CIRI CIRI ORANG BUAT SALAH SECARA SEMBUNYI

22.10.11 Suria Lekatlekit 11 Comments

Orang buat salah ni kalau korang perasan dia cepat cuak. Korang setuju tak kalau sang lekit cakap macam tu? Dari pengalaman korang sendiri la samada korang berdepan dengan orang yang buat salah atau korang sendiri yang buat salah, macam mana situasi, keadaan & perasaan korang? Jom kita bincang2 bersama tapi sebelum tu biar sang lekit berhujah dengan pendapat sang lekit dulu yer..

contoh muka cuak. Model Lala
Memang orang bersalah ni dia cepat cuak. Macam mana keadaan yang membuatkan si pesalah ni jadi cuak tak semena mena. Contoh bila dia berdepan dengan situasi di mana orang memperkatakan kesalahan yang di buat walaupun orang tak syak atau tahu pun yang buat salah tu adalah dia. Dia akan jadi cuak jugak sebab dalam otak dia mula rasa macam orang tahu dia yang buat salah tu.

Contoh kedua, dia akan jadi cuak walaupun hanya bergurau. Dalam situasi ni sapapun tak tahu dia buat salah & kesalahan dia tu tapi kebetulan tengah borak2, tergurau la dengan sesuatu perkara yang dia buat salah tu. Mesti dia auto cuak punya. Contoh keadaan tu sepasang kekasih sedang bergurau senda.. si gadis bergurau dengan si jejaka.. gurauannya lebih kurang macam ni.. "Alah U tu yang.. depan I je macam baik, belakang I entah2 simpan sparepart 2 3" kebetulan memang betul pun di jejaka ada sparepart lain & kalau nak tahu orang salah ni cepat cuak dari jawapan balas dia. Kalau dia jawab macam takut2 tu.. berisiko tinggi dia memang buat salah.

Contoh ketiga.. Orang buat salah ni cepat emo juga. Kenapa? Sebab dia cuba nak tutup kesalahan yang dia buat bila dia rasa macam rahsia dia semakin terbongkar. Kadang2 kita cuma tanya samada dia ada buat @ tak, tapi dia melenting mengalahkan kita tuduh dia yang buat. Kalau berlaku situasi macam ni berkemungkinan orang tu yang buat salah tapi boleh jadi tak jugak. Ada jenis orang yang memang cepat sentap cuma kurang peratusnya dalam keadaan macam tu. Peratus tinggi bila si pesalah jadi emosi tak tentu pasal.

Tu antara ciri2 orang yang buat salah dalam senyap. Kalau korang berdepan dengan situasi macam tu elok la di siasat betul2. Bukan apa takut kita tak nampak musuh depan hidung, menuduh pula musuh di seberang laut, kan?

P/S : Bak kata pepatah, takut kerana salah.

11 comments:

  1. Alololo model lala yg sggh cute walaupun muka cuak.. Hik3!!! X pe kentut le syg.. X ada sapa nk marah.. Hari tu mummy tanya ibu sakit apa kan? Dr umur 7bln doktor diagnosis ibu hidap beta thalasemia major.. ;)

    ReplyDelete
  2. kalo macam tu, dia kurang profesional dalam menyembunyikan kesalahan dia, tapi aku pun cam tu gak, kalo buat salah memang gelisah dan memang aku akan berterus-terang jugak

    ReplyDelete
  3. aah..memang betul pun..lagi satu kan, kalau nak tau orang tu buat salah ke tak, nengok mata dia..kalau dia cuba alihkan pandangan dia tu pun kira dia ada buat salah jugak la tu..

    ReplyDelete
  4. Dulu saya ada bf yang sangat suka mengamuk...dsn emo... Rupanya dia ada sembunyikan sesuatu. Dia takut saya tanya banyak banyak jadi dia akan marah dulu sebelum kita seemoat tanya

    ReplyDelete
  5. betul, tepat... dan common sense...


    sebab tu kelakar bila tengok muka diorang kelam kabut jawab pasal Jam omega.. hahahaha

    ok bye2... :)

    ReplyDelete
  6. kire tak pandai cover line la ni... belum2 dah terkantoi... bile kene tekan, lagi melambung.. hehe.. setuju la denga ciri-ciri di atas tu.... sebab pernah berjumpa dengan sampel2 yang serupa... hehe

    ReplyDelete
  7. yang paling teruk skali, dah lah salah...tapi tak pernah mengaku salah...hehe

    ReplyDelete
  8. hahahaha sama lah mcm ada org tu yg nak saman sy tempoh hari,bila org kata dia peniaga on9 penipu dia marah dan maki org,hahahaaha

    amy amira

    ReplyDelete
  9. hehe..pernah berada dlm situasi mcm ni.. terkena dn tgk org lain yg terkena..

    so..moral of the story....??huk huk..^_^

    semakin bam2 la cik lala..

    ReplyDelete
  10. aloloooo lawa tol medel cilik tu...ehehehe

    ReplyDelete
  11. dia belum cukup teror lagi tu..
    hehhheh...
    ada orang yang bijak sikit ..
    dia buat salah tapi dia releks je macam dia tak buat salah..
    hehhheh

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!