ANTARA BENDA HANYA MAMPU TENGOK JER

22.12.15 Suria Lekatlekit 1 Comments

ANTARA BENDA HANYA MAMPU TENGOK JER. Kita di lahirkan dalam background keluarga yang berbeza, taraf hidup yang berbeza, keturunan yang berbeza.. sampai la cara di besarkan juga tidak sama. Dalam hidup ni kemampuan setiap orang memang tak sama. Ada yang mampu delivery fastfood setiap hari tanpa gagal membayar.. Ada orang pulak jangan kan fastfood.. dapat makan biskut pun dah cukup mewah bagi dia.


Kadang2 ada orang yang sebenarnya dia bukan mampu sangat pun.. Kalau buat boleh ke arah 'mampus' tapi sebab tak sedar diri dia sanggup mampus untuk buat benda yang dia tak mampu. Spesis yang tak ukur baju di badan sendiri tu kadang2 tersingkat.. tersingkap.. & tersendat tu. Alih2 sesak nafas menyusahkan orang nak bagi cpr.

Banyak benda yang aku hanya mampu tengok jer.. Tapi aku ok je. Tengok pun ok what.. At least dapat jugak tengok kan dari tak tahu langsung pasal kewujudan benda tu. Aku tak nak la dok pulun sangat nak nampak macam orang 'ada ada' padahal tak berapa ada sampai nak shopping kat the store pun nanti tak ada budget. Itu mungkin akan menjadi episod paling trajidis dalam hidup aku. Nak2 lagi kalau sampai tahap aku hanya mampu pandang guardian & berlalu dengan kerinduan yang teramat. hahaha..

Antara benda yang aku hanya mampu tengok je setakat ni adalah benda ni >> BMW X1 and the new BMW 3 Series. Tak ada duit jangan clik & tengok ok! << Hanya Orang Kaya Je Mampu, Orang Miskin Mampu tengok je. Kot2 Orang Kaya Bagi Tumpang Mampu la Merasa. Tak tau la akan datang tetiba dapat title datin paduka Puan Seri Seram.. dapat Royalti & elaun sebulan ratusan ribu ringgit ke. Mungkin masa tu takde la aku nak tengok jer kan.. Rembat la sebiji dua buat hiasan depan laman rumah katanya. hahahaha... berangan sampai langit ke tujuh katanya.

Apapun.. harta dunia ni tak mustahil siapa2 pun boleh dapat kalau usaha. tapi kalau dok berangan atas katil dari pagi membawa ke pagi esoknya.. mereput la kau kat situ. hehehe

1 comment:

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!