BUDAK 4 TAHUN JATUH DARI TINGKAT 7 DI PUTRAJAYA

4/04/2015 10:16:00 PM suria lekatlekit 7 Comments

Ya Allah berderau baca berita macam ni. Semalam budak 6 tahun jatuh semasa bermain escalator kat kenanga Wholesale city tetiba malam ni baca lagi budak empat tahun jatuh dari tingkat 7.

Lokasi di Quaters perumahan penjawat awam presint 14, blok B

Budak tu katanya terpisah dari ibu saudara dia ketika nak naik lift. Nak cakap pun serba salah.. macam mana la mak sedara dia tertinggal lift & budak tu boleh masuk sendiri. Masa jatuh masih dalam keadaan bernyawa. Kita doakan yang terbaik buat si kecil tu.

Yelah.. menunding jari salah situ sini pun tak guna. Apa yang berlaku kita ambil iktibar sudah. Kita pun tak tau macam mana budak tu boleh termasuk dulu dalam lift tapi apa yang kita boleh buat untuk langkah keselamatan pegang tangan anak kecil ketika nak masuk lift. Jangan biar mereka jalan sendiri sebab 4 Tahun banyak perkara mereka belum faham lebih2 lagi perkara bahaya.

Hope lepas ni tak dengar lagi budak kecil jatuh dari tempat2 tinggi macam ni. Risau pulak fikir anak sendiri yang memang jenis aktif bila kat luar. Moga Allah lindungi anak anak kita dari sebarang kemalangan & bencana.

-sumber berita harian metro-

Budak tu katanya terpisah dari ibu saudara dia ketika nak naik lift. Nak cakap pun serba salah.. macam mana la mak sedara dia boleh masa lift dulu tinggal budak sekecil tu kat belakang sampai terlepas dari masuk dalam lift. Tak tau la sebab tertinggal naik lift budak tu jatuh dari tingkat 7. Masa jatuh masih dalam keadaan bernyawa. Kita doakan yang terbaik buat si kecil tu.

Yelah.. menunding jari salah situ sini pun tak guna. Apa yang berlaku kita ambil iktibar sudah. Kita pun tak tau macam mana budak tu boleh tertinggal lift tapi apa yang kita boleh buat untuk langkah keselamatan pegang tangan anak kecil ketika nak masuk lift. Jangan biar mereka jalan sendiri sebab budak2 ni kekadang dia terpandang apa2 menarik dia berpaling kebelakang balik sedangkan benda tu tak tunggu kita dah.

Hope lepas ni tak dengar lagi budak kecil jatuh dari tempat2 tinggi macam ni. Risau pulak fikir anak sendiri yang memang jenis aktif bila kat luar. Moga Allah lindungi anak anak kita dari sebarang kemalangan & bencana.

-sumber berita harian metro-

7 comments:

  1. Seramnya bila dengar cerita macam ni

    ReplyDelete
  2. Saya kenal ibu saudaranya.. Dengarnya budak tu yg naik lif sendiri dan bukannya ibu saudaranya yg menaiki lif dan meninggalkan dia.. Please check

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul. Budak tu yg naik dulu n pintu lif tertutup tak sempat ibu saudaranya nak maauk sama. Sya punya pengalamn sama di warta. Pintu lif tutup cepat sgt. Mujur jumpa kt lif tingkt bawah

      Delete
  3. Kalau dh ada satu kes...mesti akan ada lg dan lagi....mls nk ckp mcm2 cuma must be alert la ibu bapa lepas ni..malang mmg x berbau tp boleh dielakkan..

    ReplyDelete
  4. Allah satu lagi...... Al fatihah....

    ReplyDelete
  5. Seriau dengar perkara macam ni sis..

    ReplyDelete
  6. Ya Allah, takutnya membaca kisah macam ni! Sebab itulah akak lebih rela menjerit terpekik-pekik bila anak-anak takda satu meter di keliling akak. Kita nak elak perkara macam nilah.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com