LELAKI CINA BONGKAR RAHSIA AIR TUJUH DI KELANTAN

16.9.15 Suria Lekatlekit 1 Comments

LELAKI CINA BONGKAR RAHSIA AIR TUJUH DI KELANTAN. Air tujuh?? air apa tu?? Air jampi ke? Air mayat?? air minum? erkk... air apa ni air tujuh? Aku pun mula2 tak tau jugak apa tu air tujuh tapi lepas tengok satu artikel & tonton satu video ni baru aku tau air tujuh tu air apa. Kalau korang nak tahu air tujuh tu air apa baca entri ni sampai habis.

Sempena hari Malaysia ni lepak kat rumah banyak la artikel & video yang ada kaitan dengan Malaysia. Yelah.. kita semua sedia maklum Malaysia antara paling unik.. Banyak bangsa, bahasa & sekarang dah tambah lagi satu warganegara. Apa yang tak ada kat Malaysia.. semua ada dah sekarang. Bukan je berbilang kaum & agama malah berbilang warganegara sampai tak terbilang dah punya banyak warga asing. Tapi tak payah bilang la.. tengok pun kita tau memang banyak. Malaysia dah jadi macam banglasia, Indolaysia,myamarlaysia,nepalisia.. macam2 sia2 la ada kat sini.

Takpe la nak buat macam mana Malaysia negara kebajikan yang paling pemurah lagi penyayang di dunia. Asal kau bayar berbahagialah kau kat malaysia. Buat la macam negara sendiri. Kau nak bercucuk tanam secara haram ke.. kau nak buka premis perniagaan tanpa permit ke buat la katanya. Sampai jadi tanah runtuh macam kat cameron highland tu baru la tindakkan tegas akan di ambi. Itulah Malaysia sekarang.

tu cerita pasal berbilang warganegara tapi ni cerita pasal berbilang bangsa pulak kat Malaysia. bangsa2 yang memang menjadi penduduk sah Malaysia ada mycard. Dok layan video ni terkejut aku dengar cerita pasal air tujuh. Mati2 aku fikir apa benda air tujuh tu. Tak tercapai akal ku. Lepas tengok video tu baru aku tau air tujuh tu air apa. Aku yakin korang pun tak pernah dengar nama air tujuh ni walau sebenarnya bersepah jual kat serata negeri & tak mustahil kita selalu minum atau pernah minum. Nak tau apa air tujuh tu meh tengok video kat sini >> tengok video ni sampai habis confirm korang tahu tentang air tujuh <<


Lepas tengok video tu hope ramai yang tahu apa tu air tujuh. Itulah keunikkan di Malaysia. Sebab banyak bangsa & bahasa tak campur lagi loghat2 daerah & negeri membuatkan ada di antara kita yang walau tidak belajar secara formal pun tahu banyak bahasa. Contoh terdekat mak aku sendiri.. melayu pure tapi cakap tamil fluent beb! Tengok filem tamil tak payah subtitle.

Moral of the story.. Buruk baik tetap tanahair sendiri tempat terbaik & paling selesa. Maka berbanggalah anda sebagai rakyat Malaysia. Jangan jadi Alvin Tan..

1 comment:

  1. Suka tengok video ni tau... tergelak aku sensorang...

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!