SIHIR DALAM RUMAHTANGGA

5/08/2015 10:51:00 AM suria lekatlekit 3 Comments

Zaman serba canggih ramai yang kembali pada amalan kuno lagi khurafat. Makin berleluasa aktiviti sihir di lakukan oleh mereka2 yang nak cari jalan pintas untuk sesuatu keinginan & hayat. Kebanyakkan yang jenis nak mendajalkan orang lain. Jarang orang pergi jumpa bomoh minta bomoh tolong cantikkan sipolan yang di tengok buruk giler tanpa pengetahuan orang tu, kan? rare sangat la kalau berlaku.

Sumber Google

Tak kira apapun tujuan kita guna khidmat bomoh yang kategori syirik & khurafat ni tentang tak di bolehkan dalam Islam. Al Quran dah menyediakan pelbagai cara rawatan, kenapa perlu guna perantaraan mahluk lain. Tertengok rancangan Nona ahad lepas. Topik dia pasal sihir dalam rumahtangga. Kisah seorang perempuan yang bergelar isteri terkena sihir. Mula2 dia rasa dada dia berdebar, di ingat ada masalah jantung tapi bila pergi buat pemeriksaan takde apa2 masalah. So, dia pergi ke pusat rawatan Islam. Confirmlah kena sihir. Katanya masa dia kena sihir pernah lintah keluar dari kemaluan, jarum jatuh dari dada. Dia pandang suami dia pun malam2 muka macam monyet. Kira rumahtangga depa pun jadi masalahlah. Aku ni tengok dengan tak tengok sama banyak so tak boleh nak cerita detail sangat tapi hujung2 cerita dia, dia kata apapun masalah jangan share kat laman sosial & jangan dok upload sangat gambar bahagia dengan pasangan sebab mungkin ada yang menyampah sampai tergamak nak runtuhkan rumahtangga kita dengan cara menyihir. Maybe cara pyskologi dia tak yakin mampu, maka dia akan cuba dengan cara apa sekalipun asalkan rumahtangga kita musnah.

Sumber Google

Berpada pada dalam berkongsi kisah hidup kita kat laman sosial tak kira sedih atau bahagia. Kau fikir semua orang tak mual ke dok baca atau tengok kau share benda yang sama je temanya hari hari. Kalau sweet sampai kencing manis.. kalau sweat sampai hapak. Apa yang tak perlu tu tak payah nak cerita sangat la. Kalau sekadar nak tunjuk betapa romatika di tampoinya kau laki bini, simpan dalam selimut sudahlah atau sekadar nak tunjuk betapa kau ni isteri/suami teraniaya simpan dalam rumah cerita dengan orang2 yang rapat. tak payah nak terbuka sampai bogel sangat kat laman sosial.

Kadang2 anda penyebab berlaku perkara buruk kepada diri anda sebab anda sendiri mendedahkan diri anda pada ancaman luar. Duduk sorang2 pun nak bagitau sealam maya macam la orang baik2 jer ada account laman sosial. Renung renungkan selamat berfikir guna otak bukan kepala lutut.

Moral of the story... Kena ingat sihir sekarang pun berkembang ikut teknologi sampai boleh di hantar semudah panggilan telefon maka sesiapa saja berisiko di sihir apatah lagi nak sihir guna gambar semudah abc ambil dari FB. Jadi.. berhati hatilah.

P/S : Ni Cik Shahada Fauzi minta aku up kat blog pasal topik ni kat blog. So aku tulis atas permintaan la ni. hahaha

3 comments:

  1. scary kan sis bab bila tengok suami dalam rumah rasa benci...mintak simpang la..nauzubillah..

    ReplyDelete
  2. Mmg dah tak berani lagi expose pasal family kat fb. Kat belog pun agak takut² dah..

    ReplyDelete
  3. Zaman dah maju, sihir pun ikut kemajuan teknologi juga yerk.... Susah macam ni! Yalah rambut pun dah tak sama hitam sekarang, haruslah hati pun berbeza-beza setiap orangkan! Akak pun rasa yang samalah, kalau romantik sangat takyahlah cerita, kalau riuh bergaduh hari-hari pun takyah cerita. Ramai suka ambil kesempatan atas situasi macam ni.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com