditegah menampilkan diri bertentangan sifat-sifat semula jadi mereka, atau dalam erti kata lain meniru dan menyerupai (tasyabbuh) jantina berlawanan dengan jantina asal mereka.So, moga kita di jauhi dari melakukan atau termelakukan perkara - perkara yang di tegah.

Rujukan : Sinar harian

34 comments:

  1. first time dgr istilah gay pengkid... mengerikan...

    ReplyDelete
  2. aa le br taw, err kalo nyah yg suke nyah ape plak istilah nye ?

    ReplyDelete
  3. haha.. nice.. very brief desc :)

    ReplyDelete
  4. gay pengkid? 1st time dengar... thanks 4 sharing

    ReplyDelete
  5. dah tambah satu lagi sepisis ke?
    gay pengkid..??
    allahuakbar..
    mudah2han bukan kaum kuarga kita yg tergolong..dan mudahan2 golongan2 diatas tu balik kepangkal jalan..

    ReplyDelete
  6. Yana pon pestime dgr gay pengkid..
    hahha.. Yana pon tak reti nak bezakan antara dua ni.. pengkid dan tomboy..
    kalau istilah kita boleh paham.. tapi bila berdepan Yana tak tahu mana satu golongannya.. hahaha..

    ReplyDelete
  7. grr ~ pelik dengan perangai macam ni ..

    ReplyDelete
  8. Nyah lesbian mcm mana pulak lekit? :P hahahahahaa

    ReplyDelete
  9. Nyah lesbian tu ko Nyah zulfikar Ooi.. wakakakaka

    ReplyDelete
  10. erk.. menjengkilkan.. saye ade bekas rakan sekerja yang mcm ni.. blagak mcm lelaki... pastu kuat sentemen.. kuat menyentap... ntah ape2 ntah... tak sesuai!!!

    ReplyDelete
  11. Macam2 lah mereka ni! huhu.. gay pengkid pun ada jugak? hisshhh, scary!

    ReplyDelete
  12. Ada spesis baru rupanya iaitu gay pengkid.Terkzut saya wehh...

    Tips Kejayaan

    ReplyDelete
  13. sy pon pes time dgr gay pengkid..anyway salah satu gambar tu..budak af kan..dulu perempuan sejati..tah tetiba lak jd pengkid

    ReplyDelete
  14. hadoi... iyou pn baru dgr psl gay pengkid...

    hrtu masa wat partime, leh plak pengkid ni ngorat iyou.. skali pndang comel-hensem gitu.. tinggi, putih...
    bila tgk dada, alahai.. nmpk nasi lemak 50 sen plak.. hahahaha

    mcm2 jd dunia akhir zaman ni...

    ReplyDelete
  15. Ni dah kembali pada zaman nabi lut a.s dan Nabi Salleh a.s

    ReplyDelete
  16. fuhh...power btol la bdak tuh...hati apew ntah dia gna smpai dgn sma jenis bleh tpikat...bgi ak,xdew hati lnsung dgn sesama jnis ni,,,x tliur beb,,brang sma...lgi malu adow ler...wakakaka..

    ReplyDelete
  17. aku tomboy haha.

    ReplyDelete
  18. apa salah jadi..tomboy ada gak tomboy kawen sama cewek di brunei,masa seh indak tahu????melawat saja di brunei darussalam ada ramai cedwek tomboy disana..kalau ingin tahu???saya tomboy flippy...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang,kat brunei ingin mengampuskan kaum lesbian & gay.brunei ini terlampau banyak dgn golongan gay & lesbian.

      Delete
  19. saya lesbian..saya ingin berkahwin sama tomboy..tapi ramai tomboy ada kepada saya..jadi saya malu..hehehehehe....

    ReplyDelete
  20. saya lesbian..saya ingin berkahwin sama tomboy..tapi ramai tomboy ada kepada saya..jadi saya malu..hehehehehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umur bape?? Nak jd calon jugak boleh??

      Delete
  21. Saya freshy peng.. kapel dgn pompuan gak.. sebenarnya gay peng ni dh lama wujud.. since last year tp x famous.. gay peng pon sama mcm lesbian la.. cume dia peng n peng.. kalau lesbo pompuan dgn pompuan.. itu je bezanya..

    ReplyDelete
  22. Aku peng jgk.. Dh lama...dr kecik memg minat kt pmpuan..since umur 5thun seigt aku. Tp aku pengkid straight. Penah gak kena ayat ngn gay peng.. Siap raba2 lg... Mremang blu roma aku. Xtahan..trus aku blah.. Skg dh slow..umur pn dh dekat 30. so skg aku cuba kekalkan single.. Moga tuhan cepatkn aku berubah..

    ReplyDelete
  23. i love tomboy fee.sekarang umurnya kan masuk 21 tahun.dia adalah ciri2 yg saya ingini.(gentlmen,smart and ada style's)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai,silent famous orang tuh and nak dikatakan,dia memang smart tapi dia ragu-ragu atas percintaan saja kot.

      Delete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!