Ehem.. hem.. BUAT APA TU??

14.2.12 Suria Lekatlekit 16 Comments

Setiap hari sang lekit tak lepas pandang untuk tengok perkembangan shahila. Apa yang dia sepatutnya kena buat, apa yang dia dah boleh buat & apa yang dia sedang belajar buat. Kadang2 sang lekit biar dia layan diri sorang2 sambil sang lekit perhatikan keletah dia.. nak tahu apa yang shahila dah boleh buat & sedang buat sekarang

kalau main sorang2 shahila selalu buat benda ni sambil mulut dia mengomel & terjerit2 dalam bahasa dia la. Memang bising..

Kebolehan shahila ketika melakukan aksi ni ialah dia boleh masukkan ibu jari kaki dia dalam mulut kalau mummy nampak mummy akan akan.."aip.. buat apa tu??' No.. no.. yer lala. tak elok tu!!

Bila dia rasa bosan berbaring & takde jugak orang layan dia, dia mula buat benda ni.. pun dengan mulut yang bising..

meniarap dengan gaya titanic

Dan bila dia nampak mummy datang (atau dady dia jugak) dia akan jadi excited macam ni.. Dengan maksud...

sila la dukung saya sebelum saya mengamuk. kekekekeke

Dan ini pula aktiviti yang di akan buat tak kira la dia tengah buat apa sekalipun (termasuk aktiviti2 yang terdapat kat atas tu)..

Nyot2 jari dia sampai kembang.

Lain2 perangai lala.. lala mesti senyum lepas kenyang minum susu tak kira la masa tu dia dah terlelap @ tak. dia mesti senyum kat mummy dulu. Lala susah nak gelak @ senyum dengan orang lain selain mummy & dady.. tak tau kenapa. Kat luar lala amat pendiam tapi bukan pemalu sebab lala tak kisah sapa2 pun dukung dia cuma dia susah nak senyum & gelak @ bunyikan suara dengan orang lain. 

Dia akan bagi reaksi macam ni je kalau orang lain (selain mummy & dady) usik2 dia. ada la jugak berjaya senyumkan dia tapi amatlah jarang berlaku. Mungkin lala cuma ramah & mesra dengan mummy & dady je kot


sebahagian perkembangan lala setakat ni. Entri untuk ibu salina yang minta sang lekit cerita pasal lala.

16 comments:

  1. uih.. bleh masok ahli gimnastik neh.. hikhik!!

    ReplyDelete
  2. comelnya!rasa nak cubit pipi lala yang tembam tu.cute sangat. :)

    ReplyDelete
  3. ALAHAI.. dh bsr baby..comelnyerr..
    eyyhh..msk jari kaki dlm mulut..kata org tua nak dpt adik tu..hehe2.. tu kata2 org tua jer..ketentuannya drp Allah swt

    ReplyDelete
  4. terer tu masuk kaki dalam mulut, boleh jadi gimnas ni :)

    ReplyDelete
  5. Biasanya kalau masukkan jari kaki dalam mulut tu maknanya mintak adik tu...ooopsss hahahah

    ReplyDelete
  6. Uwahwahawahwah!!!!
    Sungguh comellllllllllllllllllll!!
    Geram mummy...
    Nak geget bleh?!!!
    Hi3!!!!
    Comel3!!!!
    Mummy, crdt semua picca2 Cik Lala ni..
    Ibu sukerrrrrrrrr!!
    Today Abg Aqil Big Day mummy.. ;)

    ReplyDelete
  7. kak, org tua kt klu msukkn ibu jari kaki dlm mulut tu dia nk mnta adik.. hehehehe..

    ReplyDelete
  8. comeynya lala ni... semoga dia membesar menjadi anak yang baik2.. (",)

    ReplyDelete
  9. salam abby..
    wah semakin membesar bagai juara cik lala kita ye..
    aha....org tua2 ckp klu lala isap2 ibu jari tu tandenye nak dpt adik.. jeng jeng jeng.. :p

    bila dah besar ni nampak rupa dia ikut muka daddy la.. :)

    ReplyDelete
  10. dia nak adik lagi ler tu kalau isap jari kaki

    ReplyDelete
  11. comelnye lala! geram tengok. rasa nak picit2..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!