MH17 SUDAH TIBA DI DESTINASI YANG DI TUJU SEBELUM DI TEMBAK

22.8.14 Suria Lekatlekit 5 Comments

Salam Takziah.. pada semua ahli keluarga mangsa MH17. Seperti semua tahu hari ini hari kepulangan 20 jenazah mangsa trajedi MH17 ke tanah air. Ramai yang melahirkan rasa sedih & simpati. Ternyata umat manusia masih ramai yang punya hati. Biar sekadar ikutan tapi sekurang kurangnya ada rasa hormat pada perasaan orang yang tengah bersedih. Tak perlu kita jadi luar biasa mempertikaikan segalanya.. Hanya perlu jadi manusia seminit dua untuk diam dari berkata kata sebab kita di jadikan dari unsur yang sama, tak salah kita sama2 cuba merasa apa yang orang lain rasakan saat ni.

Jangan hanya menaip Al Fatihah tapi tidak membaca.

Dari pihak saya sendiri.. sememangnya hati seorang manusia biasa akan tersentuh walau hanya melihat upacara menyambut kepulangan jenazah2 MH17. Akhirnya kini mereka sudah sampai ke destinasi mereka sebelum pesawat MH17 di tembak. Biar mengambil masa yang agak lama & mereka pulang tak seperti mereka pergi.. Namun pulang juga akhirnya walau di sambut berjuta air mata.... Tabahlah ayah,ibu,suami,isteri,anak,cucu... Yang belum kembali Insya Allah mereka jugak akan kembali nanti. Ujian Allah pada hamba yang terpilih & berkemampuan untuk memikulnya.. ternyata anda yang di uji semua hebat di mata Allah.

Nukilan dari hati.. Semoga bertabah pada semua mereka yang terlibat. Mereka pergi bukan kerana benci.

5 comments:

  1. semoga roh mereka dicucuri rahmat

    ReplyDelete
  2. sedih baca nukilan tu...
    semoga roh mereka dicucuri rahmat...

    ReplyDelete
  3. sedihnya .. :( especially tengok gambar anak mastura.

    ReplyDelete
  4. Tidurlah dalam lena yang panjang..MH17..Pergi mu di tangisi..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!