LADDA LAND KAWASAN PERUMAHAN BERHANTU YANG MENYERAMKAN

3/04/2014 02:38:00 PM suria lekatlekit 8 Comments

Yang baca tajuk entri ni confirm ada yang mula google kat mana Ladda Land ni kan? Mesti korang teruja nak tahu kisah seram di kawasan perumahan tu kan?? Nak2 lagi mereka2 yang memang suka ambil tahu pasal benda2 ghaib, mistik & misteri ni. Takpe jangan risau entri ni akan membongkar pada ada tentang Ladda Land yang berhantu tu. Jadi marilah sama2 biarkan hidup kita di selebungi misteri sekejab..

Salah sebuah rumah berhantu di ladda land

Tu dia mukadimah tak hengat. Gimik kau tak boleh blah tau lekit Ooi.. Jangan excited sangat nak ke ladda land nak memburu hantu macam geng seekers malaysia tu tu. Sabar dulu yer... Ladda Land adalah tajuk filem seram Thailand. Filem ni di tayangkan pada tahun 2011. Tapi den baru je tengok dvd dia. Yang buat den teruja nak tengok filem ni sebab pengarah dia adalah pengarah yang sama filem coming soon yang bagi aku memang not bad seramnya.


Pada pandangan aku starting cerita ni memang agak bosan.. Hantu dalam filem ni pun tak banyak sangat muncul. Konsep filem ni selain seram.. ada di terapkan unsur2 kekeluargaan. Kisah ni mengisahkan satu kawasan perumahan yang di ganggu hantu yang menyebabkan beberapa pembunuhan samada bunuh diri atau di bunuh ahli keluarga sendiri. Datang 1 family ni (family tu adalah watak utama dalam filem ni) berpindah ke kawasan perumahan ladda land tu & menyaksikan beberapa kejadian pembunuhan & bunuh diri yang ngeri termasuk kejadian ahli keluarga jiran mereka yang membunuh semua ahli keluarganya sebelum membunuh diri. Kejadian bunuh tu di percayai ada kaitan dengan seorang hantu aku lupa nama dia. Dia yang menyebabkan semua kejadian bunuh berlaku kat situ. Cerita ni bagi aku tergantung.. ending dia hantu tu tetap menghantui jugak sebab takde pun tunjuk mana2 watak hero yang mengakhiri gangguan misteri tu.

Real tak effect hantu ni..

Kesimpulannya walau pengarah ni pengarah yang hebat dalam menghasilkan filem seram kat thailand tapi filem Ladda Land ni bagi aku agak bosan. So, pada peminat filem seram tak berapa rekemen filem ni. So, untuk next review pulak filem Pamahiin.. Filem seram philiphine. Nanti la sebab haritu tengok tak sempat nak habis... Kena tengok sampai ending baru review yang pasti filem tu not bad jugak.

8 comments:

  1. ingat cite betul tadi, beriya nak baca
    tertipu den rupanya...hehe

    saya last cite seram yang saya tengok cite shutter
    memang seram giler pada saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. shutter tak silap saya pengarah dia sama dengan filem ni

      Delete
  2. saya suka cerita seram,tp so far takde 1 pun yg btl2 seram utk saya :( bila dah pregnant ni lagiiii la x boleh tgk..tp saya bt nakal tgk gak tp bukak spec la..so tau la hantu dtg tp x nmpk la wajah hantu..hehehehe! gambar hantu kat atas ni okay seram..

    eh, tetiba teringat..citer drama seram WARIS paling seram utk saya :)

    ReplyDelete
  3. den x baco sobab takut

    www.phat.my

    ReplyDelete
  4. ingat bez tadi..xnk tengokla ..hoho

    ReplyDelete
  5. ingat bez tadi..xnk tengokla ..hoho

    ReplyDelete
  6. cite antu thailand ni kdg2 jalan cite best gile tk hengat, tapi ending dia tergantung dan buat kita tk paham..trus nyampah..trus ilang seram...

    ReplyDelete
  7. salam mami lala..

    tgk antunye tegak jgk bulu roma.. huhuhu
    setuju dgn komen zura lee tu..ending selalu tergantung..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com