BILA BLOGGER DI PERGUNAKAN OLEH BLOGGER..

9/22/2015 08:34:00 PM suria lekatlekit 4 Comments

BILA BLOGGER DI PERGUNAKAN OLEH BLOGGER.. Jadi blogger ni memang adakala kita di pergunakan. Tapi ada dua konsep mempergunakan blogger... ada untuk keuntungan kedua dua belah pihak & ada untuk kepentingan sebelah pihak jer. Sejak berkecimpung dalam dunia blog secara serius dah macam benda aku tengok & ada yang berlaku sendiri kat diri aku.


Blogger mempergunakan blogger lain.. bukan perkara pelik sangat kot cuma bukan semua blogger jenis mempergunakan blogger lain. Yang jadi kes mempergunakan blogger ni bila dia dah popular sikit, nama dia dah jadi satu jenama di kenali sikit mula la dia rasa kepala dia lagi besar dari perut. jadi nak seimbangkan supaya perut dia sama2 membesar dengan kepala dia terpaksa la cari makan lebih. Time tu la berlakunya kes mempergunakan orang lain untuk kepentingan sendiri.

Sebab spesis macam ni dia bukan bodoh sangat nak memperguna orang macam tu jer.. dia umpan la sikit dengan upah yang tak setimpal kemudian dia kerah la orang jaja nama dia seantero alam maya bagi mengkukuhkan kedudukkan & populariti dia. Yang anak2 itik tokwi kat bawah ni bila dah terjebak & rasa macam teraniaya takut pulak nak bersuara. Terpaksa pendam & cari solution untuk keluar dengan cara selamat agar tak menyakiti hati mana2 pihak. Tak macam aku ni suka luah sampai habis. Senang orang tahu apa terbuku dihati katanya. Orang pun meluat. hahaha

Politik kotor bukan hanya wujud dalam dunia politik tapi wujud di mana2 saja termasuk dunia blog. Yang ada kuasa gunakan kuasa untuk terus berkuasa. Mungkin dia lupa kuasa yang lebih besar ada sedang memerhati. Dia terus bertahan bukan kerana dia hebat tapi Yang Maha Kuasa sedang memberi dia peluang demi peluang untuk membetulkan kesilapan.

Apapun entri ni tak merujuk atau menyebut mana2 pihak. Sekadar sebuah cerita cereka tentang dunia blog katanya hahahaha. Tapi sapa makan cili dia rasa pedasnya. Cuma bagi yang ghairah nak tumpang populariti orang agar tempias popular terkena jugak kat depa nasihat aku tak payah la nak kejar populariti sangat. Belajar usaha sendiri macam mana nak jadikan blog sumber pendapatan sampingan dari dok harap kena jilat tapak kaki orang semata mata nak dapat job.Kalau rasa tulis blog tak mampu jadi sumber pendapatan jadikan blog sebagai perniagaan pulak.

Moral of the story.. Dalam hidup kita penting untuk kita pandai membela diri. Jangan harap orang lain untuk backup kita setiap masa. Jangan tadah je kepala untuk di pijak kadang2 kita perlu bangkit berjuang untuk diri sendiri. Jangan biar sampai diri di pergunakan macam orang bodoh. Sesia mak bapak bagi didikkan & hantar ke sekolah.

4 comments:

  1. Huh !! Macam ada isu panas ni. Tapi Kathy langsung tak tau? :'(

    ReplyDelete
  2. Akak ada dengar juga isu ni tapi biasa la banyak juga peguam bela tak berbayar dok pertahankan.

    ReplyDelete
  3. Saya cuma ada blog..tp bukan blogger...burger ye kot....

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com