INILAH NAMA TEMPAT YANG ADA UNSUR LUCAH & MENCARUT

9/12/2015 02:15:00 PM suria lekatlekit 3 Comments

INILAH NAMA TEMPAT YANG ADA UNSUR LUCAH & MENCARUT. Nama tempat pun kadang2 bunyi tak senonoh atau ada unsur2 lucah. Yelah.. Orang dulu kadang2 dalam bergurau pun boleh jadi nama padahal idea tu tercetus dari gurauan je. Tapi sebab mungkin agak menarik bagi depa menyebut & ada kaitan dengan kejadian & situasi masa tu.. Bagi mengingati kejadian yang berlaku semasa tempat tu di namakan maka nama tu di gunakan. Yelah.. senang nak ingat sejarah dia nanti. Contoh macam Melaka.. Di ilhamkan dari sepohon pokok Melaka.

Google jumpa pulak gambar ni. Kat Mana yer kampung tetek tu?? hahaha

Dulu nama batang berjuntai selalu jadi bahan gurau lucah kat opis aku. Aku memula dengar nama batang berjuntai takde terfikir benda bukan2 sebab otak aku masa tu mungkin terlalu suci murni kot. Sampai tak terfikir gambaran benda lucah. Tapi bila ada manusia mula membayangkan benda2 lucah dengan nama tu terus aku pun rasa malu nak sebut nama tempat tu. Nasib baik sekarang dah tukar nama dia kepada bestari jaya.

Tapi bukan kat Malaysia je ada nama tempat yang double meaning ni. Kat luar negara lagi terus dia takde double meaning dah.. baca je ejaan nama tempat tu memang confirm kita sebut perkataan mencarut punya. Aku sendiri pun tak pernah tahu ada tempat nama dia FUCKING kat Australia tapi sebutan dia bukan macam ejaan dia yang kita selalu sebut. Tapi sebutan dia bunyi FOOKING tapi tu la kalau orang luar datang kesana confirm sebut dalam bahasa carut punya. Hahahaha. Nama tu katanya di ambil sempena nama orang yang jumpa tempat tu pada 6th century.


Selain Fucking... ada jugak tempat yang nama dia agak malu jugak nak sebut macam Penistone di UK & Dildo kat Canada. Masing2 ada sejarahnya yang tersendiri kenapa ia di namakan macam tu. Macam nama tempat2 pelik kat sabah ni. 

Tapi sekarang penempatan baru di buka macam Taman2 perumahan takde dah nama pelik2. Tak tau la kot ada yang nak letak nama Taman Bontot ke, Kampung kangkang ke di zaman moden ni. Manalah tau nak bagi tempat dia jadi terkenal so kena letak nama yang rare sikit.

Moral of the story.. Tak kira apa yang kita nak namakan.. nama manusia ke atau nama tempat elok la letak nama yang baik2 supaya menjadi doa yang baik bila orang lain menyebutnya.

3 comments:

  1. saya rasa mungkin maksud dia lain

    dalam bahasa jawa ke, bugis ke...atau sebaginya.

    hehehe malu nak sebut nama kampung kalo mcm ni....

    ReplyDelete
  2. Mungkin bahasa tempatan maksudnya lain.. Tapi pengetahuan kita maksudnya lain...

    ReplyDelete
  3. tu la kan .... tp klu nama yang atas tu malu anak nk bgtau kawan kat mana kg die hahahahha

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT.
Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda. Admin blog tidak bertanggungjawab atas setiap komen yang anda tuliskan di sini

BERMINAT UNTUK KOLABRASI DENGAN BLOG LEKATLEKIT

Blog lekatlekit.com menerima sebarang kolabrasi untuk review produk atau servis. Syarat sangat mudah

* Review berbayar dan harga masih boleh di runding
* Sekiranya produk kosmetik/supplement/ubat pastikan berdaftar dengan KKM & tidak boleh overclaim
* Kalau produk makanan/minuman tidak boleh overclaim
* Andaikata produk/servis di masa akan datang mempunyai kes seperti di kesan mengandungi bahan terlarang atau servis anda mempunyai unsur penipuan, admin berhak memadam serta merta artikel review di blog
* Kalau produk atau servis anda bersih dari sebarang masalah, Artikel kekal selagi blog wujud.

Syarat ini Berkuatkuasa serta merta dari tarikh 21 Oct 2017

Sekiranya berminat berkolabrasi dengan blog lekatlekit.com email ke lekatlekitgurl@yahoo.com