PELAJAR MALAYSIA KENA CULIK & ROGOL DI BANDUNG,INDONESIA

20.5.14 Suria Lekatlekit 8 Comments

Seriaunya dengar walau takde kena mengena dengan family atau sedara mara aku. Dah la jauh di rantau orang untuk tuntut ilmu, di uji pulak dengan kemalangan macam ni. Di culik & di rogol 4 lelaki masa keluar nak ambil duit kat mesin ATM.

Gambar carian google

Kat mana2 negara sekarang ni pun dah tak banyak tempat selamat. Penjenayah ada di mana2. Pada kaum perempuan tu elakkan berjalan seorang diri lebih2 lagi tempat2 yang berisiko jenayah berlaku. Memang la orang kata malang tak berbau.. Tapi sekurang kurangnya kita berusaha untuk protect diri kita dari menjadi sasaran jenayah. Nak2 lagi gegadis yang cun melecun tu.. tak kira kau pakai seksi atau tak.. penjenayah sekarang imanginasi dia tak dapat kau tutup dengan kain dah. So, selain penampilan.. langkah keselamatan lain pun kena ambil kira.


Sumber berita astroawani

Ini cuma pesanan khidmat masyarakat yang takde tajaan mana2 badan koprat atau produk mahupun media apatah lagi stesen TV. Sekadar ingat mengingati sesama sendiri.

8 comments:

  1. Salam Mami Lala..
    allahuakbar.. manusia bertopengkan iblis ni sentiasa ada dimana2.. semoga kita terhindar dr perkara yg tidak elok.. takziah buat si mangsa.. :'(

    ReplyDelete
  2. gila betul..kesian mangsa.. mesti trauma tak sudah...

    ReplyDelete
  3. allahurabbi...nauzubillah....takut betol dengar....dah la jauh drpd family, dilanda musibah mcm ni plk....

    ReplyDelete
  4. semoga kita semua perempuan terhindar dari benda2 ni semua...

    ReplyDelete
  5. Kalau kisah seperti ni berlaku di Malaysia yang melibatkan pelajar dia,
    Cepat je...CONFERM. Dia menyerang siap baling najis kat kedutaan besar kita kat sana.
    Bendera kita siap di bakar. Marah sangat sampai cmtu sekali pertimbangan dia.
    Tapi kita, bukan kita takde perasaan marah, tapi kita masih ada pertimbangan manusia kan.
    Kita masih ada perasaan perikemanusiaan dan pertimbangan yang waras.
    Fikirkan lah jiran sebelah rumah ku..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang Betul Sekali.........

      Delete
  6. Sekarang ni kena lah sentiasa berhati-hati. Kalau nak keluar tu keluar lah dengan dua tiga orang rakan, di mana jua anda berada; tak kira lah di Bandung, Kelantan atau KL....mana saja tempat yang keselamatan kita mungkin terancam. Sentiasa prihatin keatas persekitaran kita, jangan terlampau asyik bertailpon, sms atau whatsapp sampai tak perasan ada penjenayah di belakang kita.
    Do not take any risks with your life.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!