SENARAI NAMA JEMAAH MALAYSIA YANG HILANG DALAM KEJADIAN KREN RUNTUH DI MAKKAH

12.9.15 Suria Lekatlekit 5 Comments

SENARAI NAMA JEMAAH MALAYSIA YANG HILANG DALAM KEJADIAN KREN RUNTUH DI MAKKAH.  Semua orang tahu tentang kejadian Kren yang runtuh ketika jemaah haji sedang melakukan tawaf di Kaabah. Ada yang cedera & ada yang meninggal dunia & ada jugak masih hilang tidak dapat di kesan. Yelah.. dalam keadaan panik di tempat berjuta manusia tu perkara macam ni kalau berlaku bukan salah pengurusan. Jangan jadi Alvin Tan sangat la nak salahkan Allah & mempertikaikan kekuasaan & kewujudan Allah atas apa yang berlaku di Makkah. Dia kafir.. Jadi dia boleh cakap & pertikai apa saja sebab dia tak percaya dengan Allah. Dia tak tau sebab Allah bagi dia peluang lagi la dia belum di timpa malapetaka sampai sekarang. Anggaplah Alvin Tan ujian besar untuk Umat Islam.

Rohana Ismail (54 tahun), Kuala Krai, Kelantan, antara 8 Jemaah yang masih hilang

Ada perkara yang lebih penting kita fokus dari layan & viralkan status Alvin Tan tu. Apa dia buat memang dengan tujuan nak meraih perhatian. Kalau hangpa terus menerus bagi dia publisiti & perhatian kat media sosial memang la dia takkan berhenti menghina agama Islam. So, apa yang boleh kita buat berhenti bagi perhatian pada dia.

Dari dok maki hamun Alvin Tan tu adalah lebih baik hanga mendoakan keselamatan pada semua jemaah haji. Doakan 8 Jemaah yang masih hilang tu di temui dengan selamat. Bagi yang ada ahli keluarga atau saudara mara yang turut menunaikan haji tahun ni boleh la semak senarai nama 8 jemaah yang masih hilang. Yelah.. walau semua waris jemaah yang hilang tu dah di maklum kan manalah tau sedara jauh bau bau bacang yang masih belum tahu maka boleh guna khidmat google untuk mencari

Berikut senarai nama Jemaah haji yang masih hilang

1) Abdul Habib Lahman (68 tahun), Sik, Kedah

2) Shahidan Saad (52 tahun), Kodiang, Kedah

3) Zainun Taha (69 tahun), Ampang, Selangor

4) Rohana Ismail (54 tahun), Kuala Krai, Kelantan

5) Munah Jusoh ( 73 tahun), Cherang Ruku, Kelantan

6) Siti Nurolshlizan Zolkifli (37 tahun), Tanah Merah, Kelantan

7) Abdul Muluk Ishak (71 Tahun), Pantai Remis, Perak

8) Rusiah Suar (56 Tahun), Sungkai, Perak

Pada waris yang ahli keluarga mereka tersenarai dalam 8 jemaah yang hilang ni banyakkan bersabar & berdoa. Insya Allah.. semoga Allah melindungi semua mereka yang masih hilang.

5 comments:

  1. Semoga mereka segera dijumpai...

    ReplyDelete
  2. Moga Allah lindungi semua jemaah haji...

    ReplyDelete
  3. In Shaa Allah , mrka akan selamat..

    ReplyDelete
  4. Semoga cepat ditemui mereka.
    Ahli keluarga mesti risau.

    ReplyDelete
  5. Insyallah..di bawah lindungan Allah swt

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!