KERETA MILIK PENUMPANG MH370 TERSADAI DI KLIA

21.5.14 Suria Lekatlekit 8 Comments

Dari perkiraan aku sendiri dah 75 hari pesawat MH370 lenyap & ghaib dari pandangan mata kita bersama anak kapal & penumpang. Mungkin ramai dah semakin tidak peduli.. tidak simpati & tiada apa2 rasa lagi pada trajedi MH370 ni tapi pada aku ia masih menjadi persoalan yang takde jawapan & menjadi satu trajedi yang sedih bila di kenang.

Sedih sangat sampai bila ternampak satu post kat FB yang berkongsi satu kereta yang di katakan pemiliknya salah seorang penumpang MH370 yang masih hilang.. serius terus sebak even tengok gambar kereta je.


 Sumber Gambar FB Ustaz Dr. Zaharuddin Abd Rahman

Nasib mereka takde siapa yang tahu.. apa yang berlaku kita rakyat yang tak ada kuasa atau kepakaran untuk mendapat maklumat sebenar kehilangan MH370 hanya boleh membuat andaian & menjawab teka teki yang tiada jawapan pasti. Apapun aku masih berpegang dengan 1 kepercayaan.. Semua ni masih menjadi rahsia Allah bukan kerana manusia hebat menyembunyikan kebenaran tapi Allah masih belum mengizinkan kebenaran itu di bongkar. Allah tahu bila waktu terbaik untuk segala misteri ni berjawapan.

Sebagai hamba.. teruslah berdoa untuk semua mangsa yang terlibat dalam trajedi kehilangan penuh misteri pesawat MH370. Semoga mereka berada di tempat yang terbaik tak kira hidup atau mati.

8 comments:

  1. sampai dah camtu dah rupa keta dia
    betullah memang sunyi aje cite pasal ni
    dah bukan tajuk utama akhbar, mana pergi MH370 ye
    tak jumpa jejak langsung

    ReplyDelete
  2. MH370 dah makin di lupai..
    Ramai masih menunggu jawapan apatah lagi ahli keluarga

    ReplyDelete
  3. As-salam...Kita ada terbaca komen2...ada yg ckp kete ni bkn penumpang mh370 punya sebab sblm kejadian mh370 lagi kete tu dah tersadai kat situ xda sape tuntut...wallahua'alam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe la.. at least isu ni memperingati pada yang semakin lupa pada trajedi MH370 yang masih hilang...

      Delete
  4. Simpati dengan nasib kru dan penumpang......MH370 dimana kah kamu...

    ReplyDelete
  5. sedih nye kn.. makin lame tragedi ni makin dilupakan.. ap yg sebenarnye berlaku ye???

    ReplyDelete
  6. salam mami lala..
    sehingga kini cma masih lagi memikirkan..kemana hilangnya pesawat tu..?
    hanya allah maha mengetahui

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!