STESEN TV,RADIO, PENGARAH,PENERBIT & ARTIS MALAYSIA HARUS RASA TERHINA

12/18/2012 02:09:00 PM suria lekatlekit 10 Comments

Harus rasa terhina, ok! atau korang memang suka di hina?? Tu la agung2 kan sangat karya seni seberang, sampai orang pandang martabat dunia seni malaysia ni macam bawah tapak kaki jer..

Buka radio siang malam lagu indon.. buka tv hari2 cerita indon dari pagi sampai malam.. buka pintu pun nampak muka orang indon lagi. Kat Mana2 di Malaysia ni dah macam negara indonesia pulak. Jenayah pun banyak dari orang2 seberang jugak. Apa lagi yang takde kat Malaysia berkenaan indonesia?? Rasa macam duduk kat indon dah walau masih ada kat negara sendiri.

Sang Lekit ada buat entri berkenaan si Julia Perez yang kutuk drama melayu tu.. Tup tup dalam celah tu datang satu komen ber slang indon yang menggunakan identiti Anonymous. Kalau komen anonymous ni memang tak payah tacing sangat.. Kalau nama Anonymous yang mengutuk tak payah kesah sangat sebab dah terang2 nampak jenis penakut. Berani bersuara celah ketiak mak jer tapi komen Anonymous yang satu ni moga penggiat seni tempatan tak kira la artis, penerbit, pengarah, stesen tv, stesen radio atau kawasan kawasan sewaktu dengannya ambil pot. Harus rasa maruah anda di pijak2. Nak tau apa komen Anon Indon ni jom tengok

Well... (rujukan kat entri ni : JANGAN KUTIP LAGI ARTIS INDON NI KE MALAYSIA)
Siapa yang angkat sinetron2, lagu2 & bintang2 indonesia kalau bukan korang?? Korang tu siapa?? sendiri mau ingat sampai orang indon anggap kat Malaysia ni dah takde manusia berbakat. Kita yang menombor satukan bakat mereka jadi jangan salahkan depa kalau depa rasa produk seni kita tak berkualiti & hasil seni depa lebih hebat walaupun kita ada hasil tangan yang hebat2. Sebab apa depa tak berapa pandang.. sebab kat indon sana depa tak megah2 dengan produk luar sana sangat kot berbanding kita kat sini (kalau ada pun berapa kerat sangat artis kita yang di kenali kat sana, kan??? filem jauh sekali apatah lagi drama). Jadi renung2 kan lah yer..

10 comments:

  1. orang kita ni memang taksub sangat gan indon ni, lagu indon cite indon, pembuat bangunan indon, pekerja kilang indon, tukang massage bapak2 kita pun indon, tukang suap anak pun indon, tukang basuh suar kecik., baju kecik pun indon.. semua2 indon yang buat.

    nak cantik pun macam retis indon jugak. abis macamana??

    sanggup duk berejam2 dpn tv tak ingat masak, tak ingat solat. semata sinetron indon yang berangkai2 dalam tv tu.

    macamana?? memang setuju sangat lah entri yg ni gan previous punye.

    selagi kerajaan & pihak atasa masih mengizinkan menda berleluasa, selagi tu lah. macam ni. takkan ada bezanya pun.

    ReplyDelete
  2. harap penerbit2 tv di Malaysia ni sedarlah dengan segera. lemaslah buka tv3 Indon, astro pun Indon.. nyampah tau tak

    ReplyDelete
  3. Depa ni kekadang walaupun baik sesangat dengan kita ada agenda tersendiri terutama dalam bab berjiran. Depa masuk negara kita senang2 tanpa sekatan, jemput dan datang cer retis kita nak pi negara depa jangan harap le senang2 nak masuk.

    ReplyDelete
  4. media memang patut disalahkan..kalau media tak terbitkan rakyat pun tak tahu dan tak dengar pasal muzik dan drama murah depa tu..

    ReplyDelete
  5. sape ke yang tgk drama indon kat tv tu. pukul 2 petang, aku sendiri tak faham kenapa stesen tv siar waktu orang kebanyakan pergi kerja tu. mungkin murah kot amek filem dari sana. tapi tak bagus pun buat kutuk2 masa makan lunch. hahaha

    ReplyDelete
  6. Padan muka penerbit, stesen tv dekat malaysia ni. Pelik sibuk sangat kejar artis indon ni. Bukan ada kualiti mana pun. Eh.. ada je artis malaysia kat sana. Indon xnak klaim lak artis dia tak laku sebab artis kita ada kat sana.

    ReplyDelete
  7. salam abby..
    cma sokong komen kak nisah tu..

    huhu...ade yg 'berkokok' rupenye..
    hmm..mmg patut stesen tv kita amek port psl ni..

    ReplyDelete
  8. masa nie mula la penerbi2 drama buka mata bila dah kena macam nie

    ReplyDelete
  9. citer indonesia banyak yg karut jer..bila suspen..buat slow dan ulang-ulang jer...

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum,saya Indonesian,janganlah kalian terpengaruh oleh segelintir pihak yang tidak punya sopan santun dalam menanggapi suatu masalah.masalah julia perez ini sebetulnya hanya masalah sepele,coba Anda liat akun twitter jupe,bagaimana awal mula masalah itu terjadi.saya tidak sedang membela jupe di karenakan dia satu bangsa dengan saya,tapi sebelum menyikapi masalah cobalah teliti dulu masalahnya apa.jika Anda langsung membenci jupe dan produk seni kami secara membabi buta,tidakah itu berarti Anda seperti katak dalam tempurung?Anda harus tahu bahwa ada beberapa artis sinetron dan filem di sini yang berasal dari malaysia,but we love them...kami memuja mereka.tak masalah mereka dari malaysia,filipina or america.mungkin yang perlu Anda tanyakan ialah kenapa pihak penerbit tidak membeli sinetron berkualitas dari indonesia?sinetron yang kalian tonton itu adalah drama sampah di sini.well,mau bilang apapun soal negara dan bangsa kami itu hak Anda,kami hargai setiap pendapat Anda tapi kami juga punya pendapat sendiri.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com