PELAKON AKU KAU KITA KENA KECAM BUAT LAWAK MH370

26.12.15 Suria Lekatlekit 2 Comments

PELAKON AKU KAU KITA KENA KECAM BUAT LAWAK MH370. Isu2 macam tu jangan nak buat bahan bergurau sangat nak2 lagi retis ni. Dah la status MH370 sampai sekarang tak ada sapa tahu. Bukan sikit nyawa yang tak tahu hidup atau mati cuma declare tanpa bukti sebagai mati je. Tup.. tup.. hang dok buat lawak yang mengundang kecaman memang mendapat la. Tak pasal2 la dapat publisiti percuma.


Tadi terbaca kat Rotikaya.. Katanya salah seorang pelakon drama aku kau kita ni kena kecam dengan peminat lepas dia muat turun satu status yang kononnya MH370 dah jumpa. Apa lagi berbaris la komen mengkritik hebat lawak tak jadi dia tu. Tapi bagus jugak sebab dia insaf dengan segera & minta maaf atas kesilapan dia yang mungkin tak di sengajakan. Yelah.. niat nak bagi orang gelak sekali kena tembak.

Tak tau la samada depa ni tak ambil pengajaran dari apa yang berlaku bila ada retis @ selebriti yang cuba mempersendakan trajedi MH370 dengan niat berlawak tapi akhirnya di kecam sampai ke urat sarat yang halus atau dia memang tak pernah ambil pot pasal tu.


Zaman media sosial ni nak berlawak pun kena hati hati. Silap isu padah la jawabnya walaupun niat kita nak hiburkan orang alih2 orang lain jadikan kita bahan hiburan bila jadi viral. dari dok upload benda merapu kat Instagram sampai jadi viral yang memalukan diri sendiri lagi bagus hangpa buat benda ni, kot2 dapat jugak RM1000 >> Peluang Dapat RM1000 kat Instagram Tanpa perlu jual barang <<

Moral of the story.. Sejak ada media sosial manusia jadi semakin sensitif jadi kita pun kena jadi sensitif jugak la supaya kita sentiasa berhati hati dalam setiap perkara yang kita nak buat walau hanya dengan caption.. MH370 di temui

2 comments:

  1. Biasalah public figure.. Setiap perbuatan diperhatikan..

    ReplyDelete
  2. Bergurau pun ada adab kan mummy..
    Adab bergurau dlm islam..

    ReplyDelete

KOMEN BAIK2.JANGAN MENCARUT NANTI KENA CUBIT. Anda bertanggungjawab pada setiap komen anda, tuan empunya blog tak campur ok!