INILAH MENU PERNAH JADI VIRAL DI MEDIA SOSIAL SEPANJANG 2015

29.12.15 Suria Lekatlekit 1 Comments

INILAH MENU PERNAH JADI VIRAL DI MEDIA SOSIAL SEPANJANG 2015. Bukan je kat tv yang dok buat documentari imbauan sepanjang 2015 hujung2 tahun macam ni.. Kat blog pun sama. Mengimbau kembali apa yang menjadi Viral & trending sepanjang 2015. Biasa la manusia sekarang memang cepat terpengaruh dengan viral jadi apa saja menjadi viral pasti menjadi tarikkan untuk orang lain mencuba lebih2 lagi makanan & minuman. Kadang2 bukan sebab sedap tapi sebab keunikkan hidangan tu sendiri menarik perhatian orang untuk mencuba contoh macam pernah jadi viral dulu laksa tempurung di kulim kedah. Sampai sekarang aku sendiri pun tak pernah rasa sebab yelah nama je orang kulim tapi aku sekarang menetap di sini.. Sini tu kat mana? sini la.. hehehe


Sepanjang dah hujung tahun mungkin ada yang dah lupa tentang 12 makanan & minuman yang pernah menjadi viral & trending di alam maya.. Mungkin jugak korang terlepas pandang macam aku ni. Sebab benda trending kat media sosial ni bersifat sementara jer.. Yelah, sapa nak cakap benda yang sama 365 hari kan.. Orang pun muak bila cerita benda yang sama. Jadi trending ni silih berganti. Hari ni mungkin pasal aiskrim kelapa.. mungkin selepas seminggu dua  aiskrim kelapa dah tak trending lagi & benda lain pulak mengambil alih carta.

bagi mengimbau kembali menu2 makanan & minuman pernah menjadi trending di media sosial meh kita tengok kat sini ada tak antara 12 benda ni korang terpengaruh & pernah cuba. >> 12 Makanan & minuman yang pernah jadi trending sepanjang 2015 yang mungkin anda tidak tahu <<  Mungkin aku antara manusia yang tak berapa kisah dengan viral ni so 12 benda ni memang tak ada satu pun aku pernah cuba sampai sekarang walau ada di antaranya aku sedar akan kewujudan dia di media sosial & ada di antaranya aku terlepas pandang. Tak mustahil ada manusia yang macam aku yang ada perkara yang aku ambil kisah & tidak. Jadi artikel ni sedikit memberi info la..

Itu untuk tahun 2015 yang bakal meninggalkan kita sehari je lagi.. Untuk 2016 entah siapa & atau apa benda yang bakal jadi mangsa viral. Kalau apa yang di viralkan tu memberi manafaat & keuntungan ok la.. Tapi kalau yang mengaibkan mungkin memberi kesan hitam dalam hidup kita. Jadi berhati hati setiap masa.. sebab zaman sekarang ada mata digital yang sentiasa memerhati & merakam setiap tindakan, kata2 & perbuatan kita.

1 comment:

  1. kuasa media sosial ... kejap je jd viral .. dr foods sampai la gosip

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!