MEROGOL GADIS DI JADIKAN SATU FESTIVAL KAT INDIA

20.11.13 Suria Lekatlekit 12 Comments

India antara negara yang aku selalu baca pasal adat, perayaan atau upacara keagamaan yang pelik2 & tak masuk akal. Kadang2 sesuatu perayaan,upacara atau adat tu di teruskan sejak beribu tahun dulu & masih kekal sampai sekarang. Memang rakyat depa ni ramai yang tercicir dari arus kemodenan sampai tak boleh keluar dari amalan kuno yang pelik & kadang2 sangat kejam.

Terbaca satu artikel pasal satu Festival merogol. Rogol kalau kat negara kita atau kebanyakkan negara termasuk india tu jadi satu jenayah berat tapi kat satu daerah di India ni merogol di jadikan 1 festival yang di raikan. Seram pulak aku baca. Kononnya festival tu di adakan untuk merogol syaitan2 jahat dalam tubuh gadis2 tersebut. Amalan ni di lakukan sejak beribu tahun dulu & masih di kekalkan sehingga hari ni


Menurut artikel tu setiap gadis yang belum berkahwin yang berusia 7 - 16 tahun di beri peluang samada melarikan diri atau di rogol dalam festival tersebut. Paling tak boleh blah yang aku baca ada yang siap berlatih merogol adik sendiri atau kawan2 adik dia semata nak dapat gelaran perogol terbaik. Ada pulak trofi untuk the most raped tu.. Aduhai.. sapalah si gila yang cipta tradisi macam ni. Memang tak masuk akal sungguh


Sesungguhnya ada lagi adat/tradisi/kepercayaan/perayaan pelik ni sudut2 terpencil dalam dunia ni. Syukur kita kat Malaysia walau berbagai kaum,agama,bangsa,suku kaum tapi tak dengar lagi kat kawasan2 terpencil ada perayaan/upacara/kepercayaan pelik & kejam macam ni. Harap2 memang tak ada la kan...

-Sumber rujukan kat SINI-

P/S : ada yang kata festival ni tak pernah wujud semua tu informasi palsu. Bagus la kalau sekadar rekaan semata mata. Tapi.. sejauh mana betul & tidak.. tak dapat di pastikan

 ** Dok berfacebook, bertwitter sampai bosan & nak cari sesuatu yang baru. try ni.. Sambil online sambil share iklan sambil dapat duit. Jom sign up sekarang. Free je kat sini >> CARI DUIT KOPI SAMBIL ONLINE

12 comments:

  1. ye negara tu memang penuh dengan adam resam yang tak
    masuk akal. yang ni baru dengar
    tak tahu nak cakap apa
    otak letak dekat bawah gamaknya

    ReplyDelete
  2. Pernah juga terbaca tentang adat ni. So far tak pasti kewujudannya. Tak mustahil ada memandangkan masih ada lagi yang mengamalkan adat2 kuno untuk menjauhi mala petaka. Sama juga macam mengorbankan gadis suci untuk upacara tertentu.

    ReplyDelete
  3. memanglah... kalau tak org tak panggil "raya hindu" mcm2 festival depa ada.. kalau bleh tiap2 hari ada raya... hehe (jgn marah skdr bgurau)

    ReplyDelete
  4. salam mummy lala..
    aduhai..mmg meremang tengkuk..
    itulah perbezaan dgn yg bertamadun dan tak bertamadun.. huhuhuu

    ReplyDelete
  5. isk...mereka mmg memandang rendah kau wanita sampai begitu sekali

    yang budak2 perempuan tu pula kalau tak join boleh kena rejam dengan batu sampai mati
    siannyer. luah mati emak , telan mati bapak

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!