ISU LAHAD DATU ADA KAITAN DENGAN PEMIMPIN PEMBANGKANG??

3.3.13 Suria Lekatlekit 10 Comments

Orang kat lahad datu sana.. tidur tak lena & makan tak lalu. Siang malam hidup tak tenang.. takut risau cemas & macam2 lagi perasaan tak best yang dorang rasa. Para isteri & anak2 mangsa yang terkorban untuk mempertahankan negara pun air airmata tak kering lagi, kita kat sini tak habis2 berkempen politikus sepanjang zaman.

Dalam kita masih merasai kesedihan kehilangan dua orang perwira negara tiba2 sang lekit terbaca pula status seorang cikgu yang cerdik pandai lagi popular (kononnya la..) ni. Aduhai.. sedih pulak baca. Bukan pasal status tu berunsur sedih tapi sedih dengan ketidakprihatinan cikgu ni pada isu yang berlaku sekarang. Tak kisah la kau nak sokong siapa.. kau nak benci siapa, tapi isu lahad datu bukan isu kau nak kibar bendera parti mana kat sana sekarang ni. Isu sekarang macam mana nak halau penceroboh & kembalikan keamanan dia lahad datu.

Kalau yang kenal cikgu ni kenal la yer.. Isu sekarang bukan siapa dia tapi yang dia tulis tu.

Sensitif la sikit.. Tak payah nak sebar fitnah yang tak tau betul ke tidak.. yang takde bukti. Nampak sangat la kau nak berkempen politikus. Ni la di namakan ambil kesempatan di atas kesempitan orang lain. Status yang berunsur macam tu jugak boleh menyebabkan perbalahan & pergaduhan jugak tau. Kau fikir penceroboh kat lahad datu tu nak tembak dia tanya dulu ke ko sokong Anwar ke Najib?? Senapang depa tak kenal parti kau sokong la beb! Jadi berhenti la kaitan isu lahad datu dengan politik. Kesian orang kat lahad datu sana.. depa harap sangat isu pencerobohan tu selesai supaya depa boleh hidup aman damai bukan depa harap korang tu tunding jari tuduh sana sini.

Jadi pada cikgu itu & rakan2 yang seangkatan dengannya.. Sudah sudah la tu berkempen politikus sepanjang zaman. Elok kita sama2 doakan Lahad Datu kembali tenang aman & damai dari kita dok berkempen politik & sebar fitnah tak tentu pasal. Ni kang ada kata aku penyokong PR lak.. Untuk makluman semua rakyat Malaysia saya penyokong PATI AYAM BISTARI sebab tu saya lebih bijak dari anda yang tak guna kesempatan isu LAHAD DATU sebagai kempen politik untuk parti yang saya sokong. Sekian terima kasih.

Antara komen2 berkenaan status di atas. Kan dah berbalah pasal politik walhal isu yang lagi besar adalah isu keselamatan negara. Takkan selamat lahad datu kalau dok asyik cari salah sesama sendiri sebab perbezaan politik

P/S : Al Fatihah kepada dua anggota yang terkorban dalam misi menjaga keamanan di Lahad Datu. Moga Roh mereka di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman.. Takziah kepada keluarga kedua2 mangsa yang terkorban



 ** Dok berfacebook, bertwitter sampai bosan & nak cari sesuatu yang baru. try ni.. Sambil online sambil share iklan sambil dapat duit. Jom sign up sekarang. Free je kat sini >> CARI DUIT KOPI SAMBIL ONLINE <<

10 comments:

  1. Dia ni mmg tak suka berfikir la rasanya..dia tak suka fikir buruk dan baiknya kesan bila dia berkata atau buat sesuatu..dalam kata lain..pendek akal.

    ReplyDelete
  2. sekarang ni semua dah nak kaitkan dgn politik..bosanlah..jagalah negara elok2 jgn sampai diceroboh mcm ni..hurmm pape je la kan..sabo je la lekit

    ReplyDelete
  3. takutnya nak tuduh sebarang2, kalau tak tahu diam2 jerlah.. takyah disebar2kan.. bangga sgt ke dpt sebarkan kpd 5000 pengikut tu.. urmmm..

    akak tak pandai minum pati ayam, hehehe

    ReplyDelete
  4. Salam Abby..
    Huuhuh..tak tau nk komen apa.. dia dah besaq.. cikgu pun.. -_-

    salam takziah buat keluarga mereka yg terkorban..

    ReplyDelete
  5. bila manusia xnak jadikan al-Qur'an sebagai pegangan hidup.. macam2 perangai n cerita pelik tersebar dalam masyarakat. dah jelas dalam al-Qur'an Allah suruh teliti betul2 sesuatu perkara sebelum keluarkan sebarang fakta. n x semua cerita perlu kongsi dengan rakyat awam.

    ReplyDelete
  6. Apa yg pnting skrg ialah kita doakn segera selesai... Huuu...

    ReplyDelete
  7. slm sis owh bosan bila apa yg berlaku semua dikaitkan dgn politik.sepatutnya fkr jln penyelesaian.

    rkyt msia ptt doakan agr tiada lagi pertumpahan drh dan smga pddk di lahat datu dpt bebas dlm khdpn seharian mrka spt biasa.

    ReplyDelete
  8. semua nak di politikkan..ayuh..bangunlah wahai bangsaku,wahai rakyat malaysia ... sampai bila nak berbalah pasal politik ... jomlah bersatu plak...

    p/s: dah letih bukak page kat fb, twitter , tv, paper ... semuanya nak gado psal politik ..aishh..

    ReplyDelete
  9. pertama kali dalm hidup saya jumpa cikgu yang sangat tak cerdik macam ni..haduii..

    ReplyDelete
  10. banyak yg komen sini banyak org belah sana …

    negeri yg sekarang dah tak menyumbangkan apa apa lagi untuk malaysia

    hanya menyumbangkan masalah sahaja

    menyusahkan satu malaysia saja

    sudah berapa banyak duit kerajaan malaysia habis semata mata nak jaga negeri korang tu daripada diserang tentera sulu

    syukur la skit…

    tapi banyak org di sana masih perasan dia lah punca kekayaan negera malaysia

    mereka ada cakap kalau takda negeri2 mereka semenanjung malaysia merempat

    hahahaha bodoh betul pemikiran mereka…

    adakah mereka memang ada genetik binatang org hutan dlm diri mereka?

    harga minyak dunia sekarang dah jatuh teruk

    minyak sekarang umpama dah takda nilai dah sekarang

    mengikut ramalan pakar harga minyak dunia tahun depan berkemungkinan besar akan jatuh pada kadar 15 dollar se tong

    jadi dgn harga minyak murah sebegitu penting lagikah negeri2 korang tu untuk semenanjung?

    sekarang korang wujud hanya menyusahkan semenanjung saja

    korang tu dapat kemerdekaan pun sebab bergabung dgn semenanjung

    kalau tak adanya semenanjung korang tu sampai sekarang pun mungkin tak merdeka lagi

    sedar la diri tu skit…

    korang tu menumpang saja atas kejaayaan semenanjung malaysia

    korang tu ada apa selain minyak ..ladang2 kelapa sawit banyak la…

    negeri korang tu negeri pertanian je

    bukan negeri perindustrian seperti kebanyakkan negeri2 di semenanjung malaysia

    sedar la skit korang tu mundur sebab negeri korang tu negeri miskin negeri pertanian bukan sebab semenanjung rampas kekayaan negeri korang

    sedar la sabah tu hanyalah sebuah negeri… bukanlah sebuah negara

    negara apa? tapi korang org belah sabah dan sarawak tak habis2 mengaku negeri korang tu adalah sebuah negera

    aku nak tanya la kalau negeri sabah dan sarawak tu adalah sebuah negara siapa kerajaan yg mentadbir negara korang tu sebelum bergabung dgn malaysia?

    kerajaan org hutan ka? korang ada raja ka? korang ada sultan ka?

    tanah sarawak pun sebenarnya milik brunei bukan bilik korang org yg duduk dlm hutan

    tanah sabah pun sama

    tanah sabah tu sah sah tanah milik kesultanan sulu bukan milik korang org2 yg duduk dlm hutan cam binatang tu …tamadun pun tak ada…

    langsung tak seperti negara2 di semenanjung malaysia sebelum negara2 tu semua bergabung jadi malaya

    semuanya ada tamadun tersendiri …ada kerajaan sendiri …ada raja sendiri… contoh terbaik tamadun di negera kedah ..negara kedah antara kerajaan terawal di asia tenggara

    jadi jika korang memang sebelum bergabung dgn malaysia lagi pun sudah merdeka jadi persoalan utamanya sapa kerajaan korang?

    kerajaan penjajah british ka? merdeka apa namnya tu kalau kerajaan pun masih kerajaan british…

    masih diperintah penjajah…

    puiii

    sedar la skit korang tu memang dapat kemerdekaan pun sebab adanya semenanjung malaysia

    kalau takda semenajung korang tu merempat!

    harap sedar sampai kemati!!!!! jgn berlagak cam bagus sangat…

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!