AWAS! SELAMA NI KITA MAKAN KEPAK AYAM CARA YANG SALAH

23.11.15 Suria Lekatlekit 2 Comments

AWAS! SELAMA NI KITA MAKAN KEPAK AYAM CARA YANG SALAH. Kat sini sapa suka makan kepak ayam?? Kepak ayam la sedap tak kira goreng ke, panggang ke atau apa jenis masakan sekalipun keenakkan kepak ayam tu takkan hilang. Bahagian kepak ni walau isi tak banyak tapi kulit2 ayam tu sedap sangat. Macam mana nak describe rasa kepak ayam ni aku pun tak reti.. pendek kata memang sedap hingga menggigit kuku la.


Selama ni kita makan kepak ayam takde la nak google dulu cara makan yang betul ke hapa. Pandai je makan.. kita dah tahu macam mana nak makan kepak ayam supaya tak tertelan tulang kepak tu. Ada orang rasa rumit sangat nak makan bahagian kepak ni. Dah la isi kurang tulang banyak. Nak gigit pun susah. Silap makan tercekik tulang pulak. Alhamdulillah setakat ni aku makan kepak ayam tak pernah tercekik tulang ke hapa sebab almaklum la aku kan perempuan melayu tak berapa nak akhir.. kira perempuan melayu level2 pertengahan la. Sopan santun tak payah cakap la.. Sekali sumbat kepak ayam tu yang keluar ngam2 tulang je. Takde baki walau secebis isi ayam katanya. Benda sedap katanya.. hahahaha

Tak tahu la pulak aku yang selama ni cara aku makan kepak ayam tu salah. Mungkin jugak orang yang rasa susah nak makan kepak ayam ni tak tahu cara makan kepak ayam dengan betul. lepas baca artikel ni baru aku tau rupanya nak makan kepak ayam ni ada cara dia. Aku confirm ramai yang makan kepak ayam cara salah. tak caya baca sendiri kat sini >> Ni Buktiknya Ramai Yang Makan Kepak Ayam Cara Yang Salah <<

Alah.. kepak ayam je kot. Tu pun nak berkira. Salah sikit2 tu kira halal je lah yer. Tapi tu la rupanya makan kepak ayam cara yang betul ni lebih mudah kita nak gigit isi2 kat kepak tu. Tapi tu la perempuan melayu level2 pertengahan ni.. kadang2 gelojoh.. kadang2 lemah lembut sampai gigit isi ayam pun tak hancur. hahaha

Moral of the story.. cara makan paling betul tak kira makan kepak ayam ke kepak burung unta ke makan ikut sunnah nabi. Sekian terima kasih.

2 comments:

  1. hehehe..makan je asal tak makan tulang

    ReplyDelete
  2. Ko punye tajuk n3 selalu buat akak terkedu2 tau...hahaha...tapi memang betol la cara dia tunjuk tu baru senang nak makan kunyah isi je terus...tapiiiii cam ko ckp le suria oiiii...tak kuasa le akak nak tercabut2 tulang tu...akak kokak je nanti last2 tinggal tulang gak....hahaha

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!