RUMAH HILANG SELEPAS BANJIR

12/10/2013 10:32:00 PM suria lekatlekit 3 Comments

Ni bukan kisah kena rompak ke.. kena black magic ke.. kena troll ke hapa ke? ni kisah benar2 terjadi. Ini bukan kisah lawak tapi kisah sedih.

Kita tahu.. banjir yang melanda Pahang, Johor & terengganu kali agak besar & banyak tempat2 yang tak pernah banjir pun jadi banjir.  Jambatan runtuh.. elektrik air terputus.. rumah apatah lagi. Banyak yang rosak teruk sampai ada yang hilang terus. Serius. Rumah hilang di bawa arus banjir. Bukan setakat rosak... tapi dah takde kat tapak rumah tu. Yang tinggal hanya tangga rumah jer..


Ya Allah.. apa yang den nampak rumah pakcik ni mungkin rumah papan yang dah lama. Bila berlaku banjir besar macam ni memang tak mustahil la rumah dia boleh roboh seterusnya di hanyut arus banjir tu. Tapi apa yang pasti pakcik ni bukan orang kaya... kesian kan??

Harap ada pihak2 yang segerakan bantuan untuk pakcik ni bina rumah yang lebih kukuh & cukup kelengkapan bagi dia teruskan kehidupan. Jangan hanya dekat nak PRU atau sampai keluar media baru la terhegeh2 nak bagi bantuan.

P/s : Jom kita sama2 doakan semoga hujan berhenti & banjir cepat surut & doakan jugak buat pakcik ni & semua mangsa2 banjir di limpah kurniakan rezeki untuk mereka meneruskan kehidupan selepas di timpa musibah.

** Dok berfacebook, bertwitter sampai bosan & nak cari sesuatu yang baru. try ni.. Sambil online sambil share iklan sambil dapat duit. Jom sign up sekarang. Free je kat sini >> CARI DUIT KOPI SAMBIL ONLINE

3 comments:

  1. kesiannya pakcik tu. tapi terkilan bila sesetengah org hulurkan bantuan ade yg cakap politik semata haihhh

    ReplyDelete
  2. sedihnya.. harap dapat membantu

    ReplyDelete
  3. sedihnya... apakan daya jauh pulak pakcik ni.. harap adalah pihak yg dekat yg dapat membantu...

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com