BUKAN KU PINTA PENDEK SEBEGINI..

20.10.12 Suria Lekatlekit 5 Comments

Sebagai seorang mak,ibu,mama,mami,umi bagai.. Anak adalah anugerah yang bukan senang untuk di perolehi walau kadang2 bagi orang lain anggap senang je nak buat anak. Buat je.. jadinya belum tentu & takkan jadi juga kalau Allah kata tak jadi. Ada benda lain mungkin tak sespecial macam ada anak.. Bayangkan kita membawa dari 1 ketul darah.. menjadi jasad kemudian di tiupkan roh.. Seterusnya lahir menjadi seorang manusia. Benda tu sangat2 istimewa yang tak boleh nak di ungkap dengan kata kata.

Sebab tu kebanyakkan ibu lebih rela berlapar asal anaknya kenyang, sanggup bersengkang mata memastikan anaknya lena dengan selesa, rela bersakit demi melihatnya anaknya membesar dengan sihat. Bila anak yang di tatang, di jaga, dibelai, dimanja tu menjadi bahan kejian atau bahan kutukan orang lain mesti yang paling terasa adalah ibu dia lebih2 lagi yang di kutuk tu sikecik yang baru ada 2 batang gigi, tak pandai nak berkata2 apatah lagi nak mempertahankan diri, kan?? Maka.. ibulah pelindung & pembela kepada si kecik tu.

Anak yang sekecik tu takkan mampu merasa & faham apa2 bila orang mengata dia dengan perkataan2 yang tak elok tapi yang akan terasa dah tentu mak dia. Macam tu la nasib lala.. dulu masa dalam perut ada sorang insan yang sekarang dah pun jadi ibu kata dia anak yang bodoh sebab terhasil dari gen2 bodoh mak bapak dia.. Masa tu kali pertama dalam hidup sang lekit rasa sangat2 sentap. Rasa sentap seorang ibu bila anak dalam kandungan dihina. Kalaupun daku yang salah, kenapa anak aku di hina? Sang Lekit belajar untuk tidak jadi macam orang tu. Takkan menghina anak atau family dia kerana marahkan seseorang. Kalau orang tu yang aku nak kritik maka orang tu saja aku kritik. Konsep sang lekit senang.. yang aku tak berkenan perangai dia, dah kenapa aku kena kutuk mak bapak, anak pinak & sedara mara dia pulak, kan??

Carian Google. Sekadar hiasan
Terbaru pun jadi lagi.. Tak tahan kena bahan atau dalam bahasa manjanya lawak kasar, lala jadi mangsa lagi. Mungkin mak lala kurang tinggi, pendek, ketot tapi mak lala bukan OKU yang tergolong dalam golongan kerdil. Masa lahir mak lala tak pun di sahkan kerdil.. Tolong jangan cakap anak aku kerdil. Bapak dia lagi tinggi dari orang yang mengutuk lala kerdil tu, harap maklum & tak mustahil lala pun boleh tinggi dari orang yang cakap dia kerdil tu bila besar. Kuasa Allah, siapa tahu. Alasan lala jadi mangsa mak lala terlebih buat lawak padahal ada member lain lagi yang ada anak mengutuk sakan dia tak pulak dia bahan anak2 orang2 itu. Kenapa lala jer.. Sebab mak lala auto jadi hulk bila orang kutuk anak dia. Sebab apa dia tak guna mak lala sebagai bahan.. sebab dia dah kenal perangai mak lala sebelum wujud lala lagi. Setakat ko bahan aku.. Aku senyum sampai telinga je. Sebesar zarah pun aku tak touching.

Mungkin lala kelemahan sang lekit. Takpe la.. sebab aku ibunya jadi apa je yang orang cakap pasal anak aku memang aku terasa. Orang2 yang takde anak mungkin tak berapa nak faham naluri ni. Jadi sang lekit putuskan.. orang tak boleh bawak gurau jangan di usik nanti abis 1 keturunan aku pulak jadi bahan keji dia.

P/S : Sang lekit memang sejak dari zaman sekolah seorang yang kuat menyakat & mengusik.. Setakat orang nak kutuk aku pendek, ketot, kerdil, budak tadika apa je yang berkaitan dengan fizikal sang lekit yang kurang inci ni dah takde rasa nak rasa sebab dari kecil sang lekit dah hadapi semua tu. Tapi tolong jika aku yang mengutuk kau.. sila kutuk dengan nama aku bukan anak & family aku.

5 comments:

  1. Sabar...sabar itu ganjarannya besar..saya walaupun belum ada rezeki anak lagi tapi saya faham perasaan cik lekit.

    Saya nak share satu kisah,
    di saat orang mencaci dihadapan kita,jika kita diam maka ada malaikat yang akan membalas cacian tu untuk kita.Tapi kalau kita membalas, maka semua malaikat akan tinggalkan kita dan syaitan yang akan duduk dengan kita.'

    Yang seeloknya kita doakan dia semoga Allah elokkan perangainya

    ReplyDelete
  2. Yang mengutuk tu memang kurang akalnya, so kita buat tak tau jea, kalau layan kita pun cm dia gak kurang penggunaan akal...! sabarrr..

    ReplyDelete
  3. mulut org yg x boleh nak ditutup.
    huhuuu..
    kdg kena bnyak bersabar juga..

    ReplyDelete
  4. siapa yg kutuk lala nih? meh nak cepuk die..huh! suke2 hati je nak kutuk lala yg comel tuh.. (-_-")


    sabar eh mummy lala..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!