KISAH SEORANG IBU DAN JARUM

3.12.11 Suria Lekatlekit 7 Comments

Kisah seorang ibu bersama anak kecilnya... Minggu ni minggu sakit tapi alhamdulillah hari ni nampaknya dah sepenuhnya baik. Dah ada selera makan sejak semalam & tak muntah2 lagi. Bila dah boleh terima makanan badan pun rasa ada tenaga sedikit nak uruskan rumahtangga. Lala sihat jer tapi cuma meragam dia yang menjadi jadi minggu ni. Lala pun dah ambil suntikkan pertamanya khamis lepas (walau dah lewat 3 bulan). Mula2 nurse minta nak bagi 2 suntikkan terus sebab dah lambat sangat. Katanya nanti mummy yang susah sebab lambat nak habis suntikkan tapi sang lekit cakap takpe. Buat satu persatu dulu. Risau jugak kang di suntik dua2 sekali 1 masa lala punya siren taknak berhenti. Nurse ikut je apa mummy nak. Alhamdulillah.

Carian google
Yang lawaknya masa kat klinik.. Dah janji dengan hubby masa nak ambil suntikkan suruh hubby je masuk. Sang lekit tak nak masuk. Sungguh! Fobia pada jarum tetap tak boleh hilang walau masa pregnant dah banyak jarum keluar masuk kat tangan sang lekit ni. Tu sebab terpaksa sangat. Bila nama lala di panggil kebetulan hubby pergi toilet. Menggelabah dah sang lekit tapi tetap masuk. Nasib baik sang lekit baru je masuk hubby dah datang. Terus pas lala kat hubby sang lekit berdesup keluar. Kat luar, jantung macam nak tercabut. Berdebar bila ingat lala nak kena suntik. Risau, takut tak terkata. Fobia sungguh dengan jarum. Alih2 lala cuma ber siren tak sampai 3 minit pun. Dia bunyi sikit jer masa kena suntik lepas tu diam. Keluar dari bilik suntikkan elok je gelak2 dengan dady. Mummy yang kat luar  dah separuh nyawa berdebar. Aduhai.. Bila agaknya sang lekit mampu atasi ketakutan pada jarum suntikkan. Bukan mengada2 tapi takut pada jarum suntikkan ni dari sejak kecik lagi. Sebab tu sang lekit selalu lari bila nak di suntik masa sekolah dulu. Dari sekolah rendah sampai menengah.

Setiap orang ada kelebihan & kelemahan sendiri.. kan?? Benda ni bukan kita sendiri yang pilih. Macam sang lekit walau amat penakut dengan jarum suntikkan.. ketahuilah wahai kawan2 ku sang lekit dari kecik sampai sekarang jenis perempuan yang tak geli dengan banyak jenis serangga yang kebanyakkan perempuan lain geli. Ulat, lipas, cacing & paling sang lekit suka main dulu cicak. Mungkin tu kelebihan sang lekit. Maka korang jangan harap la akan ada aksi lompat atas meja bila lipas lalu bawah kaki. Malah sang lekit la penyelamat hubby bila ada lipas dalam rumah sebabnya hubby amat penakut dengan lipas. kekekekekekeke

7 comments:

  1. hai.... alahai lekit dh bersalin erk? tahn iah.... lama ngat tak mai sini. nanti lps ni back to normal bw... jgn lupa singgah belog uduh saya tu ek...

    ReplyDelete
  2. itulah naluri keibuan kak lekit... mesti sonok ade anak ank..syabab suka tgk budk2..hihihi... umo br masuk puluhan dah mengidam nk anak...hehe

    ReplyDelete
  3. huhu..ketakutan abby ni dinamakan trypanophobia ..
    same la ngan kwn cma..dgr jarum je mulala x tentu arah..


    en hubby seram ngan lipas ye..nasib la uols kontra..

    lala dah suntik ke?alhamdulillah..kejap je nanges dia..:)

    ReplyDelete
  4. nnti jgn turunkan penyakit fobia jarum kat Lala sudah...


    kena bagi dia kuat..selalunya fobia ni menurun...

    ReplyDelete
  5. takot ye sis/ saye pon takot tp sy tutp mata hhaha

    ReplyDelete
  6. Saya pon tak suka jarum. Klo anak kena cucuk pon hubby yg akan pegang. Tak sanggup nak nengok anak kena cucuk.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!