TELEFON BIMBIT PENYEBAB JERAWAT

28.1.15 Suria Lekatlekit 5 Comments

Zaman sekarang cuba kira berapa ramai yang tak pakai enpon.. Dari sekecik2 anak sampai setua2 datuk nenek majoriti memiliki telefon bimbit. Dah kurang sangat orang pakai telefon kat rumah ni... Melainkan yang pakai streamyx macam aku ni memang la terpaksa melanggan jugak tapi jarang jugak nak guna talian tetap ni. Semua bantai guna enset je ye dak??


Tapi mesti ramai yang tak tahu telefon bimbit adalah salah satu penyebab jerawat tumbuh... Sebenarnya aku sendiri pun baru tau.. Nak tau macam mana telefon bimbit menyumbang jerawat tumbuh ke muka... baca kat bawah ni..


kamu harus tahu bahawa telefon yang didekatkan di telinga itu mampu menambah jerawat anda. Ini kerana selepas tangan, telefon bimbit kamu tempat kedua terkumpulnya kuman-kuman bahaya. Selebihnya korang kalau nak tahu apa lagi yang menyebabkan jerawat tumbuh boleh baca kat Ladylista yer... Banyak info yang korang boleh dapat dari portal Ladylista ni.

So, lepas ni kurang2 la bergayut kat telefon kalau nak kurang pembiakkan jerawat. Kita sms, wassap, inbox kat FB sudah la yer.. kekekeke

5 comments:

  1. nasib baik jarang dpt phone call ... heh heh

    ReplyDelete
  2. Saya jarang call atau dapat call. Biasa guna whatsapp je tapi jerawat tetap banyak juga. Kah!

    ReplyDelete
  3. Dah tangan kotor, pegang2 fon... memang naiklah jerawat... haha

    ReplyDelete
  4. Padanlah jerawat tumbuh kat dagu..... handphone punya pasal rupanya :) Baru-baru ni dekat 3 minggu juga akak tak guna handphone tapi yalah...takda jerawat pun!

    Hehehe... memang pun den ni takda jerawat kat muka! Sajalah nak minta penumbuk satu :)

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!