RANCANGAN TAK SENONOH WAJIB TAYANG HARI RAYA ZAMAN DULU

16.11.15 Suria Lekatlekit 2 Comments

RANCANGAN TAK SENONOH WAJIB TAYANG HARI RAYA ZAMAN DULU. Sapa masih ingat rancangan apa yang memang tiap kali raya mesti tayang. Ni untuk mereka2 yang membesar tahun 80an & 90an la.. Yang lahir tahun lewat 90an atau 2000an memang dah tak sempat nak tengok rancangan ni tiap kali raya. Sekarang aku terfikir apa motif stesen tv tayang rancangan tu tiap kali raya. Nak nak lagi time tu aku budak budak. Tak tau apa kaitan dengan hari raya.


Mesti ramai tertanya tanya rancangan apa yang wajib tayang tiap kali raya tu. Kalau hangpa ingat lagi rancangan sarkas mesti tayang kalau hari raya tu. Memang seingat aku tiap kali raya. Dengan mat & minah saleh pakai spender & bikini.. dok terkangkang kangkang buat aksi gimnastik bagai selain aksi haiwan haiwan yang buat persembahan. Dengan yang lelaki nya pakai spender nampak seketol2 bentuk dia punya tut.. Macam tak sesuai pulak tayang masa hari raya. Tapi zaman dulu mungkin sebab rancangan tv pun tak banyak macam sekarang tak cukup rancangan hiburan di tambah dengan rancangan realiti ntah hapa hapa.. Sampai tak cukup slot nak siar kat tv katanya. Tu yang muncul astro bagai... hahaha

Walaupun dulu rancangan tv tak sebanyak sekarang tapi cerita dia memang enjoy je kita tengok. Kalau tak drama opah tak ada la bertahan sampai bertahun tahun kat tv. Banyak sebenarnya yang kita lalui masa kecik dulu yang budak2 sekarang mungkin dah tak dapat nikmati macam benda benda ni semua >> 18 Perkara Tentang Budak Malaysia Zaman Dulu Yang Budak Zaman Sekarang Tak tahu <<

Apapun tetap rancangan sarkas tu aku rasa benda paling tak masuk akal tayang hari raya. Tu pun pulun orang tengok kat kelip mata. Tak tau la tengok tang mana.. Tang aksi ka tang benda terbojol kat badan gimnas2 tu. hahaha.. Tapi zaman sekarang dah tak ada rancangan sarkas tayang kat TV lagi. Gamaknya kalau tayang mesti klasifikasi 18SG.

2 comments:

  1. Kahkahkah....akak la salah seorang yg dulu melopong tengok sarkas ni time raye dik...akak pon penah cerita dgn anak2 bab ni...diorang gelak guling tau...hahaha...tiap2 tahun time raya mesti ada kan...tak paham tapi tengok je tiap2 taun...hahaha

    ReplyDelete
  2. ha ha ha sarkas di hari raya.
    yes kot sebab masa tu tak byk drama melayu.
    skang ni jarang dah tgk program sarkas la kat tv...
    anak2 aida ntah tau ntah kan tak maksud ' sarkas ' tu.

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!