6 BOS TERBAIK DUNIA TERMASUK SEORANG DARI MALAYSIA

13.12.15 Suria Lekatlekit 2 Comments

6 BOS TERBAIK DUNIA TERMASUK SEORANG DARI MALAYSIA. Bila kita bekerja kita harap dapat bos atau ketua yang baik & terbaik.. Bukan hanya reti jadi bos tapi tak reti nak menjalankan tanggungjawab & tugasan sebagai ketua. Ketua yang hanya tahu mengarah memang sangat2 di benci oleh pekerja.. Ketua yang berlagak pun pekerja tak suka.


Nak jadi bos yang baik tapi tak kena pijak kepala dengan pekerja bukan mudah jugak sebab kalau baik sangat kadang2 staff pulak jadi hilang respect. Yelah.. bos baik katakan. Buat macam mana pun bos sentiasa bagi peluang & sentiasa berlembut. Tapi kat Malaysia ni lebih banyak bos ambil kesempatan kat pekerja dari pekerja ambil kesempatan atas kebaikkan bos. aku ni ada pengalaman terkena dengan bos2 yang suka ambil kesempatan ni. Walaupun baik macam kawan.. Tapi tetap la dia tak jalankan amanah dia sebagai majikan dengan baik. Tipu duit pekerja..

walaupun kat Malaysia ni banyak bos yang tak baik tapi jangan risau masih ada bos yang terbaik tersenarai dalam 6 Bos terbaik dunia. Memang hebat la.. Walaupun aku tak pernah merasa kerja dia bawah syarikat dia.. Almaklum syarikat terbang2 ni den takde qualified katanya. Tapi memang terkejut sebab beliau mampu menjadi salah seorang bos yang di iktiraf sebagai bos paling terbaik di dunia. tentu korang nak tahu siapa kan? Dia adalah CEO Air Asia,Tony Fernandes. Lagi 5 Bos yang di Iktiraf terbaik di dunia korang boleh tengok kat sini   >> 6 Bos Tersenarai Sebagai Yang Terbaik Di Dunia <<

Bos2 kat Malaysia jadikan beliau satu motivasi.. Jadilah bos di sayangi semua Insya Allah next time mana tau lebih banyak bos2 kat Malaysia tersenarai untuk bos paling terbaik di dunia. Nak jadi bos yang baik sebenarnya bukan la susah cuma jalankan tanggungjawab dengan betul & amanah..baru jadi manager branch, time kerja pergi main golf.. Macam mana nak jadi bos yang terbaik. Ops!

2 comments:

  1. Setakat ni okeylah bos akak semuanya. Takdalah yang tak ngam cuma biasalah akak memang semua bos kami bagi nickname! Baik tak baik belakang cerita. Nickname tetap mendapat punya ^_^

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!