SUARA MISTERI SEMAKIN KEJAM DAN SERAM

21.9.15 Suria Lekatlekit 3 Comments

SUARA MISTERI SEMAKIN KEJAM DAN SERAM. Awal sungguh segmen seram serik bersiaran hari ni yer. Pepagi lagi dah muncul di kaca skrin anda. erk... dah masuk zon tengahari. Hari ni lambat sikit lepak depan pc. Ofis lambat buka. Almaklum la semalam Ahad hari berjimbaraya makan Isnin hari bekerjayaraya la. Ok.. ok.. aku tahu korang tak berminat nak tau kisah rutih harian aku yang korang nak cuma menyibuk pasal kisah2 misteri kat blog aku je kan. Aku sedar aku bukan retis, kisah hidup aku takde value hahahaha. Jadi marilah kita mulakan..

Sumber Google. Sekadar Hiasan

Sekarang rasanya negara paling seram adalah negara Malaysia kerana banyak suara misteri yang menyebabkan jenayah berlaku. Terbaru di sebabkan suara misteri seorang lelaki warganegara india (kashmir) menampar Iman Masjid negara atas alasan suara misteri suruh dia buat macam tu. Kalau di imbas balik banyak jugak kes2 berkaitan suara misteri yang menyebabkan seseorang individu melakukan jenayah membunuh atau mencederakan orang lain termasuk ahli keluarga sendiri. Kalau korang masih ingat kes pemuda yang menikam adik perempuan dia & memenggal kepala bapak. Pun dengan alasan ada suara misteri yang suruh dia buat macam tu. Tu salah satu contoh tapi banyak lagi kejadian bunuh yang di kaitkan dengan suara misteri.

Masalahnya milik siapakah suara misteri tu? Of course la syaitan Nirrojim. Kalau bisikan2 jahat ni memang takde dari makhluk lain dah selain iblis,jin & syaitan. Kenapa suara tu boleh mempengaruhi manusia sehingga melakukan perkara salah. Kita semua tau sebab dalam hati seorang manusia sangat kurang imannya. Taknak la bercakap dari sudut agama.. sebab tak pandai cuma kenapa berlaku gangguan suara2 misteri ni. Banyak faktor.. mungkin dia belajar ilmu salah, mungkin kerana sihir, pengaruh dadah atau ubat2 terlarang & tak mustahil masalah gangguan mental.

Bila banyak kes berlaku sebab gangguan misteri ni seram pulak aku. Yelah.. kadang2 bukan sebab orang tu ada masalah moral ke hapa tapi sebab tekanan di sekeliling dia mungkin jugak menyebabkan dia berhalusinasi & seterusnya mendorong dia melakukan perkara yang kejam terhadap orang lain. Bahaya bila gagal mengawal tekanan ni. Sebab tu aku selalu cuba happykan diri aku & cuba sehabis baik untuk tidak mempedulikan benda2 remeh dalam hidup aku. Setakat orang nak sindir & mengumpat belakang aku.. lantak pi la. Taknak ambil port sangat sebab taknak benda2 remeh macam tu bagi tekanan dalam hidup aku. Nak2 lagi lagi pasal kawan.. rasa ingat aku carilah. Kalau rasa dah lupa tu kau punya hal! Bagi aku hidup memang ada fasa perubahan. Bila masing2 ada kehidupan sendiri kita tak boleh harap untuk seorang kawan sentiasa ada dengan kita sedangkan kita sendiri pun tak mampu nak ada dengan kawan setiap masa bila status kita dah berubah.

Kalau rasa macam stress atau tension sangat tapi takde tempat nak luahkan perasaan. Untuk mengelakkan anda jadi hilang kawalan & berhalusinasi cuba cari perkara yang boleh buat anda tenangkan fikiran macam minum kopi ke? Minum kopi pun antara perkara yang boleh buat kita tenang jugak. Kadang2 minum kopi macam tu je tak mampu buat kita rasa cool down. Kena ada cara jugak nak nikmati kopi tu. Ada orang kena minum kopi sambil tengok permandangan yang indah baru dia rasa tenang. Jadi kalau korang rasa tak tau nak nikmati secawan kopi macam mana meh tengok lelaki lelaki seksi, hot & spicy ni nikmati kopi dengan cara mereka sendiri untuk cari ketenangan. Ada yang sanggup panjat atas bumbung untuk cari ketenangan sambil minum kopi. Mungkin korang boleh tiru cara depa ni minum kopi. Meh tengok kat sini >> 20 Cara Seorang Lelaki Kacak Menikmati Secawan Kopi << Penting sangat kita pujuk diri sendiri bila kita rasa tertekan sangat sebab kita tak boleh harap orang sentiasa ada di sisi kita setiap masa untuk pujuk kita setiap waktu.

Moral of the story.. Misteri suara kejam akan terus jadi misteri yang menyeramkan kerana ia hadir dengan berbagai sebab & punca cuma suara misteri tak mampu jadi suspek walau ia mendorong seseorang melakukan jenayah. Jadi kawal emosi, kawal perasaan.. jangan ambil benda terlarang atau jangan amalkan sesuatu yang salah, Insya Allah suara misteri takkan muncul di telinga anda.

3 comments:

  1. jangan sampai camtu, kena dapatkan rawatan kalau kena penyakit camni

    ReplyDelete
  2. Kesian alahai suara misteri yang dipersalahkan padahal akal fikiran tu dah tak mampu berfikir dengan baik dek macam-macam hal. Tetiba aje keluar suara misteri pulak...

    Oh, nasib baik akak bukan pencinta kopi! Akak pencinta teh tarik jer dik ^_^

    ReplyDelete
  3. Schizophrinea.... apapun eloklah ingat pada Allah bila stress, inshaAllah hanya Allah Maha Berkuasa, Maha Penyayang

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!