JANGAN TERKEJUT BILA TAHU TENTANG KAPSUL MANJAKANI NI

25.11.15 Suria Lekatlekit 2 Comments

JANGAN TERKEJUT BILA TAHU TENTANG KAPSUL MANJAKANI NI. Sapa kat sini pengamal jamu? Walaupun Jamu ni kategori amalan tradisional tetap masih menjadi pilihan ramai wanita. Biarpun terpaksa bersaing dengan supplement moden namun kehebatan jamu masih mampu buat dia bertahan sehingga sekarang. Jamu sekarang takde sangat dah jenis gentel2. Nak telan kena tutup hidung sebab bau herba  dia yang kuat. Jamu sekarang dah di buat dalam bentuk kapsul Senang masuk mulut telan bersama air. Settle. tak ada dah adegan menyayat hati nak makan jamu ni.


Sebab jamu ni masih mendapat tempat di hati wanita wanita moden & urban zaman sekarang maka aku tak malu nak mengaku aku pun ada try satu jamu yang aku kategorikan jamu seribu guna. Mana tidaknya... Walaupun di datangkan dalam bentuk kapsul tapi serbuk manjakani yang ada dalam tiub kapsul tu boleh di gunakan dengan berbagai cara & fungsi. Boleh makan sebagai supplement, boleh buat masker kat muka jugak di tempat luka & boleh jugak di sapu bahagian Miss V untuk merapatkan kembali keintiman mu katanya. Tu Cara nak guna. Khasiat hangpa belum baca lagi. Kalau baca confirm bergetar tulang rusuk jadinya.

Yang paling penting korang kena tahu tentang Kapsul Manjakani adalah ia tulen tanpa campuran herba lain jadi tak panas. memang aku dah try.. tak panas, ok! Ibu menyusukan anak tak perlu risau kalau nak ambil jamu ni selepas bersalin sebab ia berfungsi memperbanyakkan susu ibu.

Khasiat manjakani ni semua orang tahu dia ada antioksida yang melambatkan proses penuaan jadi awet muda selalu la pada pengamalnya. Selain tu banyak khasiat lain seperti mencegah kencing manis, cegah kanser payudara. Ia jugak berfungsi mencegah bau yang kurang menyenangkan yang keluar dari tubuh kita  kerana manjakani bersifar astrigen yang mampu membunuh bakteria & kuman penyebab bau di bahagian alat sulit. astrigen jugak baik untuk kesihatan mata & untuk yang mempunyai masalah kulit kering atau berminyak. Dengan mengamalkan minum air manjakani ni boleh menegangkan kembali otot2 terutama di bahagian payudara. takde la jadi hantu kopek hehehe.

Sesapa yang ada masalah sembelit pun elok ambil Kapsul Manjakani ni sebabnya dia mampu melawas. Ni yang kaum wanita suka. Nak2 lagi yang dah beranak pinak. Sebab kebaikkan Manjakani ni jugak boleh mengetatkan kembali Miss V yang dah longgar,lemah atau kendur. Memang sesuai di ambil oleh ibu2 lepas bersalin untuk menegangkan kembali otot2 & tisu2 dalam faraj. Yang ada masalah keputihan & lendir bahagian alat sulit jugak boleh amalkan manjakani ni sebab khasiat astrigen yang ada mampu menyerap cecair yang keluar secara berlebihan.

Untuk anak dara yang ada masalah kulit pula.. ni berita gembira buat anda ye. Bagi yang masalah jerawat tak pernah ada episod akhir tu elok la try kapsul manjakani ni sebab selain menegangkan otot muka ia juga mampu mencegah jerawat. Untuk mulut pulak dia mampu menguatkan gigi & tulang. Juga berfungsi menjaga kebersihan mulut selain mampu merawat ulser kronik.

cara guna dia ikut masalah yang anda hadapi..
Untuk yang ada masalah kulit seperti jerawat & parut boleh di jadikan masker pada muka & badan. caranya ambil serbuk manjakani & campurkan dengan air. Macam kita bancuh bedak sejuk tu. agak2 boleh melekat macam masker sapukan ke seluruh wajah. Biar sehingga kering kemudian cuci. Jika anda ada masalah kulit wajah yang agak serius lakukan setiap hari. Kalau untuk penjagaan kulit jer.. cukup 3 kali seminggu.

Kalau untuk merawat luka biasa atau pembedahan perut selepas bersalin.. bancuh macam tadi & di tempat luka & biar sehingga kering. Lepas tu cuci sehingga bersih. Lakukan sehingga luka sembuh.

Untuk menegangkan payudara, atau hilangkan kesan hitam celah ketiak,peha atau pelipat. Buat macam tadi jugak biar sehingga kering kemudian terus mandi. Sisa2 serbuk manjakani tu boleh di jadikan scrub untuk menanggalkan daki daki di badan. Gosok perlahan2 kemudian bilas.

Untuk perapat pula selain di ambil sebagai supplement ia jugak boleh di gunakan dengan cara. Bancuh serbuk manjakani macam tadi kemudian sapu di bahagian pintu alat sulit. Lakukan 3 - 4 kali seminggu. Jangan risau kalau ada rasa berdenyut2 di bahagian otot miss V tu. Tu tandanya Miss V anda longgar & serbuk manjkani tersebut sedang memberi tindakbalas semasa merawat.

Juga boleh di jadikan sebagai pencuci Miss V. ya Allah banyak beno gunanya serbuk manjakani ni kan? Lenguh jari aku nak menaip. Ni last.. Kalau nak jadikan sebagai feminim wash boleh bancuh dengan air. 1 capsul serbuk manjkani boleh di bancuh dengan segayung air. Lepas dah bancuh boleh la cuci Miss V ada. Ada lebih boleh simpan dalam botol & digunakan esok hari. Tapi jangan simpan lama sangat takut jadi masam sebab air paip almaklum la bukan bersih sangat. Sesuai guna waktu haid. Tapi sebaiknya guna setiap hari. Cara tu juga mampu mengetatkan Miss V.

Untuk kesan yang lebih meletop Selain mengambil kapsul manjakani gunakan bersama Pembersih Intim Wanita Manjakani (hygine wash) sebab pembersih ni jugak tak kurang hebatnya. Sebab ia juga berasaskan manjakani & sireh. Seperti kita tahu khasiat manjakani untuk ketat rapat, antiseptik yang mampu mencegah bakteria,kulat & yis yang menjadi punca gatal & berbau bahagian alat sulit. daun sireh pulak fungsi dia menyegarkan,mengembalikan keanjalan & mengurangkan cairan berlebihan yang menyebabkan ketidakselesaan pada bahagian alat sulit. Paling penting wangi ok!.. Haruman dia memang best. Aku tau la aku dah guna hahaha.. Elok sangat sebelum masuk bilik cuci dulu Miss V dengan pembersih manjakani ni. Yelah.. kan. Mesti semua pun nak wangi2 bila bersama.


Dua produk ni aku cuba.. Memang best. Sebab aku ada masalah sikit sejak dua menjak ni. Asal bangun pagi je badan jadi sengal2 & berat sangat. Satu lagi aku ada masalah suka sakit bawah ari2 walau tak setiap hari selain rasa macam ada masalah angin. Almaklum la masuk zon makcik2 ni.. Penyakit level makcik2 pun mula menunjukkan sistom sistomnya. Alhamdulillah... 3 4 hari ambil kapsul manjakani ni badan jadi ringan & tak sengal2 bangun pagi. Tak rasa macam angin tak lawas lagi. Dia oleh keluar ikut saluran yang betul. takde la nak melepak dalam badan aku ni dah. Bab ketat metat ni, korang try & rasai sendiri pengalaman korang yer. hygine wash manjakani ni.. Wangi dia yang paling best selain tu kita akan rasa sangat bersih. Takde rasa belengas. Nak2 lagi yang jenis cepat berpeluh kat dalam tu.. elok guna. Yang ada masalah keputihan sangat di galakkan guna hygine wash ni. 

Boleh di gunakan seawal akil baligh bagi yang ada masalah dalaman. Anak dara & dah berkahwin boleh guna. Harga dia pun tak mahal. Untuk kapsul Manjakani RM30 (50 biji sebotol) & Untuk hygine wash Manjakani RM25 (80ml sebotol). Postage RM6. Jangan risau produk ni ada kelulusan halal & selamat.

Kalau korang berminat nak cuba boleh layari/hubungi 

Facebook : Kapsul Manjakani/hygine wash manjakani
Blog : Salam Bicara hidupku
Sms/ Whatsapp : 019 513 8283 Puan Ina

2 comments:

  1. banyak ye khasiat dia..hari tu pernah try satu jamu ni, cakap nyusu boleh makan, tapi muka anak saya naik merah2..tak berani nak makan jamu lagi skang ni walaupun kata tak efek susu badan..

    ReplyDelete
  2. Manjakani seribu guna nie..memang terbaik la...

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!