MANUSIA TAK PERNAH MEMBENCI ADALAH PENIPU BESAR

7.11.15 Suria Lekatlekit 3 Comments

MANUSIA TAK PERNAH MEMBENCI ADALAH PENIPU BESAR. Dalam hidup ni mustahil sangat ada orang yang dia tak ada langsung orang yang dia tak suka. Memang aku cakap tipu sangat la. Semua orang ada orang yang dia tak suka termasuk la aku walau kita media sosial kita dok budget gud gud dengan kata2 motivasi & positif konon jangan membenci orang lain, sayangilah semua orang bla.. bla.. dot com dot my bagai hakikatnya kalau boleh hack hati dia confirm ada jugak tertulis nama2 orang yang dia tak suka atau benci. Sebab kita cuma manusia biasa yang bukan kata jahat sejahat jahatnya tapi tidak sempurna. Kita ada perasaan & citarasa. Kita cuma berusaha menjadi yang terbaik tapi kadang2 kita gagal lawan emosi & terjerumus juga dalam rasa tidak suka pada seseorang.


Orang yang kita tak suka ni selalunya ada di sekitar kita jer. Yelah.. dah nama manusia mustahil dia ada di luar bumi. Dah tentu dia ada dalam bumi. Kalau setakat kat Malaysia ni bila2 masa yang kita tak sangka boleh terserempak. Bak kata orang bumi tu bulat pusing2 jumpa tempat yang sama tak mustahil jumpa orang yang kita tak suka.

Kalau kita jumpa orang yang kita tak suka & dia tau kita tak suka dia & dia pun tak suka kita.. senang. Sebab confirm masing2 buat2 macam tak kenal jer.. Tapi kalau jumpa orang yang dia tak tahu sebenarnya kita bukan benci cuma tak berapa suka nak berborak panjang dengan dia. Sebab kita tak suka topik yang selalu dia bualkan. Memang bukan citarasa kita la nak cakap hal2 macam tu. Dalam situasi yang memang tak dapat elak dari berdepan dengan dia, yang ni jadi masalah besar. Nak2 lagi yang jenis tak berapa reti bahasa kiasan atau sindiran ni.. Lagi la susah. Tapi takpe sebenarnya ada cara paling mudah nak buat orang ni yang rasa nak blah dari kita tanpa sempat dia berborak panjang lebar dengan kita. Nak tau caranya meh tengok kat sini >>Confirm cara ni orang yang anda tak suka terus blah bila jumpa anda <<

Well.. Kita cuma manusia. Bila kita tak suka cara seseorang tu lebih baik kita elakkan dari kita gigih jugak dok hadap & menyemarakan lagi rasa benci tu. At Least bila kita tak tengok perangai @ cara dia yang annoying tu takde la kita sentiasa rasa menyampah dengan dia. Sebab tu penting kita mengelak bila kita tahu kita tak suka cara dia. Orang sekarang ni kalau tegur pun bukan dia anggap benda tu berniat baik.. Kita tegur kita pulak di label dengki, khianat bagai dengan orang lain. So, cara paling selamat adalah elakkan.

Moral of the story.. Tak payah berlagak baik mengaku kita tak pernah membenci sesiapa dalam hidup walhal sebenarnya kadang2 kita tak sedar kita memang sedang membenci seseorang sebab kita hanya manusia rasa benci tu adalah salah rasa yang normal semua orang akan rasa. Tak kira la benci orang lain atau benci diri sendiri. Peace!

3 comments:

  1. Org kurg siuman je xreti benci org ..huhuhu

    ReplyDelete
  2. Dah namanya manusia normal. Sedikit sebanyak mesti ada perasaan tu

    ReplyDelete
  3. Saya seorang yang normal. Perasaan benci tetap ada.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!