PEREMPUAN SERTAI DEMONTRASI JALANAN DISAMAKAN SEPERTI PELACUR MENUNGGU PELANGGAN

3.5.14 Suria Lekatlekit 6 Comments

Lancang kuning sungguh kan si pembuat kenyataan macam tu. Tak beragak langsung nak keluarkan statement. Perempuan yang sertai demo jalanan & perempuan yang bergelar pelacur tu rasanya jauh sangat bezanya. Masing masing ada cara & imej tersendiri.. jadi sangat kurang sopan jika ada manusia berhati politik melabelkan kaum perempuan yang sertai perhimpunan macam tu seperti pelacur.

Takde benda lain ke kau nak samakan selain pelacur. Pelacur je ke yang berjual beli tepi jalan?? Yang pasti niat kau memang nak menghina bukan menyedarkan mereka

Siapa yang cakap macam tu aku taknak la dedahkan, sapa yang tahu maka dia tahu la. Yang tak tahu tu takpe la tak penting untuk korang tahu siapa yang penting korang kena tahu adalah Jangan jadi manusia taksub macam sipolan tu. Mungkin mak, adik perempuan,kakak atau sedara perempuan dia takde terlibat dalam perhimpunan macam tu.. Tapi kena ingat tak mustahil perempuan2 yang kau umpamakan seperti pelacur menunggu pelanggan tu boleh jadi jodoh kau nanti. jangan sampai kau terberkahwin dengan orang yang kau anggap pelacur tu.

Tak salah kita nak jadi pejuang politik.. Tu hak masing masing. Nak sokong siapa.. nak tentang siapa memang kita ada hak menentukan siapa pilihan kita tapi berpada pada. Hidup kalau terlalu taksub dengan satu perkara sampai tak boleh terima kebaikkan dari pihak yang kita bangkang maka tak mustahil kita akan jadi manusia yang membenarkan perkara salah. Mungkin ada jugak kesilapan2 yang wanita2 tu buat.. kau boleh senaraikan satu novel pun takpe tapi kau takde hak menyamakan mereka dengan pelacur. Pelacur memperdagangkan tubuh untuk lelaki durjana yang suka berzina.. Tapi mereka yang berada kat perhimpunan semalam untuk bagi sokongan untuk membantah GST. Mereka tidak menunggu sesiapa untuk berdagang apa2.. Macam mana kau boleh samakan dorang dengan pelacur?? Sungguh hati kau buta & tuli sebab ketaksuban kau sendiri. Walau aku bukan salah seorang dari perempuan yang kau samakan dengan pelacur tu tapi aku rasa macam panas telinga & mata jugak la baca status terencat kau tu.

Kau jangan bangga sangat la sebab keberanian kau menjadi keyboard warrior di laman sosial sampai kau rasa terlalu hebat untuk menyamakan orang lain dengan gelaran hina macam tu. Aku bukan anti kau.. tak jugak aku benci kau. Ada isu aku setuju dengan kau walau banyak perkara aku rasa macam annoying dengan kau. Aku menulis entri ni sebab aku rasa kau dah agak melampau. Untuk kenyataan macam tu aku tak nampak kau seorang yang lantang tapi bermulut lancang!

P/S : Yang pelik ada juga kaum perempuan & wanita like status tu. Orang yang tulis status tu lebih berbaur politik padahal kalau kaum wanita di sebelah pihak dia sokong terpekik terlolong berkempen bagai takde pulak dia kata apa2. Jadi pendapat orang macam ni jenis berat sebelah.. boleh baca jangan ambil sebagai satu pengajaran atau ilmu sangat.

** Apapun aku masih menanti jawapan pasti tentang kehilangan MH370.. Aku masih bertanya biar tanpa suara dimana semua mereka? Ya Allah moga kau bukakan jalan..berikan petunjuk agar ada tanda membuktikan pernah berada atau masih berada di mana mana. **

6 comments:

  1. Politik di Malaysia ni memang aneh. Lebih banyak emo berbanding ilmu. So, dua-dua side lebih seronok mendedahkan aib masing-masing berbanding bersepakat menyelesaikan masalah negara terutamanya isu keadilan sosial dan pengagihan ekonomi yang adil dan saksama ke atas setiap rakyat.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum,
    Mati dalam konsert liar lagi mulia bagi dia kot ------> tukang bakau sudah mai hu huhuh u

    ReplyDelete
  3. Tu yang pemimpin2 umno baik jantan, betina melonjak2 menari nak gelarkan apa? Agaknya malaikat mana yang ghairah menari bersama2 perempuan2 Korea separuh bogel di pentas dulu? Yang betina2 cium pipi jantan lain dari suami dan cium tangan jantan bukan muhram tu bidadari pulak ko? Dan belatuk2 betina berjambul merah yang menjerit2 lucah setiap kali ada pilihanraya kecil diadakan mungkin jenis muslimah berakhlak mulia pada hampeh ni.

    ReplyDelete
  4. diaorang ni memang pun..kalau dapat kata kat orang diri tu macam suci sangt..macam ni digelar pelacur.agaknya yang lebih teruk tu apa yang dia gelar..jenis manusi suka mengata kat orang..agaknya dengan jiran selalu bergaduh nih.,..hahah

    ReplyDelete
  5. salam mami lala..
    cma singgah mlm.. huhu..tade komen..

    ReplyDelete
  6. saya pun tak faham orang gini cik lekit
    entahlah, malas nak komen panjang. penat

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!