AKU BUKAN AHLI UMNO,PAS ATAU PKR AKU CUMA SEORANG IBU

2.5.14 Suria Lekatlekit 5 Comments

Semalam aku ada buat entri pasal ada peserta perhimpunan membantah cukai GST membawa bersama bayi dalam perhimpunan tu. Walau ia perhimpunan Aman.. Alhamdulillah setakat ni aku tak dengar lagi berlaku apa2 perkara buruk dalam perhimpunan semalam tapi sebagai seorang ibu yang mengambil iktibar dariperhimpunan2 yang pernah di buat sebelum ni aku memang la sedikit rasa risau, marah & macam tak puas hati pulak tengok tindakkan segelintir mak bapak yang bawak anak kecil dorang ke tempat tempat macam tu walau bukan bawak anak aku tapi bawak anak dorang sendiri.

Ada yang kata... bawak anak pergi tengok konsert, pergi jom heboh, pergi tempat hiburan yang sesak dengan orang boleh tapi bawak pergi tempat perhimpunan macam tu nak tegah sangat konon bahaya. Ni jawapan dari aku lah yer.. Pun tak berapa cerdik kalau ada mak bapak bawak anak2 kecil kat tempat2 macam konsert bagai tu. Tapi semalam tu aku cakap pasal perhimpunan membantah GST jadi aku tak list la semua tempat2 yang tak relevan nak bawak anak. Kenapa tak boleh?? Sebabnya perhimpunan2 yang lepas.. kita sendiri tahu bila berlaku kekecohan.. datang FRU bagai sembur air... sembur gas tak sure  pulak. Ada budak2 sampai menangis.. Bahaya jika dalam sesak2 orang berlari selamatkan diri.. kita dok kendong baby atau pimpin anak kecik.. terjatuh ke, di pijak ke.. sapa tahu. Benda nak jadi kita tak boleh jangka jadi sebelum berlaku la kena ambil langkah berjaga jaga.

Aku suka dengan pendapat GH Syukri bukan sebab dia sokong pendapat aku yer.. 

Ada jugak yang cakap.. kalau bahaya ni bawak pergi Mall pun bahaya. Ramai jugak kanak kanak hilang dekat Mall... Ye betul kat memana pun tak ada jaminan selamat 100%. Kalau nak protect anak kurung dalam rumah pun belum tentu selamat. Tapi sekurang kurangnya kita bawak anak kita tempat yang kurang berisiko & soal selamat atau tak kat tempat2 macam tu bergantung pada diri kita mengawal anak kita.

Gambar ni merujuk dari entri ni >> Peserta perhimpunan bantah GST bawa bayi <<

Allah bagi kita akal untuk berfikir. Jangan kita jadi manusia yang taksub sampai semua pun kita rasa betul. Aku bukan anti orang berhimpun untuk perjuangkan hak rakyat.. Aku bukan sokong GST & aku pun bukan orang kaya.. cuma aku memang tak boleh terima bila ada mak bapak yang sanggup memperjudikan keselamatan anak2 kecil untuk kepentingan sendiri. Mereka terlalu kecil untuk menghadap risiko2 macam tu. Tolong kasihani si kecil yang masih belum mengenal dunia sepenuhnya.Kita bukan di negara yang berperang atau bergolak.. Kita masih ada tempat selamat untuk pastikan anak anak kita tidak terdedah pada bahaya jadi kita masih ada pilihan. Aku bukan ahli UMNO,PAS atau PKR aku cuma seorang ibu apa yang aku tulis ni adalah lahir dari naluri keibuan aku sendiri jadi jangan pulak ada yang panggil aku macai pencacai bagai pulak. Op's aku pun bukan puteri UMNO yer. kena bagitau kang muncul komen yang menyindir aku konon puteri UMNO pulak, padahal tak pernah aku daftar sebagai ahli atau terlibat dengan apa2 aktiviti dengan mana2 parti politik pun.

P/S : Jangankan konsert.. nak bawak anak aku pi pasar malam Jalan TAR tu pun aku tak berapa ada kuasa sebab terlalu padat dengan manusia. berjalan pun berlaga bontot.

P/S : Aku tak pandai membodek even siapapun korang. Kalau aku rasa tak betul pada pandangan aku.. aku akan cakap tak betul. Harap perbezaan pendapat tak buat siapa2 memusuhi aku. Peace! kekekeke

5 comments:

  1. Ada member yang pernah pegi demo bercerita, pegi demo kalau kat Malaysia ni, rasa macam kat karnival je. Kat Malaysia ni, mungkin belum capai lagi tahap demo penuh keganasan macam kat negara luar tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita tak boleh jangka apa yang bakal berlaku even belum berlaku tapi perhimpunan yang lepas ada jugak berlaku perkara2 yang boleh mendatangkan bahaya.. so tak perlu tunggu berlaku dulu baru nak ambil pengajaran.

      Delete
  2. betul tu..x elok bawak anak2 kecil kat tempat sebegini,apatah lagi bayi,diorang ni bukan tahu apa2 pun,menangis bila lapar dan penat

    ReplyDelete
  3. saya penah kena tuduh macai sebab tegur sorang saudara
    pakaikan anak dia dari atas ke bawah baju politik
    padahal budak tu tak tahu apa-apa
    saudara sendiri kata gitu...
    lepas tu saya dah tobat, orang gini biasanya tak boleh tegur
    mereka saje yang betul

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!