PELAJAR PEREMPUAN POLITEKNIK IBRAHIM SULTAN KENA CULIK

18.10.14 Suria Lekatlekit 15 Comments

Berita yang akan menakutkan jugak merisaukan para mak bapak yang ada anak sedang belajar di IPT yang jauh di perantauan even dalam negara pun. Jenayah sekarang boleh berlaku di mana mana sahaja yang kita sendiri tak dapat jangka.

Sumber google

Aku pun jadi fobia jugak baca berita macam ni. Sekarang pun dah berleluasa macam macam jenayah.. macam mana la kalau zaman anak aku dah besar nanti. Tak tau la kat celah mana yang betul2 selamat. Hanya pada Allah je la tempat kita semua memohon perlindungan.


Katanya ada 7 kanak kanak lain dalam lori penculik bersama pelajar tersebut. Agaknya apa nasib budak2 tu.. Ya Allah semakin takut aku bila baca kes2 macam ni. Moga Allah lindungi semua kanak kanak tu.. Amin

15 comments:

  1. anak buah kata senior dia yg kne culik tu..dpn umh dorg jer..bahaya2

    ReplyDelete
  2. Pelajar stress dan reka cerita.

    ReplyDelete
  3. Ni cerita betul. Nasib baik pelajar tu dapat lari tapi malang nasib 7 lagi budak. Sekarang ni pihak berkuasa sedang buat ops tutup kesan lori yang bawak budak-budak ni. Berdoalah semoga budak-budak ni berjaya diselamatkan.

    ReplyDelete
  4. erkkk mana satu ni?? cerita betul ke tak betul?? ada kata main2 je...

    Soaldesak yg baru selesai dijalankan sebentar tadi mendapati mangsa mempunyai masalah dgn pihak Politeknik kerana gagal menyiapkan beberapa assignment. Beliau rangka jalan cerita dgn mengambil bas dari Johor dan turun di Dungum di mana dia mula melaksanakan rekaan cerita kena culik. - SiakapKeli

    ReplyDelete
  5. setakat ni berita cuma tulis tu jer.. mana yg betul sebenarnya tunggu berita esok pulak. Tu kira laporan awal.. tunggu lepas siasatan nanti tengok samada budak tu kena culik atau cerita dogeng dia jer

    ReplyDelete
  6. Alahai betul ke tak betul kita tetap kena berjaga-jaga. Sekarang nih ramai orang jahat dari orang baik. Yang nampak baik pun belum tentu baik. Kita sama-sama berhati-hati jelah. Politeknik nih tempat sy belajar dulu.

    ReplyDelete
  7. berita terbaru dari pihak polis.

    hasil siasatan terkini mendapati mangsa mempunyai masalah dengan pihak Politeknik kerana gagal menyiapkan beberapa assignment atau tugasan. Mangsa dipercayai merangka jalan cerita dengan mengambil bas dari Johor dan turun di Dungun di mana dia mula melaksanakan rekaan cerita kena culik.

    http://wowberita.org/terkini-kes-pelajar-politeknik-ibrahim-sultan-kena-culik-disahkan-palsu

    ReplyDelete
  8. More importantly.. Budak 7 org tu.. Risau..

    ReplyDelete
  9. macam ni polis kata jangan risau??dah sah2 kanak-kanak pun diculik tu.tak risau lagi ka?

    ReplyDelete
  10. Ibubapa yang kena risau sbb anak2 perempuan skrng kuat menipu...ckp pegi library tapi pegi projek kulom eskrem dlm kete..

    ReplyDelete
  11. Salam. Hee semoga negara akan tetap aman damai sejahtera sentosa senantiasa. Amin.

    ReplyDelete
  12. Ya, Allah! Takutnya.... Ni kena culik pasal apa? Atau takda sebab memang suka-suka hati mereka je nak culik orang mana dapat?

    Kesian nasib budak 7 orang tu. Yalah, budak-budak kadang-kadang tak tahu nak wat pa. Nak lari takut. Alahai, harapnya jumpalah balik kesemua budak-budak tu. Kesiannya....

    Ini yang rasa nak letak anak-anak bawah ketiak je. Kalau boleh, 24-7 nak duduk depan mata kita je tapi...tak mampu pulak!

    ReplyDelete
  13. tertipu kita semua...lepas ni mungkin dia kena dakwa dengan pihak polis.
    habis satu semenanjung, polis buat roadblok gara-gara cerita tipu dia ni

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!