TANPA PEKERJA TABUNG PENGANTI JURUWANG

20.2.15 Suria Lekatlekit 0 Comments

Hanya orang yang betul confident je boleh buat camni. Jimat pekerja tak payah bayar gaji untuk jaga barang jualan. Tapi berani ke hangpa buat lagu tu? letak satu meja dengan barang jualan beserta senarai harga bersama 1 tabung untuk untuk tempat pelanggan buat bayaran?

Kat Malaysia susah la nak jumpa sistem perniagaan macam tu malah aku tak pernah jumpa pun kat mana2 kecuali satu tempat ni. Yer betul kat darussyifa bangi. Yelah.. yelah.. kang orang kata kat situ tempat pusat rawatan alternatif Islam apa nak takut orang curi ke hapa. Takde sapa tergamak nak mencuri kat situ. Hello... Masjid pun orang boleh mencuri inikan tempat rawatan Islam macam tu.

Ni gambar aku snap semalam setelah berkali2 kesini.

Tapi benda tu bila aku tengok buat aku belajar sesuatu. Bila kita percaya rezeki tu datangnya dari Allah, takde apa yang perlu kita risau setelah kita usaha & berdoa. Bila aku selalu cakap macam tu ada orang bidas even rezeki dari Allah di datangkan dari pelbagai asbab (sumber) so tak boleh nak berlagak jugak tanpa bantuan orang lain kita mampu dapat rezeki. Biarpun di datangkan dalam pelbagai sumber yang mungkin sumber itu dari orang lain tetap ianya milik Allah. Dalam rezeki kita ada rezeki orang lain.. Bila kita usaha ada rezeki Allah kirimkan untuk kita. Pokok pangkal.. rezeki tu bukan datang dari manusia tapi dari Allah.

Sumber google

So, jangan takut kalau sumber rezeki kita sebelum ni di tarik balik oleh Allah, mungkin Allah nak gantikan sumber rezeki yang lebih baik dari sebelum ni. Apa yang penting terus usaha & doa. Semoga rezeki yang kita dapat walau sikit atau banyak ada keberkatan & mencukupi. Banyak duit & harta pun kadang2 Allah datangkan kesulitan buat kita sentiasa rasa tak cukup.. So, apa yang lebih baik adalah kita doa rezeki yang datang untuk kita sentiasa cukup untuk keperluan kita.

0 Komen Melekat:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!