BUDAK 11 TAHUN DI SUMBAT CILI DALAM MULUT & KEMALUAN OLEH IBU TIRI

7.1.14 Suria Lekatlekit 13 Comments

Mak aih.. ni pun salah satu kes kejam yang tak boleh di terima akal waras manusia. Tertengok berita ntv7 tadi berita Mak tiri yang mendera anak tiri dia yang berumur 11 tahun dengan menyumbat cili dalam kemaluan & mulut mangsa sambil di saksikan oleh adik2 & nenek budak tu. Kejadian berlaku pagi sabtu lalu.

Gambar sekadar hiasan takde kena mengena dengan kes

Apalah salah budak tu sampai macam tu sekali mak tiri dia buat gamaknya. Tapi apapun kesalahan budak tu.. memang agak melampau perbuatan mak tiri dia. Anak tiri ke anak kandung ke.. dia tetap manusia.. ada rasa sakit, sedih. Even anak haiwan pun ko tak berhak siksa macam tu inikan anak manusia. Kalau marah dia buat salah pun berpada pada la nak hukum. Cuba kau sumbat cili dalam kau punya pulak... sedap ke rasa??

Pun macam tu bukan semua mak tiri tu jahat.. Tak kira la dia mak tiri ke... mak kandung ke.. mak mengasuh ke.. mak susuan ke hapa ke kalau hati dia dah berneraka memang akal dia dah tak sempat nak fikir baik buruk bila nak buat sesuatu. Anak adalah amanah.. tak kira status anak tu anak kandung ke, anak angkat ke atau anak tiri sekalipun bila sampai amanah tu untuk kita jaga maka kita kena jaga & didik dia sebaik mungkin jangan bapak dia kau nak.. anak dia kau pijak2.

Moga kejadian ni jadi peringatan pada kita semua dalam membesarkan anak. Memang anak2 ni kadang2 menduga kesabaran jugak tapi kawal la kemarahan agar tak berlaku tindakkan di luar kewarasan yang boleh memudaratkan.

** Dok berfacebook, bertwitter sampai bosan & nak cari sesuatu yang baru. try ni.. Sambil online sambil share iklan sambil dapat duit. Jom sign up sekarang. Free je kat sini >> CARI DUIT KOPI SAMBIL ONLINE

13 comments:

  1. mak aihhh... kekejaman manusia bertindak skrg ni makin tak boleh terima akal...

    ReplyDelete
  2. Ya allah...kesiannya. Apsal lah kejam sangat.

    ReplyDelete
  3. sedihnya cerita ni, apa jadi pada budak tu sekarang
    tak faham dengan orang yang buat camtu
    tak kesian ke?
    kecil lagi pun, mana dia nak faham
    walau ko pukul dia sampai mati pun

    ReplyDelete
  4. hm.. sampai nya hati buat macam tu. adoih.. mungkin ada masalah jiwa kot

    ReplyDelete
  5. allahurabbi, apa dosa budak tu yer..dasar manusia tkde iman...

    ReplyDelete
  6. mmg naik hangin baca berita ni.. nak je sumbat cili kat anu mak tiri dia tu baru tahu azabnya kan..

    ReplyDelete
  7. kejamnya...budak2 mmng nakal...buat mcm tu,dia akan ingat smpi bila2..tak mustahil dia akan berdendam...pukul anak2 kan tak elok...nnt lg nakal...pengalaman sendiri la...rupa2nya guna psikologi lg berkesan...

    ReplyDelete
  8. KEJAM..
    rsa nak tgk sgt muka mak tiri dia..aduyai..kenapalah sanggup buat gitu?

    ReplyDelete
  9. KEJAM..
    rsa nak tgk sgt muka mak tiri dia..aduyai..kenapalah sanggup buat gitu?

    ReplyDelete
  10. kejam sangt tu..patutnya kita cilikan po** dia jugak..

    ReplyDelete
  11. salam Mummy Lala..

    hmmm..mmg mengucap panjang bila tgk berita tu.. tak tau la dasar manusia jenis apa..

    ReplyDelete
  12. Kalau ada perempuan yang tak sanggup nak jaga dan anggap anak tiri sebagai anak sendiri, janganlah kahwin dengan duda yang ada anak. Apa perasaan ibu tiri tu kalau anak yang dianiaya tu ialah anak kandungnya sendiri?

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!