HUKUM BAYI DI SUSUKAN OLEH ORANG BUKAN ISLAM

1.8.15 Suria Lekatlekit 4 Comments

Rasanya hukum wanita bujang menjadi ibu susuan kepada anak angkat semua dah sedia maklum.. Tidak syarat yang tidak boleh dia melakukan perkara tersebut tapi rasanya ramai yang masih was was apa hukum seorang wanita islam menyusukan seorang bayi yang di lahirkan oleh seorang ibu yang bukan Islam & apa hukum bayi yang di lahirkan oleh orang Islam di susukan oleh orang yang bukan islam..


Serius sebelum ni aku pun tak tahu... tak rasa pulak nak ambil tahu tapi tadi tertengok rancangan ulangan program SIS 2015 kat TV9 tergerak pulak nak cari info sahih berkenaan menyusu bayi ni. Supaya tak jadi pertikaian Info yang aku dapat ni adalah dari portal rasmi JAKIM e-fatwa. Kalau rasa was was korang boleh merujuk dengan JAKIM lah yer..

Persoalannya boleh ke tidak perbuatan menyusukan bayi bukan islam & di susukan oleh wanita bukan Islam?? Mengikut portal e-fatwa..


 Artikel penuh baca kat sini e-fatwa

So, tak perlu kita rasa was was lagi andai bayi anda pernah di susukan oleh orang bukan Islam & anda ingin menyusukan bayi yang lahir dari seorang bukan Islam.

Yang menarik
Tentu korang tak percaya bila dengar apa yang wanita korea ni cakap tentang Malaysia >> Video! Bila Wanita Korea cakap tentang Malaysia <<

4 comments:

  1. Ada juga rasa ingin tahu hukumnya, kalau begitulah hukumnya.

    ReplyDelete
  2. kan?/kalau bayi bukan islam di susukan oleh orang islam tu biasa kita dengar..tapi kalau bayi islam disusukan orang bukan islam yang tu yang buat keliru sikit..

    ReplyDelete
  3. Memang harus... Tapi sebaiknya carilah yang beragama Islam dan tinggi agamanya... Jika takde sgt dah... Barulah boleh yg bukan beragama Islam...

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!