DISINI LAHIRNYA SEBUAH MAKSIAT DAN ZINA ?

31.8.14 Suria Lekatlekit 2 Comments

Tu dia tajuk entri terbeliak orang baca. Yang dok tengah minum kopi confirm la tersembur.. Mesti ada yang mula nak mengecam entri ni & ada yang masih sabar clik & baca dulu sebelum menghambur kata kata kesat. Sebelum tu nak ucapkan selamat hari kemerdekaan yang ke 57 buat Malaysia. Bagi yang rasa geli nak meraikan kemerdekaan yang 57 ni... Elok la tukar tema hari kemerdekaan korang kepada di sini lahirnya sebuah kebencian.

Sumber Google

Setiap tahun fenomena memperlekehkan.. menghina atau mengejek tema hari kemerdekaan pasti berlaku di laman2 sosial. Kau letak la apapun temanya pasti ada individu yang cuba menjadikan dia bahan ketawa yang paling sedih bahan hinaan. Apa salah tema? Tema sekadar untuk menyemarakkan semangat kemerdekaan & cintakan negara. Yer betul setiap kali menjelang sambutan hari macam ni akan berlaku banyak masalah sosial tapi bukan salah tema tu. Salahnya kita sendiri kot... Tahun ni biasa la seperti tahun2 lepas tema hari kemerdekaan akan di olah untuk jadi bahan ejek & lawak dengan di kaitkan dengan masalah sosial yang berlaku. Konon dengan tema di sini lahirnya sebuah cinta.. di kaitkan dengan perilaku seks bebas, zina & maksiat dengan alasan sebab disini lahirnya sebuah cinta.

Sedihnya hangpa semua... Dah takde semangat patriotik. Semua ni ketaksuban politik. Tema pun boleh jadi salah. Tak tau la apa yang betul bagi mereka. Cuba satu hari keluar dari perbezaan fahaman politik & nikmati sambutan kemerdekaan sebagai rakyat Malaysia bukan sebagai penyokong parti BN,PKR,DAP,PAS & sebagainya.

Kita boleh berbeza pandangan & fahaman politik tapi jangan jadi manusia yang menghina bumi yang di pijak & langit yang di junjung. Seburuk, sekotor & sejijik manapun Malaysia pada pandangan mata hangpa.. Tapi tak siapa boleh nafikan dalam kehidupan kita.. DISINILAH BERMULA SEBUAH CINTA, Di Malaysia... melainkan la hangpa lahir & besar di luar negara & baru tahun ni balik Malaysia, kan????

2 comments:

  1. Seks, arak kejadah semua tu tak boleh buat apa, tapi diri kita sendiri, dah merdeka ke..?? yang pasti aku bangga aku anak Malaysia..... :)

    ReplyDelete
  2. Semuanya bergantung pada diri sendiri..asyik fikir -ve je..kan??pelik betul...mereka tak tau cara nak bahagia..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!