HANYA SEMPAT BERKAHWIN SEHARI

10.10.15 Suria Lekatlekit 3 Comments

HANYA SEMPAT BERKAHWIN SEHARI. Hanya orang yang kuat sahaja Allah Uji macam ni. Kita mungkin tak sehebat mereka sebab ujian kita lebih ringan. Pun macam tu kita dah rasa macam langit duduk atas bahu punya berat. Ujian paling menguji fizikal & emosi tak lain tak bukan ujian kematian orang tersayang. Nak2 lagi kematian tu datang selepas sehari di Ijabkabul. Allahuakhbar... Serius meremang bulu roma. Tersentap rasa hati membayangkan perasaan orang yang di Uji sebegitu hebat.


Bila terbaca berita satu kemalangan di Terengganu.. Perjalanan pasangan pengantin baru untuk ke majlis sambut menantu di rumah pihak pengantin lelaki, mereka terlibat dalam kemalangan. Pengantin perempuan katanya patah tangan Tapi pengantin lelaki bersama ibu kepada pengantin perempuan & 2 adiknya terkorban dalam kemalangan. Berderau darah aku baca cerita macam ni. Nak2 lagi baru sehari mereka di ijabkabul.

Pengantin perempuan bukan saja kehilang suami yang baru sehari di nikahi malah kehilangan ibu & dua adik sekaligus. Ya Allah.. tak terbayang aku perasaan dia sekarang ni. Dalam saat yang sepatutnya menjadi hari bahagia untuk dia.. bertukar menjadi trajedi hitam dalam hidup dia.  Semoga Allah memberi kekuatan & ketabahan dia menghadapi dugaan paling mencabar emosi ni

Sumber Harian Metro

Berat mata memandang berat lagi bahu memikul. Dalam usia dia baru berusia 18tahun dia terpilih untuk di uji kehilangan suami, ibu & 2 adik pada hari yang sama. Sama2 kita doakan ketengan & kekuatan buat beliau.

Sesungguhnya yang hidup pasti akan mati. Semoga semua mereka yang terkorban dalam kemalangan tersebut di tempatkan bersama orang2 yang beriman. Innalillahhiwainnalillahhirojiun.. Alfatihah.

 ** Bagi Mereka Yang Sentiasa Ada Masalah Untuk Dapat Angle cantik untuk berselfie meh tengok sini apa yang boleh membantu anda >> Cari Sudut Untuk kelihatan Cantik Ketika Berselfie Mungkin Ini Membantu Anda << 

3 comments:

  1. ya allah begitu besar dugaan die..tkziah pd keluarga

    ReplyDelete
  2. Allahuakbar, Allah maha besar..besar dugaan dia..Semoga Allah meringankan beban pengantian perempuan dan tempatkan arwah suami serta ibu dan adik-adiknya ke dalam syurga.

    ReplyDelete
  3. Semoga arwah di tempatkan bersama orang2 yg beriman....sian kan takdir yg menyedihkan

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!