BANDAR PELIK & BERWARNA WARNI DI KOREA

9/30/2015 08:06:00 PM suria lekatlekit 1 Comments

BANDAR PELIK & BERWARNA WARNI DI KOREA. Sebut pasal korea semua orang fikir artis kpop yang muka comel2 & anti aging katanya.mana tak anti aging kalau dah plastik. Jangankan berkedut ruam pun tak sudi singgah.atas plastik mana subur,ye dak? Hahahaha. Kang ada pulak peminat kpop serang kotak komen aku.



Aku bukan la nak cerita pasal kpop.retis korea yang aku ingat nama pun sorang je Jang nara tu pun pasal dulu aku suka tengok drama my love pazzi. Tapi nak cerita pasal tempat menarik & unik di korea.

Kat korea ada satu bandar yang macam berkonsepkan imaginasi. Bangunan2 kat situ selain dari berwarna warni,design dia pun unik. Jugak terdapat satu perkampungan di kawasan bukit yang pernah menjadi tempat pelarian mendapat perlindungan telah mengalami transformasi & kawasan perkampungan tersebut menjadi tarikan pelancong. Gila kau rak tertarik kalau kampung dah macam dalam kartun disney. Rasa macam di alam fantasi jer. Memang kreatif kementerian kebudayaan,sukan & perlancongan korea ni. Depa ni otak maybe comel2 je hahaha. Yang best ni nama bandar ni ada macam2 gelaran. Ada yang panggil Santorini korea,Machu Piccu korea & Lego Village. Mungkin konsep dia ala2 macam legoland la kot.

Bandar berwarna warni ni terletak di Daerah Busan yang terkenal sebagai bandar kedua terbesar di korea Selatan. Selain bandar unik ni,Busan jugak terkenal dengan pantai,kuil,gunung ganang yang cantik juga makanan laut yang sedap.

Jadi yang ada perancangan nak ke korea tu bolehlah senaraikan Busan sebagai salah satu tempat untuk di kunjungi. Alang alang dah sampai redah je la kesana, ye dak?

1 comment:

  1. Cetry anto ahmad maslan duk situ...maka hancur berkecai la bando yg cantik dan unik tu....hahahaha

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com