PERNAH KONGSI KASIH TAPI TAK SANGGUP MADU

13.10.12 Suria Lekatlekit 9 Comments

Baca kat beautifulnara pasal memey yang keluarkan kenyataan dia tak nak bermadu gara2 isu dia & bekas isteri norman hakim, abby abadi yang kini sudah boleh ciom molot bak kata pepatah baru sekarang. Cedok sikit la sedutan entri kat blog Beautifulnara tu supaya lebih dramatik untuk sang lekit kupas,kupis & kopek nanti..

Ramai pembaca BeautifulNara yang menyarankan agar Norman dan bekas isterinya, Abby Abadi supaya rujuk semula selepas melihat kemesraan yang terpamer di antara mereka dalam gambar percutian ke Genting Highlands. Namun Memey menolak sebarang kemungkinan untuk dirinya dimadukan:-
Carian google
hubungan saya dan Kak Abby kini sudah baik.Saya sendiri tidak mahu memberatkan fikiran dengan benda-benda negatif. Tidak dinafikan ada yang menasihati supaya saya berwaspada, tetapi saya tahu siapa abang dan juga Kak Abby. Saya tidak mahu kata-kata orang membuatkan hubungan kami kembali keruh. Apabila melihat hubungan baik antara abang dan Kak Abby, saya bersyukur dan lebih gembira bila mana hubungan antara kami juga sudah pulih. Saya juga tidak mahu bermadu kerana apa yang saya lalui kini cukup membahagiakan saya (Untuk entri penuh sila clik Beautifulnara)
 Memang tak ramai perempuan yang sanggup bermadu, di madukan atau dipaksa bermadu.. dari yang rela.. walau yang merampas suami orang pun dia sendiri tak sanggup ada madu selepas dia. Tapi yang peliknya.. Kenapa masa dia gedik2 dengan laki orang dia takde lak nak rasa sanggup ke tak sanggup ke jika di madukan?? Op's maybe orang2 yang spesis macam ni dah plan cantik.. aku rampas kemudian aku ikat ketat2. Ikat macam mana.. cara apa tu terpulang pada kekreatifan kepala hotak mereka la.

Dia sendiri tahu takkan sanggup & bagaimana rasa ada orang ketiga dalam rumahtangga, begitu orang yang sebelumnya rasa. Jangan nak guna alasan takdir untuk lepaskan diri pulak..Tapi apa nak pelik memang wujud jenis manusia yang tak peduli perasaan orang lain walau dia tahu apa yang di lalui tu perit & dia sendiri tak sanggup nak berdepan dengan situasi macam tu tapi.. malangnya dia tak kisah sangat apa orang lain rasa yang penting apa dia rasa dia jaga.

Jadi dari peristiwa mereka ni moga kita semua tak kira lelaki, perempuan, bujang & dah kawen jadikan iktibar. Pada si dara & teruna.. jauhkan diri kalau tahu sidia hak milik sah orang lain. Kalau elak jugak tapi still terbabas kat situ.. mungkin memang itu dah tertulis kot dalam perjalanan hidup korang. Mungkin ada sesuatu yang Allah nak bagi di sebalik apa yang jadi tapi kalau kau dok menyerah je tak usaha mengelak jangan nak guna alasan takdir. akak lembang secara marathon kang!

P/S : Semoga mahligai memey dari airmata abby tu berkekalan hingga ke akhir hayat. Yang lepas jadikan pengajaran.. yang mendatang jadikan ia lebih baik.


9 comments:

  1. sedihla bace bab ni akak lekit, di kala hujan mencurah-curah...

    ReplyDelete
  2. Sudah terang lagi bersuluh. Dr dulu dh tau perangai dier kan?

    ReplyDelete
  3. gila! mmg selfish gila perempuan ni.dia amik laki org dye x pk cane perasaan irg tu.bila nk dimadukan xnk.aduhhh.

    ReplyDelete
  4. memey oh memey..meme pong..

    lama tak baca entry akak lekit ni hehehe

    ReplyDelete
  5. Pedas betul ayat pesanan utk memey tu.. Like!

    ReplyDelete
  6. moga2 tk terlibat dlm cinta suami org,,setakat ni pernah ada godaan,,tp tolak jauh2,,,huhu

    ReplyDelete
  7. tulah..masa baca tu rasa mcm nak muntah....tau pulak taknak..dulu masa melekit dgn laki org taknak pikir pulak...

    ReplyDelete
  8. cara terbaik ntuk lelaki nak poligami
    kahwin la serentak
    jgn nak kahwin satu dulu bru nk tambah kemudian
    nnt isteri pertama tersinggung

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!