ANAK PATUNG PALING BERHANTU & MENYERAMKAN

7.10.15 Suria Lekatlekit 4 Comments

ANAK PATUNG PALING BERHANTU & MENYERAMKAN. Walaupun aku tak tukar blog jadi puakalekatlekit.com tapi cerita2 seram terus akan menghantui blog yang dah berdomain www.lekatlekit.com ni. Jadi segmen seram serik lekat lekit terus bersiaran dengan kisah malam tentang anak patung yang di katakan hidup & mempunyai roh yang menyeramkan.

Kita biasa tengok cerita berkaitan anak patung yang di rasuk & jadi benda yang seram & kejam macam filem chucky tu tapi kita tak pernah terfikir sebenarnya ada kejadian seram berkaitan anak patung berlaku. Setan ni nak uji keimanan manusia macam2 cara dia buat nak2 lagi manusia memang suka jadikan objek2 macam patung sebagai perantaraan untuk melakukan ritual2 mistik ni. Tu pasal la anak patung pun jadi berhantu.

Antara anak patung paling berhantu di dunia adalah..

1. Anak patung Harold

Anak patung ni di buat pada tahun 1930. Walaupun keadaan dia dah rosak & kotor katanya patung ni boleh bergerak sendiri & mengeluarkan suara

2. Mandy The Doll

Anak patung sekarang katanya di letakkan di Muzium quesnel, Old Cariboo Gold Rush Trail,British Colombia. Semasa di temui keadaan anak patung tu dah kotor & bahagian kepala pun dah retak. Semasa di jumpa usia anak patung tu dah 90tahun. Orang yang menyerahkan kepada pihak muzium cerita katanya anak patung tu selalu bangun tengah malam & menangis seperti bayi. Setiap kali benda tu berlaku mestu tingkap yang berdekatan anak patung tu terbuka walau dah di tutup. Tapi selepas di serahkan kepada pihak muzium untuk di jadikan pameran kejadian seram macam tu tidak berlaku lagi.

3. The Devil’s Baby Doll

Anak patung ni bersize sama besar seperti seorang bayi manusia. Anak patung ni berwarna merah & matanya berwarna biru terang. Rupa bentuk dia memang seperti seekor iblis yang biasa kita tengok dalam filem2 mat saleh. Anak patung ni memang tidak di galakkan di jadikan permainan untuk kanak kanak  kerana katanya asalnya ia untuk di berikan kepada seseorang yang telah meninggal dunia. Anak patung ni katanya boleh bergerak dengan sendiri & sering meraung dengan bunyi yang aneh.

4. Anak patung pupa

Menurut cerita pemilik asal anak patung ni memiliki anak patung ni pada tahun 1920an ketika berusia lingkungan 5-6 tahun. Pemilik asal anak patung ni meninggal pada tahun 2005. Anak patung ni katanya rosak teruk ketika perang dunia kedua. Katanya anak patung ni dah hancur lepas mengalami beberapa kemalangan. Anak patung ni memang sentiasa di bawa kemana saja oleh pemiliknya. Selepas pemiliknya meninggal anak patung pupa ni di katakan sering menolak barang2 yang di letakkan berdekatan dengannya di rumah pemiliknya, Dia jadi sangat aktif seperti minta di lepaskan dari tempat dia di simpan. Katanya dia sering menganggu orang yang menjaganya. Dia sering berubah tempat.

5. Anak Patung Alice

Anak patung ni katanya tinggal bersama pemiliknya  di washington. Menurut cerita kalau korang letakkan telinga dekat dengan mulut anak patung ni dia akan berbisik dengan korang & riak wajah dia akan berubah kalau dia tak suka seseorang. Dia akan mengikut pergerakkan orang dengan matanya. Cerita seram di sebalik anak patung ni katanya dia di rasuk roh teman pemiliknya yang dah meninggal dunia. Ayat yang selalu anak patung ni cakap adalag  "i want to be left alone to suffer".

Cukup la 5 anak patung dengan kisah berhantunya. Yang pasti depa masih belum tau ada sejenis anak patung kat Malaysia yang berhantu. Cerita ni masa aku kecik2 dulu la.. Walaupun aku jenis main semua permainan tak kira permainan budak lelaki atau budak perempuan, anak patung pun tersenarai sebagai permainan aku masa kecik. Almaklum budak kampung memang main segala mak nenek. Kalau yang membesar tahun 90an ni tahu la anak patung kertas. Ada musim dia jugak nak main anak patung kertas ni. Bila tiba musim gila main anak patung kertas maka hari2 la anak patung kertas tu jadi objek permainan dengan geng2 yang lain. Akibat terlalu banyak main anak patung kertas.. pada satu malam tak tau la mamai ke mimpi ke hapa.. aku nampak anak patung kertas dengan koleksi baju2 dia sekali dok terapung sambil menari nari. Masa tu aku tinggal dengan makcik. Aku bagitau makcik aku la.. Tapi biasa orang tua ni suka momokkan budak2. Dia kata sebab simpan anak patung dalam rumah.

Seram tak?? Tak seram kan?? memang tu la motif aku tulis cerita hantu dengan penulisan yang tak menyeramkan. Hahahaha

4 comments:

  1. Meremang bulu roma baca memalam ni aih...

    ReplyDelete
  2. Fuhhh! Selamat baca time siang....ekekekek

    ReplyDelete
  3. baru 5..huhu..mmg byk cerita ank patung berhantu..yg ganas pun ada..

    ReplyDelete
  4. Mak aku pun kata tak leh bela patung. Pernah satu hari aku keluar rumah tibe tibe ada patung 'angry bird'. Aku terkejut tetibe aku campak dia. Tu lah tak leh bela patung dalam rumah.

    Ingat.. aku pernah terjadi kisah ni tau, cuma patung tu tak terkenal..ⓘⓝⓖⓐⓣ

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!