AWAS! INI TAKTIK ORANG NAK AJAK KITA MAKAN DENGAN DIA

13.10.15 Suria Lekatlekit 2 Comments

AWAS! INI TAKTIK ORANG NAK AJAK KITA MAKAN DENGAN DIA. Dalam kehidupan kita seharian memang di kelilingi orang yang ada macam macam taktik. Ada yang gunakan taktik untuk tujuan kebaikan & ada jugak guna taktik untuk kepentingan peribadi. Bukan semua taktik tu kotor bergantung pada cara & niat kita melakukan.

Sumber Google. Sekadar hiasan

Ada jugak terpaksa guna taktik jahat sebab terdesak. Bila dalam keadaan macam tu perbuatan dia salah tapi niat dia baik tetap la salah. Sebab kita semua sedia maklum niat tidak menghalalkan cara. Contoh macam taktik berdakwah sekarang. Dakwah sentap katanya... Lagi orang sentap lagi bagus konon cara tu buat orang sedar akan kesilapan yang depa sedang buat atau pernah buat cuma aku rasa taktik menyentapkan orang dalam dakwah ni tak berapa bagus sebab orang sekarang kalau sentap terus dia banned. tengah marah dia tak fikir dah apa yang orang cuba sampaikan tu intipati dia kearah kebaikkan. Tapi tu la... berdakwah tak perlu kot nak sakitkan hati orang. Sebab hati orang yang sakit susah nak terima kebaikkan yang ada di sebaliknya.

Tu salah satu contoh taktik.. Tapi taktik ni paling kita kena hati hati. Bukan apa kadang2 kita tak perasan pun ia cuma salah satu taktik orang nak gunakan kita untuk kepentingan dia bukan ikhlas sangat pun dia ajak. Sebab dia takde kawan nak temankan dia akan guna taktik2 ni untuk jadikan kita mangsa. Nak tahu apa taktik yang selalu orang guna untuk cari mangsa untuk temankan dia pergi makan meh baca kat sini >> Awas! Inilah 10 taktik Yang Selalu di gunakan Untuk Ajak Kita Temankan dia Makan <<

Manusia & taktik memang tak dapat di pisahkan malah kita pun memang gunakan taktik dalam kehidupan seharian kita. Cuma apa yang perlu kita kena pandai membezakan niat baik & taktik orang nak buat jahat kat kita. Kadang2 taktik orang jahat ni guna kebaikkan supaya niat jahat dia tercapai. Sebab tu kita tak boleh bersangka baik dengan semua orang & semua perkara. Contoh macam taktik penculik kanak kanak kat kajang haritu yang jadi viral kat media sosial. taktik dia tanya jalan.. kemudian culik budak yang bersama dengan ibu dia. Sapa pun tak jangka mereka adalah penculik tapi lepas ni rasanya aku sendiri pun malas nak beramah mesra dengan orang tak kenal tanya jalan ni.

Moral of the story.. Berhati hati dimana juga & apa juga kita nak buat. Sebab dalam dunia ni orang jahat ada seribu satu taktik yang kadang2 kita sendiri tak dapat ramal atau jangka.

2 comments:

  1. Taktik dakwah sentap tu silap2 boleh putus kawan ..hahah..tapi kalau sentap tu maknanya masih ada jiwa la..orang kata..heheh

    ReplyDelete
  2. Macam2 taktik yg menakutkan skrg ni LL..
    Nak ajak mkn percuma pun ada muslihat disebaliknya..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!