SHAHILA & SUHAILA 2 MAKHLUK YANG BERBEZA

25.11.11 Suria Lekatlekit 16 Comments

Siapa shahila tak perlu tanya lagi.. Itulah cik lala, anak sang lekit. Tapi siapa pula Suhaila? Kenapa Shahila & suhaila 2 makhluk yang berbeza. Dua2 nama manusia tapi hanya seorang sahaja manusia & satu lagi bukan. Nak tahu siapa suhaila.. Jom kita berkenalan dengan dia.

Kelas Mak sang lekit.. Kali pertama dia bagi nama kucing. Selalunya Si Acu (adik) la paling banyak menamakan kucing berbanding adik beradik yang lain. Kalau sempat je bagi nama.. Kalau tak sempat memang nama2 kucing di kaut habis Si Acu. Nama2 kucing yang dia bagi memang nama2 manusia. Tapi nama2 kucing tu dah tentu bertemakan klasik sikit.

lahirnya  warga baru di rumah sang lekit (kampung) anak si Tom @ Kalsom adik sang lekit kali ni menamkan dia sebagai Cik Mok tapi di tukar oleh mak sang lekit. Mak sang lekit panggil dia suhaila. Nak tau sebab apa mak sang lekit panggil suhaila?? Let's check it out!

Kelas Mak namakan anak kucing sebab shahila.

Kalau ikutkan sejarah.. Mak sang lekit bukan la pencinta haiwan sangat. Tapi bila dia dah kawen dengan Arwah Ayah yang mempunyai keluarga meminati kucing ni.. Mak terima je. Kalau nak main2 dengan kucing tu takde la.. Tapi dia tetap bagi makan & tengok2 kucing2 kami kat rumah. Tapi kami 5 adik beradik semua jejak perangai arwah ayah yang sukakan kucing cuma kakak sulung dulu dia ok je dengan kucing tapi sejak membesar dengan dewasa dia jadi alah dengan kucing maka kurang la dia nak main2 dengan kucing lagi macam dulu - dulu.

Berbalik pada kisah Shahila & suhaila ni.. Jom kita tengok betul ke suhaila ni macam shahila. Kekekekekekekeke

Suhaila dalam kurungan merah tu yer... kekekeke
Dan ni pula shahila.

Takpe la.. Mungkin cara tu je boleh ubat rindu orang jauh pada lala. Tapi kelakar bila fikir mak bagi nama kucing ni bersempena dengan nama shahila.

16 comments:

  1. kita pun pecinta kucing, tapi sejak ada anak2 ni, tak fanatik sangat cam sebelum kawin dulu..comel suhaila tu..:)

    ReplyDelete
  2. hehehe..comelnye suhaila itu! comel macam shahila jugak..;p

    ReplyDelete
  3. :) dua dua comel..... lawak.. takut nanti panggil kucing pun lala.. nanti konfius...

    ReplyDelete
  4. Lala... kompom nanti balik kampung konpius si Lala..

    eh ni pun dah konpius dah nih..

    ReplyDelete
  5. hehehee...comel je! terubat rindu dia kat lala tu...

    ReplyDelete
  6. bikin confuse aja..hehe. suhaila dan baby shahila..both names are cute..i love to see cats, but for sure i'm very coward to touch it cause of its fur..:D

    ReplyDelete
  7. Hik3!!!!! Nak gelak dibuatnya.. Sok opah pggl LALA!!!!! dua2 dtg.. Hik3!!

    ReplyDelete
  8. suhaila yang comel
    shahila yang cute ;)

    ReplyDelete
  9. teringin nya nak bela kucing..tapi sejak maisara dah besar ni tak be la dah sebab maisara tak suka.

    maisara:maisara tak suka kucing sebab
    dia tak pandai cakap..

    boleh macam tu???

    ReplyDelete
  10. amboi..kucen jelir2 lidah ni yg buat geram!

    hehe...cute shahila..tp cik lala lg cumel!

    ReplyDelete
  11. nak komen dah blur..mn satu nama antara kucing dan baby..heheheh..dua2 comellah

    ReplyDelete
  12. haha..dua-dua pun comel !

    eh kite pun kalau dengan kucing takdelah main2 sangat..setakat bagi makan, usap sikit2 jeh..hahah

    ReplyDelete
  13. sama lah macam kami adik beradik di rumah.. memang penyayang dengan kucing2 ni

    ReplyDelete
  14. Gurpp! Alamak..Suhaila tu Cik Ila punye full name..hehehe ;)

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!